Pakko laittaa kannustusviestiä sinulle. Maalasmiehet ovat kyllä ihan oma lajinsa, mutta pidä sinä puolesi. Aikuinen mies osaa aivan varmasti korjata omat jälkensä mm. ruokapöydässä ja pistää likaiset haalarinsa pesukoneeseen. Vaatii kyllä kovan kovaa vastaan kun lopetat miehesi passaamisen, mutta pitkän päälle se on aivan välttämätöntä. Vauvan kannalta on erittäin tärkeää, että pysyt hyvässä kunnossa ja jaksat mm. imettää.
Ajattele, että ""ennen vanhaan"" taloissa oli porukkaa enemmänkin kuin yksi pariskunta. Silloin lapselle riitti perään katsojia ja kotityötkin jaettiin nuorempien ja vanhojen kesken. Myös silloin oli äidillä ns. lapsivuodeaika ainakin 3 kk synnytyksen jälkeen.
Itse olen myös kokenut olevani laiska ja aikaan saamaton kaupunkilaisnaikkonen, kun pitäisi oman kodin lisäksi pystyä hoitamaan viikonloppuisin isoa maalaistaloa (jossa asuu anoppi) ja nyt kesällä siivota myös kahdella mökillä. Tuntuu, että yksi kämppä olisi aivan tarpeeksi vaativa työmaa vauvan hoidon ohella. Pahin räksyttäjä on ollut anoppi, jonka mielestä hän itse on jo eläkeläinen, eikä siis osallistu edes oman asuntonsa siivoukseen puutarhatöistä puhumattakaan. No, eipä tule siis tänä kesänä kummoista sipulisatoa, ei oman maan salaattia eikä juureksia. En yksin kertaisesti voinut olla kitkemässä joka viikonloppu 1 v tytön ja ison mahani (toinen lapsi tulossa) kanssa.