Miten vaikea onkaan löytää pojalle luontonimi!...

  • Viestiketjun aloittaja "sinisade"
  • Ensimmäinen viesti
"sinisade"
[QUOTE="rrrr";27803297]Koli, Halo[/QUOTE]

Et hullumpia keksinytkään!
Kumpaakaan en ole kuullut aijemmin, mutteivät kuullosta liian erikoisilta. Näiden luulisi sopivan perussukunimienkin kanssa.
Koli olisi ollut oiva pari esim Saanalle tai Sallalle. Harmi, kun tyttö on jo nimetty...

Aloin miettiä noita minusta oudoilta kuulostavia ehdotuksia ja totesin, että useimmat ovat outoja vain yksinään. Esim Oksa vaikuttaa liian erikoiselta, mutta jos sen yhdistääkin vaikka nimeen Tammi, niin se onkin ihan järkevä.
Ja Jupiter kuulostaa varmasti hyvältä sopivan sukunimen kanssa! Ei tällainen perus -nen päätteisen omaava sitä aina hoksaa ajatella.
 
"..."
"olen poika nimeltä päivi enkä tiennyt oonko roomeo vai juulia...."

Aika monet kuitenki ihan sopevia pojalle, liian moni mieltyy mun päässä tytölle sopivammaksi...

Jäkälä lahnapää :D voi apua...

Sisu, sumu Otso, ihan kivoja.

Ehdotetuista (jos vielä poika tulisi ja ehdottomasti luontonimen haluaisin) Olisi Aarni :)
 
Iiks
[QUOTE="vieras";27803164]talvi, kosmo... Elä ap ole niin jyrkkä vastatessasi ihmisille. Luovuus kukkii parhaiten sallivassa ilmapiirissä. Jos haluat meiltä ehdotuksia, niin elä laita stoppeja. Saattaa se kiva nimi täältä joltakin vielä tulla :)[/QUOTE]

Kosmo on ihana.
Se on mun koiran nimi, tosin C:llä kirjotettuna :)
 
vierailija
[QUOTE="vieras";27802486]Terho Tammenlehvä <3 pitäsköhän sittenkin tehdä vielä yksi lapsi :D
Kiva, kun tykkäsit! :)
Se on niitä harvoja yhdistelmiä minkä keksin, mutta tulee mieleen joku lasten piirroshahmo. Mutta olis vihreä ja raikas!

Otso, Ahti: Vanhoja... vähän raikkaampaa nimeä haen.
Nietos, Viima, Nuoska, Pyry: Kevättalven pojalle aika alleviivaavia nimiä...
Syksy taas kuulostaisi kevään lapsella hassulta.
Visa, Vesa: Kuuluvat minun ikäluokkaan (ja vanhempaan) Ei oikein iske, kuten ei perus Mikotkaan.
Otava, Poro, Kivi, Kuutti, piki, Noki, Jupiter, Sirius: OIKEASTI?! Nää on just näitä niin keksityn kuuloisia! Minä vain en voisi nimetä lapseani Piki-Noki Sirius Kuuksi! Kuten en Nico Alexis Magsimumiksikaan!
Kiva tietty olis jos vaivautuisi lukemaan sen keskustelun aloituksenkin...[/QUOTE]



Otava on muinaissuomalainen nimi. Siis jo MELKO vanha, ei todellakaan 2000- luvun keksintö.
 

Yhteistyössä