Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
eio
Itse mietit, että tilanne on jotenkin... sairas? Eikö se ole silloin jotenkin problemaattinen sun mielestä jossain suhteessa? Ei vain oikein käy se pointti ilmi.
Ei siinä sitte mitään jos ei käynyt pointti ilmi. Sittenhän kuvio on sun mielestä ok ja se on mulle ok että on sulle ok. Osa vastaajista on lukenut saman pontittoman avauksen ja ymmärtänyt ihmetykseni
Okei, nyt ymmärsin pointin. Musta ap vain vaikersi sitä, että hänen siskon lapset ovat aina mummolassa ja hänen lapet eivät pääse koskaan. Sitten hän rivien välissä vertasi itseään siskoonsa: korosti, miten ei itse vie lapsia mummolaan pienenä, sisko vie. Toi myös esiin, miten siskon lapset ovat siellä aina ja pitkiä aikoja ja korosti, miten hän itse hoitaa omat lapsensa itse. Sitten hän kyseli, miten usein muiden lapset on mummolassa ja mietti, mitä itse tekisi. Eihän siinä vaihtoehtoja ole, kun hällä on niin tiukat rajat, miten hoito pitäisi toteuttaa. Ei toiset ihmiset (mummot, vaarit, ukit) lähde tuollain hänen pillinsä mukaan tanssimaan.
Mun lapset on mummolassa keskimäärin kerran kuussa. ON olleet useampiakin öitä, mulla ei ole mitään tiukkaa rajaa, että esim. 2v. voi olla kaksi yötä. Musta se on ihan hatusta vedetty suositus. Kerran 2 v. oli 4 yötä, hyvin oli mennyt. Toiselle mummolle en lapsia jätä, hän on niin väsyneen ja uupuneen oloinen muutaman tunnin hoidostakin.