Miten vaikea onkaan löytää pojalle luontonimi!...

  • Viestiketjun aloittaja "sinisade"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
[QUOTE="...";27802319]Viima, Usva, Ilmari, Kivi, Kuutti, Nuoska, Nietos, Pilvi, Varpu..?[/QUOTE]

noista ainakin pilvi on tytön nimi ja kalenterissakin.
musta ihana pojan nimi olisi otava
 
"..."
[QUOTE="hmmm";27802461]noista ainakin pilvi on tytön nimi ja kalenterissakin.
musta ihana pojan nimi olisi otava[/QUOTE]

Joo niinkuin mainitsinkin tuolla, niin näköjään Pilvi ja Varpu nimeä annettu vain tytöille.
 
"sinisade"
[QUOTE="vieras";27802486]Terho Tammenlehvä <3 pitäsköhän sittenkin tehdä vielä yksi lapsi :D[/QUOTE]

Kiva, kun tykkäsit! :)
Se on niitä harvoja yhdistelmiä minkä keksin, mutta tulee mieleen joku lasten piirroshahmo. Mutta olis vihreä ja raikas!

Otso, Ahti: Vanhoja... vähän raikkaampaa nimeä haen.
Nietos, Viima, Nuoska, Pyry: Kevättalven pojalle aika alleviivaavia nimiä...
Syksy taas kuulostaisi kevään lapsella hassulta.
Visa, Vesa: Kuuluvat minun ikäluokkaan (ja vanhempaan) Ei oikein iske, kuten ei perus Mikotkaan.
Otava, Poro, Kivi, Kuutti, piki, Noki, Jupiter, Sirius: OIKEASTI?! Nää on just näitä niin keksityn kuuloisia! Minä vain en voisi nimetä lapseani Piki-Noki Sirius Kuuksi! Kuten en Nico Alexis Magsimumiksikaan!
Kiva tietty olis jos vaivautuisi lukemaan sen keskustelun aloituksenkin...
 
"rrrr"
Mäkä mäkä. Etsipä sitten itse mitä haluat, en viitsi enää ehdotella. Vitustako mun pitäisi ennustaa, mistä sinä pidät ja mistä et.

Hei, tiedän; Tilli-Silli sopii sulle...
 
"vieras"
[QUOTE="rrrr";27802633]Mäkä mäkä. Etsipä sitten itse mitä haluat, en viitsi enää ehdotella. Vitustako mun pitäisi ennustaa, mistä sinä pidät ja mistä et.

Hei, tiedän; Tilli-Silli sopii sulle...[/QUOTE]

TIEDÄTKÖ miten vaikeaa on lapselle oikea nimi etsiä? Se jos ehdotat ei tarkotata sitä että pitää hyväksyä?
 
"rrrr"
[QUOTE="vieras";27802659]TIEDÄTKÖ miten vaikeaa on lapselle oikea nimi etsiä? Se jos ehdotat ei tarkotata sitä että pitää hyväksyä?[/QUOTE]

Tiedän ja kun ehdotan, en kaipaa tuollaista ap:n luomaa mäkätystä (lue ed. viesti), vaan hiljaisuutta jos ei kiitollisuuteen pysty.
 
Harmaileva
Yhtä vaikeeta on löytää pojalle sopivaa fantasianimeä.. Siis sellasta, joka ei kuulostaisi liian keksityltä ja sopisi suomalaiselle, mutta olisi kuitenkin uniikki tai ainakin harvinainen.
 
"vieras"
[QUOTE="rrrr";27802677]Tiedän ja kun ehdotan, en kaipaa tuollaista ap:n luomaa mäkätystä (lue ed. viesti), vaan hiljaisuutta jos ei kiitollisuuteen pysty.[/QUOTE]

toisesta korvasta sisään toisesta ulos... jos suuttuu niin suuttuu koska sinä sen lopullisen päätöksen teet.
 
"sinisade"
[QUOTE="rrrr";27802502]Kuu, Tähti, Taivas[/QUOTE]

No tässähän se koko lintanja taisi sitten ollakin: Poika kastettiin Kuu Tähtitaivaaksi.
(Ehkei sittenkään.)
Kuu vielä kuulostaa järkevältä.

Suo: OIKEASTI? Pistetääs kerralla Räme (majava).

Valo oli yksi ehdotus, mutta mies ei oikein lämmennyt... (jos sen mielipiteellä haluaa väliä olevan)
Aarni ehkä...

Mitä mieltä olette nimistä Saarni, Jalava ja Tammi? Toisena tai kolmantena nimenä.
 

Yhteistyössä