Miten vietätte joulun?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Koko joulu pyhät mukaanlukien omassa uudessa kodissa oman perheen kanssa. Luultavasti miehen sukua tulee pyhinä käymään, mutta me ei lähdetä nyt tänä vuonna neljän lapsen kanssa kiertelemään sukulaisia, senverran itsekkäitä päätettiin ollA!

mie
Kotona koko joulun aika omalla perheellä.Aattoa vastaisena yönä paistetaan kinkku ja sitten aattona katetaan pöytä ja porukalla nautitaan jouluateria.Sitten on illemmalla ulkosaunan lämmitys ja saunominen.Sitten tulee pukki ja riemu repee lapsilla.=)

Lähdemme itä-suomeen vanhempien luo,sinne kokoontuu kaikki läheisimmät. Emme muutamaan vuoteen ole olleetkaan...
Luultavasti järkkäämme "joulua" siskoni kanssa,vanhemmille suodaan valmis joulu..koska ovat sen verran iäkkäitä ja meille sitä joulua järjestäneet kymmeniä vuosia.
Ilolla ja pelolla joulua odotellaan... :xmas:

Kotona oman perheen kesken. Joulupukki ja tonttu tulee, tilasin heidät eilen, kun olivat meillä käymässä :D

Välipäivinä sitten reissataan pariksi päiväksi mun vanhepien luokse toiselle puolelle Suomea.

ollaan ihan kotona! mutta joulupyhinä ollaan mummoloissa. ennen joulua haetaan toisen mummulan metästä kuusi ja mies tekee sen reissun lasten kans.paistavat makkarat siinä laavulla samalla.se on jokavuotinen perinne. :)

vieras
mennään miehen exän kummivanhempien luo koko perhe. elikkäs siellä on siis miehen exä ja heidän 2 lastaan. lisäks exän esikoinen + isänsä nykyisine perheineen. ja viel exän nykyinen perhe (2 lasta sekä mies, jonka mukana myös tän miehen exä ja lapsi sekä hänen nykyinen perhe). sit tullaan me: mies, minä, 2 yhteistä lasta sekä mun 2 lasta. ja viel tulee epälukuinen joukko isovanhepia.

Mullon jouluna yövuorot (näillä näkymin), joten kun meillon perinteenä ollut mennä mun vanhempieni luokse jouluaterialle ja odottamaan pukkia + sen jälkeen menemme mun isomummin luo illalla vielä käymään, niin tänä vuonna tää äiti viettää illan ruokaillen ja odottaen pukkia ja sitten joutuen töihin.. joulupäivänä mä nukun ja saas nähdä mitä sitä jaksaa.

lady of the lake
Mieheni siskon perheen luokse mennään aattona päivällä jo syömään jouluateria ja luultavasti n. klo 17-18 sinne tulee pukki.Sinne tulevat myös miehen toisen siskon perhe sekä mummu ja pappa (miehen vanhemmat).Aattoaamu alkaa kotona joulupuurolla, jonka mies on laittanut kinkun jälkeen uuniin hautumaan.Sitten katsotaan Lumiukko :heart: Aattoiltana leikitään uusilla leluilla ja käydään joulusaunassa.Joulupäivänä menemme minun vanhempieni luokse joulupäivälliselle, jonne tulee myös siskoni perhe.Siellä myös on tonttu käynyt tuomassa kuusen alle lahjoja ja ne jaetaan.
Vielä jännäilen kyllä itsekin työvuoroja, ettei mene töitä tehdessä joulu :/

hoitsu
Jouluaaton olen töissä, onneksi aamuvuorossa. Aattoilta ollaan kotona ja meille tulee miehen vanhemmat ja mun sisko perheineen. Joulupäivinä sitten käydään sukulaisilla ja myös meillä käy porukkaa vastavierailuilla.

koppis
Kotona oman perheen kanssa. Meillä pitäisi jouluna olla n. 3-4 vk:n ikäinen vauva, joten ei matkusteta minnekään tänä jouluna. Luultavasti siskoni tulee jouluksi meille.

Aikaisempina jouluina ollaan oltu meillä ja mun äiti ja sisko ja veli on tulleet meille. Tämä joulu vietetään tässä persreiän kokosessa kämpässä, joten ollaan ihan oman porukan kesken. Tosin ilmeisesti joudun ensimmäistä kertaa elämässäni viettämään joulua ilman kaikkia lapsiani, vanhimmat menee vissiin iskälään.

Yhteistyössä