Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Lueppa viimenen lauseesi.
Eikö tuolla perusteella jo voi olla aika varma asiasta jos ei omat lapsetkaan kiinnosta enää sen jälkeen että eipä ole kovin kummoinen mies kyseessä.
Ei ihan näinkään voi sanoa.
Monet miehet ovat sellaisia, joko ottavat ns. 'vastuun'' kokonaisuudessaan tai sitten ei ollenkaan.
Ollaan paikalla tai sitten ei olla.
Jotenkin tuntuu oudolta että nykyään naiset voivat ykskantaan määritellä että mitä tarkoittaa vastuun ottaminen ja jos sitä ei tehdä heidän ehdoillaan niin mies ei ollut kovin "kummoinen" ensinnäkään.
No tässähän oli vaan kyse siitä, että aikooko mies olla lapsilleen isä edelleen eron jälkeen? Eihän äiti ole määritellyt mitenkään miten miehen tulisi tämä vastuu ottaa, ainoastaan sanoi että mies ei eron mahdollisesti tullessa halua enää olla missään tekemisissä. Ja tuo "ei ollut kovin kummoinen ensinnäkään" tuli vaan siitä että aika onnetonta jos tosiaan hylkää lapset kokonaan.
Onko tuo sitten sinusta kohtuullista isän osalta? Se oli muistaakseni se paljon puhuttu lasten oikeus vanhempiin ja jotain sellaista. Eli vaikka puolisosta otetaan ero, niin ei se tarkoita että saman tein voi ottaa eron niistä lapsistakin.
Ei tässä kaiketi alettu määrittämään mitään sen kummemmin huoltajuuksien määriä jne. Kyllä sitä huoltajuuden varjolla tapahtuu kyykytystä puolin ja toisin. Ei tämän ap:n kirjottamisen perusteella mielestäni ole aihetta alkaa tehdä kovin suuria johtopäätöksiä näistä "valtapeleistä".
Oikeassa olet, eli sanoit saman minkä minäkin.
Nimenomaan tässä tapauksessa nainen määrittelee sen vastuun ottamisen.
Nainen: Ottaa eron ja sanoo että voit tapailla lapsia, ai et tapaa? noh et ole kovin kummoinen isä.
Mies: Minä vietän lasten kanssa aikaa ja olen perheessä läsnä, minä joko otan sen vastuun tai sitten en ota.
Ei ole mitenkään tuntematonta että miehet ovat varustettu on/off kytkimellä, mitenkä se näissä asioissa pääsee unohtumaan sitten ?
Koko sinun kirjoituksesi määrittelee sitä tapaa jolla miehen on otettava vastuuta, erikoista että sinä et näe sitä itse.
Rationalisoit asiaa puhumalla "erosta lapsista" , aika näppärää mutta siitä ei ole kysymys edelleenkään. Nainen saattaa nähdä asian niin ja yrittää pakottaa saman näkökulman miehelle, miehen perspektiivista se perhe joko on olemassa tai sitten se ei ole olemassa.
Ei ole mitään eroa lapsista tai naisesta erikseen on vain ero perheestä.
En tiedä onko tässä kysymys mistään valtapeleistä, kysymys on mielestäni edelleen siitä että joku on päättänyt että siitä että kuinka vastuu jaetaan, millä perusteella se jaetaan ja mitä johtopäätöksiä voidaan vetää siitä jos juuri sen kaltaista vastuuta ei suostu kantamaan.
Itse toki, kuten varmaan sinäkin, haluaisi että näin ei kävisi ja että lapsilla olisi vanhemmat eronkin jälkeen. Mutta todellisuus on mitä on.