miten valitaan oikean kokoinen virkkuukoukku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin siis lankapaketissa lukee puikkosuositus neulepuikoille, mutta tarvitsisin virkkuukoukun koon. Se kun ei voi olla sama kuin tuo 4½ :)

Aikaisemmin olen aina virkannut ohjeen langalla ja ohjeeseen kirjoitetulla koukulla, mutta nyt pitäisi soveltaa. Kai se on kohta koitettava tehä koe virkkaus, kunhan saan ohjeen suomennoksen loppuun...

Perussääntönä voinee pitää, että koukku voisi olla numeroa pienempi kuin suositeltava puikko. Tässä tapauksessa siis 3,5 vois olla se koukku, jolla tuota vois lähtee kokeilemaan ja siitä sitten oman käsialan mukaan tuota vaihtamaan. Itse olen tuota lankaa virkannut sekä koukulla 3 että 3,5. Noissa amigurumeissa homma ei edes oo niin tarkkaa :-)

[QUOTE="a.p";23884454]Niin siis lankapaketissa lukee puikkosuositus neulepuikoille, mutta tarvitsisin virkkuukoukun koon. Se kun ei voi olla sama kuin tuo 4½ :)

Aikaisemmin olen aina virkannut ohjeen langalla ja ohjeeseen kirjoitetulla koukulla, mutta nyt pitäisi soveltaa. Kai se on kohta koitettava tehä koe virkkaus, kunhan saan ohjeen suomennoksen loppuun...[/QUOTE]

Aah, joo. Luinpa huolimattomasti. :D

Yhteistyössä