mitenhän saisin kasaan 10000kcal päivässä :O?

siis ilman että oksennan siitä ruokamäärästä? : /
luin juuri että saadakseen kilon lisää painoa niin pitäisi syödä 7000kcal normaalin ruuan lisäksi (eli normaalisti syön sen 2000-3000kcal)
paino on nyt tippunut 55,5kg ja alkaa olemaan vaarallisen alhainen mulle, ja nyt sitten on pakko saada kiloja lisää

laskin laskurilla sen mitä tän päivän aikana mahdollisesti söisin ja sain aikaseks 2600kcal, ja siihen sisältyy siis seuraavasti ruokaa:
aamiainen: suklaa kaurapuuro ja 2 kuppia maitokahvia (joissa yhteensä 6tl sokeria) sekä tehojuoma

lounas: kananuijia n. 4kpl, riisiä n. 2dl ja parsakaalia
juomaksi vettä

välipala on energiajuoma ja välipalapatukka (115kcal) sekä banaani

iltaruuaksi todennäköisesti: 2 tuplajuusto hampurilaista, mansikka pirtelö ja vettä sekä energiajuoma

yöllä: hampurilaisateria, energiajuoma/kahvi ja vettä
suklaata, 2 välipala patukkaa

ja tuossa nyt on jo aika paljon ruokaa, että milläs tohon nyt lisäät mitään?
 
niin ja siis pitäis saada ainakin 4kg lisää..
ja ongelmia tuottaa mun maha joka estää syömisen (siksi siis olen laihtunutkin)
pitäisi mennä tutkimuksiin uudelleen (mahdollisesti tyrä, refluksi tai vastaava)
 
[QUOTE="eee";23439697]Kuinka älyttömän pitkä sä oikein olet, jos 55 kg on sulle vaarallisen alhainen paino?[/QUOTE]

178cm ja kun paino pääsee näin alas niin sen huomaa voinnista heti, eli heikottaa enkä enää jaksa töissä enkä juuri mitään jaksa tehdä
 
Syömällä kilon ruokaa, saat kilon painoa lisää puntariin. Mitä tulee 7000kcal, niin miksi se on tultava päivässä? Ei elimistö sitä kykene käsittelemään...

Noin muuten jos painoa pitää lisätä, niin rasvaa ruokaan lisää. Rypsiöljy on terveellistä. Lisäät annoskokoa, vahda vesi rasvaiseen maitoon. Syö kunnon voileipiä rasvaisen juuston kanssa energiajuomien ja välipalapatukoiden sijaan. (115kcal on tosi vähän, iso voileipä on enemmän). Miksi hampurilaisia? Suklaalevy päivässä (200gr)
 
[QUOTE="vieras";23439705]Siis miksi sun pitäisi syödä 10 000 kaloria päivässä? Riittää, että syöt vaikka 3000 tai 4000 kaloria. Sillähän sitä energiaa kasaantuu sinne kehoon.[/QUOTE]

kun ei kasaannu, sehän se ongelma onkin..
olen kerran elämässä päässyt liki 70kg ja silloin söin vuoden aikana liki joka yö 2 mega lihistä ja 3 hodaria huoltoasemalla, siihen lisäksi join siideriä, limuja ja paljon kahvia ja söin normi ruokaa..
mutta terveellinen keino tuo ei ole (lisäksi se ajaisi selvään vararikkoon nykyisin kun ei ole enää kaveria töissä huoltoasemalla...)
 
......
Jos on refluksitauti (mulla on) niin kuolisin noista rasvaisista hamppareista ja energiajuomista. Jätä ne energiajuomat tai sun maha ja ruokatorvi sulaa... hirveäää! Ei refluksitautinen kestä tuollaista kofeiinimäärää.
 
"jaa"
Mä ole 179cm pitkä ja painoin ennen raskautta 57kg, olin tosi hoikka, tai laiha, mutta ei se siitä painosta ole kiinni pyörryttääkö sua. Syö terveellisesti ja paljon, turhaan sä suoniasi paskalla rasvalla tukit. Ota rautakuuri ja käy verikokeissa, se johtuu jostain muusta se pyörrytys, anemia tms, mutta ei laihuudesta.

Mulle tän pituisena se hyvän olon paino 62-65kg.
 
Syömällä kilon ruokaa, saat kilon painoa lisää puntariin. Mitä tulee 7000kcal, niin miksi se on tultava päivässä? Ei elimistö sitä kykene käsittelemään...

