Miten voi olla mahdollista?! Asuntolainasta ja sen myöntämisperusteista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin kummallista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin kummallista

Vieras
Eräs ihminen omistaa talon, josta velkaa 40t? ja talosta velkakirjalla toiset 40t?. Ihminen itse saa vain varhaiseläkettä, joka on noin 1000?/kk.
Tämä ihminen osti toisen talon, reilu 110t? joka on nyt sitten ostettu velalla velkaa vasten. Vanha talo myymättä, ei ole edes myynnissä.

Miten on nykypäivänä mahdollista että toinen pankki antaa ihmiselle joka on eläkkeellä ja jolla on jo lainaa paljon, vielä lisää lainaa?! Tää on niiin uskomatonta!

Ja laskin tuossa, että vaikka vanha talo myytäisiinkin, niin käteen jäisi max 20t? lyhentämään tuota uutta lainaa. Näinkö pankki laskee, että se riittää vakuudeksi?

Mä oon nyt niin kiukkuinen tästä tilanteesta, ja siitä miten pankki voi toimia noin holtittomasti! Mikä pankki antaa nykypäivänä lainaa, jos vanha talo myymättä ja siitäkin vielä velkaa?!
Me itse ei ainakaan saatu vaikka konreettisesti oli rahaakin pohjalla.
Mitä mä voin tehdä? Soittaa pankkiin ja kyysä miten on mahdollista?

Jos jollekkin on käyny noin hyvä tuuri lainojen kanssa niin miksi sun pitää päästä puuttumaan asiaan. Sillä voi olla sulta salassa vaikka mikä omaisuus tai perintö odottamassa.

kärytä verottajalle, osuuspankille, sampolle, trafiin, anopille, poliisille, Ruotsin kuninkaalle, rakennusfirmoille, metsähallitukselle, editalle, P.Pitkätossulle sekä vielä lapamadolle ja loiselle.

Sen vain sä voit tehdä. SItten sä et enään oo nyt niin kiukkuinen, niin kiukkuinen, vaan POKS - ja huomaat että sun kiukkuisuus haihtui pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:
Jos jollekkin on käyny noin hyvä tuuri lainojen kanssa niin miksi sun pitää päästä puuttumaan asiaan. Sillä voi olla sulta salassa vaikka mikä omaisuus tai perintö odottamassa.

No ei muuten, mutta kyseessä oma isäni, ja tiedän ettei hänellä ole todellakaan mitään omaisuutta. Ja siis minä olen se joka hänen sotkujaan selvittelen sitten kun hän aivonsa pihalla pamauttaa.
Että joo, jos jollakulla olisi käynyt noin hyvä tuuri, niin hyvä, kunhan se ei olisi minun murheeni! Niin kuin nyt on!

Unohdinkin muuten sanoa, että sitten sun ei tarvii laskea ollenkaan sen "eräs ihminen" rahoja, vaan sitten riittää ihan hyvin että jos lasket vaan niitä omia katkeria pennosias, niin helpottaa jo sekin varmaan kovasti. Kovasti tsemppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja bonja:
Unohdinkin muuten sanoa, että sitten sun ei tarvii laskea ollenkaan sen "eräs ihminen" rahoja, vaan sitten riittää ihan hyvin että jos lasket vaan niitä omia katkeria pennosias, niin helpottaa jo sekin varmaan kovasti. Kovasti tsemppiä.

Heh. Eipä tule perintöä sentin senttiä, eikä tarvitsekaan. Olisin paljon onnellisempi kun koko ihmistä ei olisi olemassa. Sen verran hyvin tämä mielisairas alkoholistipaskiainen on monen elämän pilannut. Perintöasiat ja siis hänen aiheuttamansa sotkut vaan tulee väkisin hoidettaviksi, vaikka kunka yrittäisi katkaista sukulaissuhdetta.

Ja muuten ap, entisaikaan velat periytyivät. Ihan kirjaimellisen kirjaimellisesti. Eikö se olekin mielikuvitusta kiihottava ajatus.

