miten voi käydä näin huonoa säkää tuon Likan matikan kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
|O|O

Likka on nyt siis seiskalla, ja sillä oli jo ala-asteella 5 eri luokanvalvojaa, ainoastaan 1-2lk oli sama opettaja..vasta 5lk opettaja sitten kiinnitti huomiota tuon matematiikan vaikeuksiin, siihen asti se oli just ja just pysynyt muiden mukana.
kutosella se sit sai erityisopetusta, ja apua siitä helpommasta kirjasta.
tää vuos ollaan sit taisteltu yläkoulussa siitä saako se apua, joulukuussa vasta sai erityisopettajan tunteja, helpompaa kirjaa ei saa ottaa käyttöönsä, mut sen verran sit tulivat vastaan et vaikeimmat tehtävät jätetään sen kohdalta laskematta.(ja tää päätös tehtiin kuukaus sitten )

no, tänään sit matikan opettaja oli ilmoittanut ettei jatka tuolla koululla enää ens vuonna, vaan tulee uusi opettaja..

huoh, eli taas se opettaja todennäköisesti haluaa ensin tarkkailla minkälaisia vaikeuksia tuolla Likalla on, ja sitten vasta päättää mitä apukeinoja ottaa käyttöön.(niinkuin tää tämänvuotinenkin ope halusi )

siis voi elämä. minen JAKSA!

:(

[QUOTE="vieras";23888124]Etkö voi pyytää nykyiseltä opettajalta lausuntoa/arviointia jonka sit annat uudelle opettajalle? Meillä hoitaa erityisopettaja pojan jutut eteenpäin.[/QUOTE]

oli luvannut puhua uudelle opettajalle, mut niin meillä oli alakoulustakin päätös et Likka tarvitsee erityisopettajan tunteja ja käyttöönsä E-kirjan. mut eipä ne mitään merkannu viime syksynä tuolla yläkoulussa.

oon hommannu sille nyt yhden tukiopettajan, saavat kesän aikana vähän kertailla tämän vuoden laskuja, ja tietenkin jatkan auttamista itse.

Hmmnn...Mun pikkusiskolla oli kanssa yläasteella toi helpotettu kirja käytössä. Mut se tuli sillain ku meidän äiti oli kyselly tukiopetusta, ja sitte lopulta tää ope otti äitiin yhteyttä ja kerto jostain toisesta oppilaasta joka oli saanu ns. "helpotetun matikan". Ja niin sen kirjan lisäks toi sai helpotetun kokeen, Mutta sevaati sen että toi mun pikkusisko kävi koulupsykologin (?) juttusilla, joka sitte teki jotain testejä. Lisäks äitin piti täytellä kaikkia lappusia, mut nykyään tolla on sit yodistuksessa merkintä siitä et se matikka on ollu helpotettua (joku tähti tms. siinä numeron vieressä).

Ja niin siis tolla todettiin kai että sen aivot ei ihan oikeasti pysty hahmottamaan mitään perulaskutoimituksia vaikeampia juttuja (minkä olen kyllä itekin saanu huomata, ku välillä oon koittanu auttaa jossain aika helpoissaki laskuissa joissa on vaikka joku muuttuja, ja kun niiden opettaminen on kauhen työn takana välillä...)

Yhteistyössä