Noin muuten jos painoa pitää lisätä, niin rasvaa ruokaan lisää. Rypsiöljy on terveellistä. Lisäät annoskokoa, vahda vesi rasvaiseen maitoon. Syö kunnon voileipiä rasvaisen juuston kanssa energiajuomien ja välipalapatukoiden sijaan. (115kcal on tosi vähän, iso voileipä on enemmän). Miksi hampurilaisia? Suklaalevy päivässä (200gr)
rasvaa käytän huoleti, kevyt tuotteita ei meillä käytetä, maitoa en juo.. eilenkin söin iltapalaksi: 6 viipaletta kauraleipää voilla, juustolla ja majoneesilla sekä mansikka riisi purkin.. eli kyllä mä leipääkin syön, rasvaa käytän jne

tänään tuo iltaruoka on hampurilaista kun menen töihin (en siis pääse laittamaan ruokaa ja hampurilaisista saa kcal aika reippaasti :) )
noi välipala patukat on sellaisia mitä syön normi ruokien lisäksi, samoin kuin proteiini juomia
 
[QUOTE="Ritva";23439748]ja paskat sanon minä. opettele terveellset elämäntavat ja heitä helvettiin hamppariateriat, suklaat, energiajuomat ja rööki. NIISTÄ se voimaton ja vetämätön olo tulee!![/QUOTE]

kyllä mä tiedän oman oloni, eli kun painoa on tarpeeksi niin jaksan paremmin ja olen terve
kun paino menee alas niin sairastun helpommin, heikottaa enkä jaksa enää tehdä asioita niinkuin ennen
 
"Ritva"
Miten tuollainen riisikeppi voi olla vartija?? :D

Mahtaa susta olla pirusti apua sille työkaverille tosipaikan tullen, kun ei omaa minkäänlaista peruskuntoa tai lihasvoimaa.
 
[QUOTE="Ritva";23439748]ja paskat sanon minä. opettele terveellset elämäntavat ja heitä helvettiin hamppariateriat, suklaat, energiajuomat ja rööki. NIISTÄ se voimaton ja vetämätön olo tulee!![/QUOTE]

Kuitu ja proteiini varmasti puuttuu tuosta ruokavaliosta ja voi näkyä myös heikkona olona. Mutta suklaa kyllä on hyvää :p
 
"eee"
kyllä mä tiedän oman oloni, eli kun painoa on tarpeeksi niin jaksan paremmin ja olen terve
kun paino menee alas niin sairastun helpommin, heikottaa enkä jaksa enää tehdä asioita niinkuin ennen
Kyllä tohon sairastumisalttiuteen vaikuttaa hyvin pitkälti ravinto, eli saako tarpeeksi esim. vitamiineja ja hivenaineita. Sä et näyttänyt ainakaan kasviksia tai hedelmiä kovin runsaasti syövän, eikä ruokavalio muutenkaan ollut kauhean terveellisen kuuloinen. Voisko se vaikuttaa asiaan?
 
[QUOTE="sondersson";23439785]Eikö sitä painoa kuitenkin kannattaisi kerryttää vähän terveellisemmällä tavalla?[/QUOTE]

niin no, millä sen teen?
jotta olen pitänyt sen 59kg painon, olen syönyt liki joka päivä sen 3000-4000kcal
eli jotta saan kiloja lisää niin pitänee syödä vielä enemmän
annoskoot ovat pääsääntöisesti isoja (eli syön normisti sen mitä aikuinen keskiverto mies)
nyt laihtuminen johtuu siitä etten ole syönyt niin paljoa mahan takia ja se on huono juttu, mutta jotta saan LISÄÄ niitä kiloja niin on pakko syödä enemmän kuin sen mitä normaalisti kulutan
 
[QUOTE="Ritva";23439788]Miten tuollainen riisikeppi voi olla vartija?? :D

Mahtaa susta olla pirusti apua sille työkaverille tosipaikan tullen, kun ei omaa minkäänlaista peruskuntoa tai lihasvoimaa.[/QUOTE]

sä et taida tietää mun lihasvoimasta mitään? tai siitä miten työni teen..
ihan hyvin on kuule mennyt töissä yli 9v
 
[QUOTE="eee";23439797]Kyllä tohon sairastumisalttiuteen vaikuttaa hyvin pitkälti ravinto, eli saako tarpeeksi esim. vitamiineja ja hivenaineita. Sä et näyttänyt ainakaan kasviksia tai hedelmiä kovin runsaasti syövän, eikä ruokavalio muutenkaan ollut kauhean terveellisen kuuloinen. Voisko se vaikuttaa asiaan?[/QUOTE]

hedelmiä olen kyllä huono syömään.. banaaneja syön kyllä
kasviksia syön salaatin muodossa mutta en kyllä joka päivä.. :snotty:
monivitamiineja otan purkista, samoin kuin d vitamiinia

mutta siis mulla on kokemusta tästä asiasta, eli tuo mun paino vaikuttaa tosi paljon kaikkeen
 

Yhteistyössä