Miten vietätte joulun?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
marjo
anoppilassa ( siis miehen vanhemmilla) jonne tulee pukki...muuten ois mukavaa kunha se appi ukko ois kuvioista pois #sori# mitään uutta ei saaa olla, lapset saa liikaa lahjoja, ollaan 10 vanhoissa verkkareissa" apen vakiolause tai äännähdys
 
joo
No yleensä aattona meillä on minä, mieheni, meidän yhteinen lapsi, mun tytär, miehen kaks tytärtä ja mun kaks pikkusiskoa, toinen lapsineen (2kpl). Saunotaan, syödään, pukki tulee, käydään haudoilla ym.
Joulupäivänä mennään anoppilaan minne tulee miehen 2 veljeä perheineen.
 
Meillä syödään ensimmäinen jouluateria aattona mieheni isoveljellä, siellä on siis minä, mieheni, minun isoveli, minun isä, ja minun pikkusisko, sekä miehen äiti. miehen veljellä on vaimo ja yksi lapsi.

sen jälkeen käydään ajelemassa kummilapset ja miehen siskon lapsille lahjat myös. sitten mennään kotiin syömään. ja illalla mahdollisesti ajetaan jollekin kaverille iltapalalle tai anoppi tulee meille jos ei olla muualla..! :)

Omat lahjat toisillemme vaihdetaan kun ollaan kotona kaksin, tunnelman vuoksi =) Mutta kyläillessä ja syödessä menee aatto!
 
Keittiönoita
Ei mitään hajua vielä. Meillä ei ole mitään jouluperinteitä, ollaan jouluisin milloin missäkin ja eri kokoonpanolla. Ehkä juuri siksi mitään perinteitä ei ole päässyt syntymään. Ensi joulu tulee kuitenkin olemaan ainakin jossain määrin erilainen, koska junnu on ilmoittanut haluavansa olla joulun kotona (yleensä on ollut jouluisin isällään).
 
Meidan kokoonpanona on tama meidan ydinperhe. Joulun olemme Singaporessa, emme ole tulossa Suomeen joulunviettoon.

Olen aina tehnyt hyvin perinteisen suomalaisen joulun, perinneruoista aitoon joulukuuseen. Yleensa heti siina joulun jalkeen olemme lahteneet aina reissuun jonnekin. Nyt lahdemme Australiaan kaymaan.
 
kuten viime joulunakin, niin mieheni on töissä yöt, koko joulun, joten nukkuu kaiket päivät tietysti, eli on meidän kanssa sitten illansuussa muutaman tunnin :(
mutta siis olemme varmaan 15vuotta viettäneet aattoa mun siskon perheen kanssa, ja sinne lapsuuden kotikaupunkiimme suuntaamme tänä joulunakin, mies saa sitten kotonaan nukkua päivän ja me tyttöjen kanssa koristelemme kuusta ja syömmé, katsomme joulurauhan ja vietämme rauhallista päivää sukulaisten kanssa, ensin miehen lapsuudenkodissa ja sitten siskollani =) ja sitten illalla ajetaan kotiin ja me nukutaan tyttöjen kanssa kuusen alla ja isi lähtee töihin =)
 
Meillä on perinteenä että jouluaattona käydään kirkossa ja koristellaan kuusi.Syödään perheen kesken ja Joulupukki tulee illalla.Joulupäivänä käydään anoppilassa syömässä ja Tapaninpäivänä sitten minun vanhemmilla syömässä. =)
 
Mummolassa ollaan varmaan aatto, illalla mennään sit käymään lasten isän luona. Tai toisinpäin. Tai voihan se olla että lapset jää aattoiltana isälleen yöksi. Ei tiedä kyllä vielä yhtään, sinne on vielä paljon aikaa :D
 
Tulee olemaan eka joulu omassa kodissa ilman turhia lentelyitä :) Laskettu aika viikon päästä ja jo aikaa sitten päätettiin, että tänä jouluna ei lennetä matalalentoa.

Todennäköisesti miun äiti tulee meille aatoks ainakin - isähän miulta kuoli viime marraskuussa joten meni muutenkin joulusysteemit ja koko ajatusmaailma uuteen uskoon - ja en sit tiedä ajeleeko appivanhemmat joulupäivänä. Ei minuuttiaikataulua vaan ihan omien tuntemusten mukaan edetään.
 
poikamme ensimmäinen joulu,ajattelimme olla tämän joulun oman perheen kesken kotona. Haudoilla käynti,sauna,ruoka ja pikkuisen lahjat. Luulen että meillä on mukavan rauhallinen joulu. Minusta se on paras viettää rakkaimpien ihmisten kanssa.
Toki pidän jouluista jolloin kokoonnumme isolla porukalla (vanhemmat+siskot) mutta sitten jossain vaiheessa minulle tulee tunne että haluan kotiin rauhoittumaan. Aaton ohjelma on suunniteltu minuutin tarkasti ja sitä en kestä!! :headwall:
Olipas sekavasti kirjoitettu.. :whistle:
 
myy
en tosiaankaan tiiä vielä joulusta mitään... viime joulu oltiin reissussa. mut katotaan nyt lähdetäänkö reissuun vai ollaanko kotona. jos kotona niin toivottavasti sisko tulee meille jouluks. ja kai sitten miehen vanhemmatkin tulee..
 
Viblsp
Kotona varmasti tänä vuonna. Koristellaan joulukuusi, tehdään miehen kanssa ruoat yhdessä, varmaan tästä lähtien joulusaunakin kuuluu sitten siihen, nyt kun asutaan asunnossa jossa on sauna. Lahjojen aukaisemista, nämä ihan perinteiset.

Viime vuonna oltiin äitini luona. Siellä sitten syötiin jne. Ihan hyvä joulu oli, mutta kotijoulu on paras. Kotona vain on rento tunnelma, itse päätetään mitä tehdään ja milloin tehdään jne. :)
 
Kotona ollaan omalla porukalla. Varmaan käydään molemmissa mummuloissa ja haudoilla ja aattoillan myöhäishartaudessa, mutta muuten ollaan kotona villasukat jalassa, nautitaan rauhasta, hyvästä ruoasta ja toisistamme. Ja ehkä ihan vähän joululahjoista. :xmas:

Lisäksi mulla alkaa joulun alla 11 päivän loma, joten tiedossa on kaikin puolin mukava ja ennen kaikkea poikeuksellinen joulun ja uuden vuoden tienoo. =)
 

Yhteistyössä