Miten YH:t sairastaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan äimänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan äimänä

Vieras
just olin kovassa vatsataudissa, ja ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisin voinut hoitaa samalla tuota alle vuotiasta. En päässyt sängystä ylös, ainoa mitä pystyin tehdä oli hengittää ja toivoa kuolemaa.

Miten ihmeessä te YH:t hoidatte lastenhoidon kun olette kipeitä????

En ole onneksi ollut niin pahasti sairas, ettenkö olisi voinut heitä hoitaa. Onnekseni voimani eivät hiivu korkeastakaan kuumeesta, matalastakaan hemoglobiinista tai pahastakaan tulehduksesta tai hiljattaisesta leikkauksesta. Korkea kipukynnys auttaa myös. Olen valmis auttamaan muita, joilla vaikeampaa.

Riippuu lapsen iästä. Joskus olen vatsataudissa tehnyt pedin itselleni kylppärin lattialle ja ottanut lapsen siihen viereen lelujensa kanssa. Joskus taas olen loikoillut lastenhuoneen tai olohuoneen lattialla. Piirretyt elokuvat pyörimään, jos telkkari on samassa huoneessa. Sen verran on yleensä jotain hätävaraa kaapeissa, että saa nopeasti kyhättyä jotain sapuskaa. Tai sitten soitetaan pitsamiehelle. Sitäpaitsi...olipa tauti mikä tahansa, koiran joutuu viemään joka tapauksessa ulos.

Päivisin on hoidettava lapset itse, vaikka pää kainalossa :D Iltaisin sit mies on apuna kunhan töiltä ehtii. Veljelle tai kaverille soitan apua jos kaupasta tarvin jotain.

Ei se sairastaminen mitään herkkua ole meillä perheellisilläkään :whistle:

No täytyy nyt kyllä todeta ettei meillä mies ole koskaan ole ollut pois töistä jos mä olen ollut lasten kanssa kotona ja sairastunut. Lisäksi pitkillä työmatkoilla ulkomailla. Ihme ajattelua että kaikillä ei yh:lla olis joku automaattinen lastenhoitoapu käsillä. Nimim. kolme lasta vesirokossa ja itsellä infernaalinen ripuli

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Riippuu lapsen iästä. Joskus olen vatsataudissa tehnyt pedin itselleni kylppärin lattialle ja ottanut lapsen siihen viereen lelujensa kanssa. Joskus taas olen loikoillut lastenhuoneen tai olohuoneen lattialla. Piirretyt elokuvat pyörimään, jos telkkari on samassa huoneessa. Sen verran on yleensä jotain hätävaraa kaapeissa, että saa nopeasti kyhättyä jotain sapuskaa. Tai sitten soitetaan pitsamiehelle. Sitäpaitsi...olipa tauti mikä tahansa, koiran joutuu viemään joka tapauksessa ulos.

Näin minäkin olen tehnyt, vaikken ole YH, mutta mies ei ole juurikaan kotona työn vuoksi.

no en ole yh, mutta yksinpä se oli hoidettava lapset vaikka oli kuinka saiars kun mies oli töissä. jos ei muuta niin otin viltin yms lattialle ja makasin siinä että olin läsnä pienille lapsille. toki mies auttoi kun töistä mutta olipa tuo matkoillakin kun sairastin. ihminen pystyy lähes mihin vaan kun on pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No täytyy nyt kyllä todeta ettei meillä mies ole koskaan ole ollut pois töistä jos mä olen ollut lasten kanssa kotona ja sairastunut. Lisäksi pitkillä työmatkoilla ulkomailla. Ihme ajattelua että kaikillä ei yh:lla olis joku automaattinen lastenhoitoapu käsillä. Nimim. kolme lasta vesirokossa ja itsellä infernaalinen ripuli

Parasta on terveet reippaat taaperot, kun intellä on infernaalinen vatsatauti, joka saa molemmat päät laulamaan hoosiannaa. Olen kokeillut ;)

minulla aikaan.. se on vaan hoidettava. Ainut kuka lapsia voi hoitaa on äitini, mutta hänkin tekee kolmivuorotyötä joten se on harvinaista että pystyy auttamaan. Jotenkin on vaan pärjättävä aina.

Äitini tai lapsen isä auttaa lapsenhoidossa/kaupassakäynnissä. Toisinaan on vaan ollut pakko jaksaa itse hoitaa kipeänäkin. Nyt lapsi niin iso, ettei tarvita kuin kaupankäyntiapua.

Kyllä ne on vaan yksin hoidettava, ei siinä muu auta..vaikka olis kuinka kipeä, niin hammasta purren pitää lapset hoitaa niinkuin muulloinkin.. Useasti on ihmetelty miten pärjään yksin kahden lapsen kanssa, mutta mun mielestä kun vaan ottaa sellasen asenteen, että pärjää niin kyllä sitä pärjää :) Yksin kuljen ja liikun lasten kanssa joka paikassa, pitää vaan olla vähän myös mielikuvitusta kuinka asiat saa sujumaan.

