miten yksinkertainen voi mies olla? ilmeisesti haluaa koitaa rajojaan, kuinka kauan vaimo pysyy vierellä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diipa

Vieras

Mun mies on tissuttelija, usena iltana viikossa juo sen 1-4 olutta, raittiita päiviä on vähemmän kuin tissuttelu päiviä. Mä inhoan tuota tapaa ylikaiken, ja olen siitä usein sanonutkin.
Itse olen absolutisti, ja periaatteessa vastustan alkoholia. Mulle on sama jos joku juo, kunhan mun sitä ei tarvitse katsoa tai haistaa. Jos saisin yksin päättää, ei mun kotiini tuotaisi ikinä yhdenyhtä pulloa.

Viikko sitten oli sellainen tilanne, että ilmoitin miehelle lähteväni lasten kanssa muualle yöksi, jos ostaa iltajuomansa. Mies osti, ja lähdimme kotoa pois. Luulin, että mies olisi käsittänyt kuinka todella tuo tapa kuvottaa mua, pyysi anteeksi, ja lupasi jättää oluet lauantaisin saunajuomaksi.

Kuitenkin jo tämän viikon aikana on maanantaina ja keskivikkona juonut yhden oluen, perjantaina neljä, ja tänään osti taas kaksi.

Mä olen muutamasta muustakin asiasta puhunut, on siis oikeasti hieman ongelmallista meillä nyt, mutta ei mitään ylitsepääsetöntä, jos yhdessä yritetään. Miehen puolelta se yritys on vaan heikohkoa.

Onko se todella noin tyhmä? tai siis on, mutta kuinka se voi olla?
Kauan en oikeasti aio tätä touhua katsella.

Vaikea sanoa, ehkä on vaikeaa vaan luopua tissuttelusta . Kun juo yhden alkaa ajatella ettet voi olla niin nipo etc.
En puolustele miestäsi, itsekään en jaksaisi mitään tissuttelijaa katsella.

Tissuttelussa on se ärsyttävä piirre, että selvä osapuoli on ikäänkuin kaikesta vastuussa. Toinen ei voi ajaa auto, jos lapsi pitää hakea jostain. Sekä monia muita asioita tulee mieleen.

Vastaava tapa ärsyttäisi minuakin ihan hirveästi. Olen laspuudenkodissa saanut tissutteluja katsoa ihan tarpeeksi, omassani en katsonut...

Viina vie miestä. Ei tarvitse juoda sikana ollakseen riippuvainen.

Olen yhdestä pitkästä suhteesta lähtenyt alkoholin vuoksi. Vuosien avoliiton jälkeen paljastui, että mies joi minulta salaa, valehteli juomisiensa määrästä ja lopulta kävi ilmi, että niitä pulloja oli vähän siellä sun täällä. Eniten sattui se, että mies noin aliarvioi minut ja teki kaiken tietäen, etten katsoisi alkoholiongelmaa oman kattoni alla. Niinpä lähdin.

jos juo sen 1-4 ni ei se ole niin paha ku jos jois sen 5 tai sen 6 tai vaikka sen 7. Ehkä sunkin kannattais juoda sen 1-4 vaikka sen kahtena tai sen kolmena iltana viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
jos juo sen 1-4 ni ei se ole niin paha ku jos jois sen 5 tai sen 6 tai vaikka sen 7. Ehkä sunkin kannattais juoda sen 1-4 vaikka sen kahtena tai sen kolmena iltana viikossa.
Hehheh. Onpa vitsikästä.

Ei toisen juomista tarvitse katsella, jos se tuntuu pahalta.

ennen tilanne olikin niin päin, että mies otti viikolla pari, ja viikonloppuna veti perskännit.
siihen verrattuna parempi tilanne, mutta se annosten määrä viikossa ei ole muuttunut.

Alan kyllä olla todella kypsä siihenkin, että keittiössä roskakaappi täyttyy tölkeistä, ja liian usein jättää tölkkinsä jopa lattialle lojumaan.

Mä en näkisi itse tuossa mitään ongelmaa jos määrät pysyy viikkotasolla kohtuukäytön rajoissa ja mies käyttäytyy asiallisesti. Mutta jos asia sua rassaa eikä keskustelusta ole apuja niin sitten teillä on ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en näkisi itse tuossa mitään ongelmaa jos määrät pysyy viikkotasolla kohtuukäytön rajoissa ja mies käyttäytyy asiallisesti. Mutta jos asia sua rassaa eikä keskustelusta ole apuja niin sitten teillä on ongelma.

ei pysy useimmiten.

Ja kun mies on aina tiennyt, etten hyväksy juomista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei pysy useimmiten.

Ja kun mies on aina tiennyt, etten hyväksy juomista.

auttaisko välimatka/asumusero?

Yhteistyössä