Miten velliä annetaan pienelle vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä annan tuttipullosta. Alkuun laitoin maitoa sekaan ja vähensin maidon osuutta vähitellen.
Ei maitoa pakko ole laittaa, mutta itse tykkäsin ja jos vauva on vasta 3kk niin voisi olla hyvä, pääsääntöisestihän vellejä ei vielä siinä iässä suositella.

Me aloitettiin sekoittamalla maitoon ja silloin tulee läpi hyvin aivan tavallisesta tuttipullon tutista. Ei tarvitse vellituttia. Maissi ja peruna-porkkanavelli ovat niin ohutta, että ne tulevat myös läpi tavallisesta,vaikkei olisi sekoitettu maitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuttipulloon ostat vellitutin eli isompireikäisen ja siitä

Meidän vauva ei tykkää vellitutista, eri muotoinen. Meillä on noita perinteisiä Ainun tuttipulloja, ja niistä tulee myös ihan normitutista velli läpi, jos ei kovin paksua ole. Esim. Muksun vellit pienille.

Ei mitenkään. Velliä ei tarvitse antaa. Sitten isompana mannavelliä oikeaan maitoon. Jos kerran rinta maitoa riirää miksi antaa velliä? Jos rintamaitoa menee paljon siis tosi tosi useasti on rinnalla ja siitä huolimatta on nälkäinen niin sitten kannattaa aloittaa kiinteät vähän aikaisemmin. Esim. bataattia, porkkanaa jne.

Opetelkaa hyvät äidit kuuntelemaan sitä lapsen itkua. Mistä itkussa on kyse nälästä, seuran puutteesta, kuumuudesta vai mistä ennen kuin teette omia johtopäätöksiä tai laitatte äänenvaimentimen lapsen suuhun=tutti.

En tiedä miksi ap niitä aloittaa. Kerron kuitenkin miksi meillä ne aloitettiin. Meille vellejä suositteli lastenlääkäri, kun pojalla oli refluksivaivaa 2,5kk iässä. Eli pysyi sisällä paremmin, koska on kuitenkin maitoa paksumpaa.

http://www.google.fi/search?q=lasten+ravitsemussuositus&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

- siis miksi velliä pitäisi antaa?

siis itse aikoinaan säikähdin, kun jossain vaiheessa huomasin, ettei lapseni ole koskaan saaneet velliä ja pohdin missä vaiheessa sitä olis kuulunu antaa, niin huojensi kovasti kun luin jostain ettei se ole välttämätöntä

Ei mitenkään. Velliä ei tarvitse antaa. Sitten isompana mannavelliä oikeaan maitoon. Jos kerran rinta maitoa riirää miksi antaa velliä? Jos rintamaitoa menee paljon siis tosi tosi useasti on rinnalla ja siitä huolimatta on nälkäinen niin sitten kannattaa aloittaa kiinteät vähän aikaisemmin. Esim. bataattia, porkkanaa jne.

Opetelkaa hyvät äidit kuuntelemaan sitä lapsen itkua. Mistä itkussa on kyse nälästä, seuran puutteesta, kuumuudesta vai mistä ennen kuin teette omia johtopäätöksiä tai laitatte äänenvaimentimen lapsen suuhun=tutti.

Yhteistyössä