Niin tai me naimisissa olevat!
No sairastetaan ja hoidetaan lapset!
Ei meillä mies voi pois olla töistä jos mä olen ollut kipeä =O
KOkemusta 40 asteen kuumeesta ja muutama vuos sitten oltiin 2 pojan kans vko. rotaviruksessa. Siinähän se meni kaikki makas,oksens ja ripuloi kilpaa! Ja kuumeessa ollessani piti vaan kestää ja jaksaa.

Muutama vuosi sitten minä ja kolme pientä lasta sairastuttiin kovaan vatsatautiin. Heitin patjat olkkarin lattialle ja ämpärit viereen. Siinä me kolme päivää olimme ja oksensimme, lakanat ja peitot oli vaihtuneet pyyhkeisiin ja verhoihin kun en päässyt pyykkäämään. Jaksaahan sen kun on pakko jaksaa :)

Toi on muuten jännä juttu, miten kaikki luulevat perheellisillä olevan automaattisesti niin, että joku rientää kotiin hoitamaan lapset ja tekemään ruuat silloin kun äiti on kipeä.. Ei mun mies pysty jäämään pois töistä noin vain, isovanhemmat on työssä ja kavereilla ei mahdollisuutta tulla päiväksi hoitelemaan mua. Kaupassa käynnin voin siirtää jollekin mutta niin varmaan yksinhuoltajakin....

No meillä just la-su välisenä yönä alko ensin oksu-ripulitauti ja parin tunnin päästä alkoi 1v poika oksentaa ja ripuloimaan, mä sit omien oksennusten ja ripulointien välillä putsasin, juotin ja lohdutin lasta ja välillä maattiin lattialla huilaamassa ja taas sama alusta. Mies ei voinu olla samassa tilassa kun hän on niin hajuherkkä =D!

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Toi on muuten jännä juttu, miten kaikki luulevat perheellisillä olevan automaattisesti niin, että joku rientää kotiin hoitamaan lapset ja tekemään ruuat silloin kun äiti on kipeä.. Ei mun mies pysty jäämään pois töistä noin vain, isovanhemmat on työssä ja kavereilla ei mahdollisuutta tulla päiväksi hoitelemaan mua. Kaupassa käynnin voin siirtää jollekin mutta niin varmaan yksinhuoltajakin....

No onhan siinä eroa, jos kuitenkin toinen aikuinen tulee iltapäivällä töiden jälkeen kotiin ja ottaa vetovastuun.

En ole yh, mutta kyllä mä joudun lapsen hoitamaan ihan itse vaikka olisin millaisessa kuolemantaudissa! Ei mies ole kertaakaan edes ehdottanut jäävänsä kotiin hoitamaan lastamme kun minä olen kipeä. Yöheräilyt joudun myös hoitamaan vaikka olen kipeä :D että enköhän minä pärjäisi ainakin yksinhuoltajana! Täytyy kyllä tunnustaa että välillä on ollut aikä härö olo,kun on ollu kuumetta 39 astetta ja lapsi heränny monta kertaa yöllä :D

lisätkää lasten hoitoon vielä koirat.... oli ilma mikä vaan, olit kuinka kipee tahansa, on niiden lasten ohella hoidettava koiratkin lenkille.

sitä monesti luulee "etten mä jaksa millään", mutta kun ei ole yksinkertaisesti ole vaihtoehtoa, sitä jaksaa kyllä.

en siis ole yh, mutta ei mulla ollut mitään apua silloin kun kotona lasten kanssa olin. mies ja isovanhemmat töissä. mies usein myös työmatkoilla ulkomailla. se oli vaan jaksettava. kyllä hätä keinot keksii. muistan kerrankin kun olin aivan död, siis todella kipee. kuumetta joku 39, ja oksutauti. olin aivan kuitti. lapset oli jotain 3v ja 1v. asuttiin vielä silloin kerrostalossa. mies oli työmatkoilla. se oli kamalaa ne pari päivää mutta menihän ne sit kuitenkin vaikka alkuun ajattelin ettei musta ole tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja vg:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

No onhan siinä eroa, jos kuitenkin toinen aikuinen tulee iltapäivällä töiden jälkeen kotiin ja ottaa vetovastuun.

Tähänkin vaikuttaa se, mitä työtä tekee. Ei tule minun mies kotiin iltapäivällä vetovastuuseen kuin ehkä 2 päivänä kuussa... Täytyykin toivoa että sairastetaan juuri silloin :D

Yhteistyössä