Niin ennen oli ennen ja nyt on. Pankkihan tässä jää nuolemaan näppejään, en minä. =D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ei muuten, mutta kyseessä oma isäni, ja tiedän ettei hänellä ole todellakaan mitään omaisuutta. Ja siis minä olen se joka hänen sotkujaan selvittelen sitten kun hän aivonsa pihalla pamauttaa.
Että joo, jos jollakulla olisi käynyt noin hyvä tuuri, niin hyvä, kunhan se ei olisi minun murheeni! Niin kuin nyt on!

Jos se on sun oma isäsi, en todellakaan lähtis sitä käräyttään vaan pitäisin huolen että saa äkkiä toisen kämpän myytyä. Jos pankki lähtee miitä lainoja perumaan se on vielä isommassa kussessa.

onko sillä yleensä mitään aivoja, jotka pihallaan pamauttaisi, tulee tässä nyt vaan mieleen. Ota nyt kiireesti johonkin asianajajaan yhteys jos tosiaan olet perillinen. Ja ainoa sellainen. Ettei pelossa tarvitse elää. Se on rankkaa pitemmän päälle.

Ihan pelkäksi koululaisen provoksi minä tätä(kin) aloitusta epäilen, sattuneista syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos se on sun oma isäsi, en todellakaan lähtis sitä käräyttään vaan pitäisin huolen että saa äkkiä toisen kämpän myytyä. Jos pankki lähtee miitä lainoja perumaan se on vielä isommassa kussessa.

Sitä on tässä jo reilu vuosi yritetty, että laittaisi toisen talonsa myytiin, mutta ei. Isäni tarvitsisi holhoojan, koska hän ei osaa hoitaa asioitaan eteenpäin. Ja talo on myymättä taatusti niin kauan kunnes pankki perii sen velkojaan vasten. Ja sitä velkaa taloista on kahdelle pankille. Joten kusessa on. Ja kaiken muun tämän lisäksi aiheuttamansa sotkut tähän päälle. Mä en vian ymmärrä, että miten kummassa on saanut edes moista lainaa?!
Pankkiin soitan joka tapauksessa huomenna!

Niin, tuosta holhoojasta minäkin olisin vielä sanonut, mutta jos tämä olikin jo suunnitteilla, niin sitten on jotain todellisuuden itua tässä tarinassa. En uskonut ennen kuin nyt, kun näin tuon holhoojasta maininnan.
Laina on voitu saada väärillä tiedoilla eli petoksella.

onko sillä yleensä mitään aivoja, jotka pihallaan pamauttaisi, tulee tässä nyt vaan mieleen. Ota nyt kiireesti johonkin asianajajaan yhteys jos tosiaan olet perillinen. Ja ainoa sellainen. Ettei pelossa tarvitse elää. Se on rankkaa pitemmän päälle.

Ihan pelkäksi koululaisen provoksi minä tätä(kin) aloitusta epäilen, sattuneista syistä.

En elä pelossa. Mutta pakkohan tälle on jotain tehdä. Ei mulla niin väliä, koska isäni ei pysty tekemään konreettisesti mun elämää enempää hankalaksi. Mutta hän on sotkenut näihin laina-asioihin ja muihin epämääräisiin rahasotkuihinsa myös vaimonsa (ei äitini) joka on siis kusessa myös isäni toilailujen takia. Pitkä ja monimutkainen juttu eikä tule päättymään hyvin, mutta jotain tälle pitäisi olla tehtävissä, kun vaan tietäisi mitä?!

Niin, tuosta holhoojasta minäkin olisin vielä sanonut, mutta jos tämä olikin jo suunnitteilla, niin sitten on jotain todellisuuden itua tässä tarinassa. En uskonut ennen kuin nyt, kun näin tuon holhoojasta maininnan.
Laina on voitu saada väärillä tiedoilla eli petoksella.

Holhoojaa ei hänelle saada, samoin ei muutenkaan hoitoon, koska pakkohoitoa ei suomessa ole ja vapaaehtoisesti hän ei hoitoon mene, vaikka sitä kipeästi tarvitsisi. On lääkityksellä, jonka lopetti, mitä ei saisi lopettaa koskaan ilman lääkärin seurantaa ja sitten kaikki muu päälle. Ja mä en todellakaan halua isäni holhoojaksi hänen sotkujaan selvittelemään.
Huoh.

