Miten ystävää saa kohdella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abcccc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

abcccc

Vieras
Olen tuntenut ystäväni n.10 vuotta ja nykyään meinaa mennä hermo häneen! En tiedä, onko hän aina ollut tuollainen (ja en ole tajunnut) vai alkaako silmäni avautua vasta nyt...

Hän puhuu paljon itsestään, keskeyttää puheenvuoroni...
Jos esimerkiksi sanon olleeni kylpylässä viikonloppuna, hän ei kysy millaista oli. Jos sanon tavanneeni uuden ihmisen, hän sanoo vain "okei".
Ja joskus, kun kerron itselleni jotain tärkeää, hän ei oikein vastaa mitään.. Ehkä muminaa kuuluu ...Ja kun kysyn, eikö kiinnosta,hän sanoo että "ei oikeastaan"...

Hän kai luulee tuntevansa minut niin hyvin, että minua saa kohdella miten hyvänsä. Saa jopa kertoa, jos jokin ei kiinnosta.

Taitaa tämä ystävyys olla murentumassa käsiin?

Kokemuksia, kommentteja?

Minulla myös ystävä, joka puhuu vain itsestään. Jos alan selittää jotain omia juttujani, hän puhuu päälle! Ei todellakaan osaa/halua kuunnella. Olenkin miettinyt miten ilmaista asia hänelle?

Aivan "juu" !
Lisäksi mietin, miten kannattaa tehdä; antaako ystävyyden vain pikkuhiljaa hiipua, vai pitäisikö oikeasti puhua...? Muuuttuukohan tuo asia koskaan..

Minullakin on ystävä, jonka kanssa puhumme vain hänen asioistaan. Itse asiassa olen siihen jo niin tottunut, etten pidä asiaa minään. Mutta sitten joskus kun minulle on oikeasti tapahtunut jotain "mainittavaa", hän ei sitä saa tietää. Eikä minun edes tule mieleen kertoa siitä hänelle, kun puimme aina hänen juttujaan. Enkä edes kovin paljon kärsi tilanteesta. Jotenkin jokut ystävyyssuhteet vain ajatuvat jonkin muottiin. Mutta jos teidän tilanteenne sinua häiritsee, ei sinun tarvitse olla ystäväsi kanssa tekemisissä niin paljoa.

Lisäys: sekin mahdollista, että toisessa/muussa seurassa hän on toisenlainen.
Ihmisillä on tietynlaisia "rooleja" ja osittain ne voi muokkautua sen mukaan millainen toinen/muut on.
Eli toisessa seurassa kuunteleva voi olla toisessa puhelias. Joillain nämä nk. roolit ei ole yhtä selviä tai dramaattisia kuin toisilla.

kaverini oli neuroottinen ja on ollu aina tuommoinen. minä olin se hyvä kuuntelija. ahdistuneena aikuisena huomaan muuttuneeni huonommaksi - en muista mitä on puhuttu jne.

kai sä olisit huomannu aiemminkin, ellei olis pahentunu

Minua loukkaa ehkä eniten se, että ystäväni sanoo joskus suoraan, että "ei mua kiinnosta" kun alan puhua jostain asiasta.

Mielestäni ihmisiä ei saa kohdella noin, saati sitten ystävää

Minua loukkaa ehkä eniten se, että ystäväni sanoo joskus suoraan, että "ei mua kiinnosta" kun alan puhua jostain asiasta.

Mielestäni ihmisiä ei saa kohdella noin, saati sitten ystävää

Sano takaisin, että "minuapa kiinnostaa". Toisaalta ymmärrän jossakin määrin ettei kiinnosta kuulla, jos kaveri on tavannut jonkun itselle täysin tuntemattoman ihmisen ellei asia edes jotenkin liity omaan elämänpiiriin.

[QUOTE="vieras";25936557]Sano takaisin, että "minuapa kiinnostaa". Toisaalta ymmärrän jossakin määrin ettei kiinnosta kuulla, jos kaveri on tavannut jonkun itselle täysin tuntemattoman ihmisen ellei asia edes jotenkin liity omaan elämänpiiriin.[/QUOTE]

Kiitos vinkistä. Aivan... Toisaalta ymmärrettävää. Toisaalta; asiat voi ilmaista monella tapaa. Ei ehkä tarvitsisi suoraan sanoa, että "ei kiinnosta".

Yhteistyössä