Miten vauvasi vaikuttaa pukeutumiseen?

• Viestiketjun aloittaja mietinpävain
  • Ensimmäinen viesti
mietinpävain
Elikkä vaikuttiko tai vaikuttaako pieni vauva sun pukeutumiseen? Vältätkö esim vaaleita värejä sotkujen pelossa tai muuta semmosta?
Mietitkö voiko paidassa imettää jne?

Itellä ei ole vielä kokemusta jokapäiväisestä vauvan hoidosta, oma syntyy piakkoin, niin mietin että onko turhaa edes haaveilla vaaleista paidoista tai tunikoista?

Toki olen itekin mestari sotkemaan ketsupit rinnuksille, mutta kumminin :)

Juu, pakkohan sitä imettämistä on miettiä jonkin verran, esim. hupparia ei tullut juurikaan käytettyä imetysaikana, liian vaivaloinen riisua tunnin välein. Kyllä käytin vaaleita vaatteita, mutta ihan valkoiseen en pukeutunut, enkä kyllä muutenkaan. nimim. täälläkin salettiin juuri silloin ketsupit rinnuksilla :D

Ei ole vaikuttanut. Oisinko esikoisen aikaan yhden imetystopin ostanut.
Sen vähän mitä noita olen imettänyt, olen kyennyt ihan vaan nostamaan paidan helmaa.

Jotkut puklut ja muut on mulle ihan yksi lysti.

Mutta varsinkaan nykyään en muutenkaan pahan tarkka ole siitä, missä rytkyissä kuljen.
Ja niissä kuitenkin roikkuu heinää, saattaa olla jokunen vihreän ruskea kuolatahra siellä ja täällä, ja märkä koira ja hevonpaska haisee jo metrien päähän... :whistle:

neppis
"pahin" sosekausi menossa mutta ei vaikuta pukeutumiseen.. pidän paljon valkeita vaatteita, kotona valkeita tekstiilejä jne. Vauvallakin käytän paljon valkeita vaatteita, harvoin sottaa (kumma kyllä..) ja jos jotain tippuu nii sitte vaihdetaan :)

Vierasmä
Ei varsinaisesti vaikuttanut pukeutumiseen, mutta korvakorut ja rannekello multa jäi pois.

Vauva nykäs korvakorusta kerran sen verran pahasti, että parempi oli jättää kokonaan pois. Ja kello oli tiellä kakkapesussa. (nykyään ei tietty noita rannekelloja ole kauheesti...)

Ja muistan, kun kerran siskon kanssa jutellessa niitä näitä vauvajutuista, sanoin, että kyllähän se välillä kyllästyttää ainaiset pukluiset vaatteet. Samantien ilman vaipoissa oleva vauvani kakkasi syliini. :D

vieras
No molempien synnytyksen jälkeen ekat pari kk olen käyttänyt sen värisiä paitoja, joissa ei hikiset kainalot näy. Hikosin ihan hulluna molempien jälkeen ja aina oli kainalot litimärkänä jos yhtään joutui ponnisteleen jotain :( Ei siis voinut pitää mitään kauluspaidan tyylisiä tai sellaisia värejä, joissa kosteus näkyy :( Imetyksen kannalta meinaan nuo kauluspaidat olisi olleet käteviä, kun niistä olisi saanut aina vähän suojaa.

Iina
Pääasiassa siten, että niitä pitää vaihtaa useammin... Puklua siellä puklua täällä, ikää 5,5 kk ja kyllä, myös soseet puklataan! Ja meidän vauva on sellainen huitoja, että mahdoton saada sosetta syötettyä ilman että sitä on JOKA paikassa!

Ei vaikuta. Pidän aina röyhtäyttäessä harsoa olalla että saa siihen ne puklut. Ja jos sitä kuitenkin valuu vaatteille niin pesukone on keksitty. Joka paidasta saa helman ylös että voi imettää. Ainoastaan imetysliivit ja liivinsuojat on jokapäiväisessä käytössä.

murunmami
Samoin täällä lähinnä sen verran vaikuttanut että sellaisia paitoja jossa on helppo imettää. Muuten ei juurikaan ole vaikuttanut, no suht rentoja toki että voi vauvan kanssa touhuta lattialla eikä tarvii ahdistua kun housut ei joustakkaan ym.
Imetyspaitoja ostin kaksi mutta kumpaakaan en oo käyttänyt, samoin imetysliivitkin on ollut melko turha ostos, ilmankin oisin pärjänny.

vieras
Käytin helposti pestäviä vaatteita kotivaatteita, ei siis mitään silitettävää tms. Siis aika tavallista t-paita pukeutumista. Ja talviulsteria en käyttänyt, kun siitä ei voi pestä pukluja pois. Vaippaa vaihtaessa viimein tajusin käyttää muovitettua esiliinaa. Poikavauva nimittäin jokaikinen kerta lirautti pissat mun pystysektion päälle, ja aina tuli haavan pesua. :)

Inka
Imetys piti ottaa huomioon, sen takia en voinut esim. koko viime kesana kayttaa kesamekkoja :(. Paljon piti hankkia paitoja, joissa edessa napit. Pukluista tai sellaisista en valittanyt.

Aika vähän vauva vaikuttanu mun pukeutumiseen. Kotona olen edelleen pukeutunut just niin ku ennenki eli jotku rennot vaatteet, joita on kiva pitää päällä. Jos suttaantuu, ni sitte suttaantuu. Mutta jos lähdin johonki reissunpäälle esim. kaupungille imetusaikana, niin silloin mietin, että paita on sellainen minkä kanssa imetys sujuu hyvin ihan julkisella paikalla eikä tarvitse vessaan mennä sen takia.

Yhteistyössä