Kyllä - huokauksien huokaus - pelkään (!) että pelkotilojakin tulee tällaisista, pitemmän ajan kuluessa kuin huomaamatta. Eli tyyliin yhden ihmisen toiminta vaikuttaa niihin ympäröiviin ihmisiin väkisinkin jollain tavalla. Tarvitset juristiapua.
Tunnen erään henkilön, jonka koko elämän juuri isä (alkkis) on pilannut oikein kunnolla, raha-asioita myöten. Se on ihan mahdoton tilanne, katkeruus on ihan jatkuvaa hänellä eikä pääse siitä - ja on kai tavallaan oikeassakin.
Minulla tuo päänuppi muistuttaa olemassaolostaan säryllä, eli ei nyt raksuttele yhtään vielä aivokopassa, kun on nukkumiset jäänyt väliin kokonaan. Mutta pahaa pelkään, että eivät sulle pankista voi tietoja antaa, kun isäsi kerran on täysivaltainen eli siis ei huollettava. Olisko täällä se LEX-nikki paikalla, muistanko oikein nikkinsä.

Kyllä - huokauksien huokaus - pelkään (!) että pelkotilojakin tulee tällaisista, pitemmän ajan kuluessa kuin huomaamatta. Eli tyyliin yhden ihmisen toiminta vaikuttaa niihin ympäröiviin ihmisiin väkisinkin jollain tavalla. Tarvitset juristiapua.
Tunnen erään henkilön, jonka koko elämän juuri isä (alkkis) on pilannut oikein kunnolla, raha-asioita myöten. Se on ihan mahdoton tilanne, katkeruus on ihan jatkuvaa hänellä eikä pääse siitä - ja on kai tavallaan oikeassakin.
Minulla tuo päänuppi muistuttaa olemassaolostaan säryllä, eli ei nyt raksuttele yhtään vielä aivokopassa, kun on nukkumiset jäänyt väliin kokonaan. Mutta pahaa pelkään, että eivät sulle pankista voi tietoja antaa, kun isäsi kerran on täysivaltainen eli siis ei huollettava. Olisko täällä se LEX-nikki paikalla, muistanko oikein nikkinsä.

Mä en ole katkera, lähinnä säälin isääni, koska aikuinen ihminen voi pilata oman elämänsä noin totaalisesti. Mutta jotenkin laina-asia oli taas uusi asia, että siis on noin totaalisesti veloissa ja vielä pankki sen myöntänyt, että ei taas vaan tajua!
Lex-, teki tia tiesi mitä? Samanlaisia kokemuksia? Selvisikö ne jotenkin?

Kyllä ne pankista kuitenkin varmaan osaavat kertoa yleisesti ottaen lainananto periaatteistaan? Ja siis eihän heidän tarvitse kertoa suoraan isäni veloista, ne tiedän ja selvittely näistä nyt alkaa kyllä..

ei, sorry kirjoitan vähän liian nopeasti enkä jaksa tarkastaa
täällä palstalla pyörii tuollainen nikki kuin Lex, jos muistan oikein.
Niin hän on siis oikeustieteen opiskelija.

tiedän kyllä että nuo alkkisten aiheuttamat murheet lähipiirille on usein ihan loputtomat. Varmaan sitä apua olisi hyvä hakea, mutta mun aivoni nyt just tällä hetkellä on sen verran seisahtaneessa tilassa, ettei tule yhtään ideoita. Paitsi tuo palstailija oikeustiet.opiskelija nyt ensi hätään.

mitäpä se paljon auttaa, jos pankki kertoo yleisistä periaatteistaan. Jos vaikka olisikin niin, että tässä tapauksessa on toimittu niitä periaatteita vastaan, siis. Tähän ei kannata nyt kaikkea kirjoittaa mutta jos olisikin niin, että kyseessä on pankinjohtaja, jonka isäsi tuntee henkilökohtaisesti. Sellainenkin tulee väkisin mieleen. Mutta ei kannata nyt mainita mitään paikkakunnan suuruudesta tai pienuudesta, epähuomiossa siis.
Vaikka suomessa ei tarvinne pelätä tunnistamista, ainakin alkkiksia tässä maassa riittää joka paikkakunnalle.

Yhteistyössä