Miten unohtaa rakkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Contusio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Contusio

Vieras
Oli riitaa pohjalla ja sitten mies kovassa krapulassa. Riita jatkui ja paheni. Mies ei suostunut pyynnöistä, kehotuksista eikä käskyistä huolimatta jättämään minua rauhaan. Tuli käsirysy ja mies löi. Löi jopa kun olin maassa ja selin häneen. Nyt on kasvoissa ja päässä monta suurta tummansinistä mustelmaa, en kehtaa edes kauppaan mennä. Asiasta ei ole jälkeenpäin puhuttu, halusin vain miehen pois silmistäni. En edes halua puhua asiasta hänen kanssaan.

Mutta, mutta... miten unohtaa rakkaus? Rakastan häntä todella, meidän piti viettää loppuelämä yhdessä, piti juuri alkaa lasta yrittämään, piti sitä ja tätä ja vaikka mitä. Ikävä on kova. En haluaisi häntä jättää, mutta minulla ei liene muita vaihtoehtoja, kuin pakottaa itseni tekemään se. Jotenkin. Väkivaltaa ei pidä hyväksyä, ikinä. Väkivallantekijä on itse vastuussa teoistaan. Mutta entä rakkaus? Olisipa sellainen on/off -nappula, jonka nyt voisin kääntää off-asentoon. Mutkun ei ole.

Takokaa järkeä päähäni, rakkaat sisaret.

HETI! Älä todellakaan valehtele itsellesi että "kyllä se siitä". Jos lyö kerran niin lyö jatkossakin, ja pahoinpitely sen kun pahenee! Jos ihminen pystyy (fyysisesti) vahingoittamaan toista ihmistä (en nyt tarkoita itsepuolustusta) niin hänessä on jotakin todella pahasti vialla!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja 88559988:
HETI! Älä todellakaan valehtele itsellesi että "kyllä se siitä". Jos lyö kerran niin lyö jatkossakin, ja pahoinpitely sen kun pahenee! Jos ihminen pystyy (fyysisesti) vahingoittamaan toista ihmistä (en nyt tarkoita itsepuolustusta) niin hänessä on jotakin todella pahasti vialla!!!!!!!!

Juuri tätä nyt tarvitsen, kiitos! Sydän sanoo yhtä, mutta järjen vastakkaisen mielipiteen olisi nyt voitettava. Eihän mulle näin pitänyt käydä, eihän...

Mutta, mutta... miten unohtaa rakkaus? Rakastan häntä todella, meidän piti viettää loppuelämä yhdessä.'Ikävä on kova. En haluaisi häntä jättää, mutta minulla ei liene muita vaihtoehtoja, kuin pakottaa itseni tekemään se."

Kuulostaa siltä,että jos tuo pahoinpitelijä ottaa sinuun yhteyttä ja alkaa rukoilla sitä anteeksi pyyntöä,niin menet taas lankaan.. siis joo varo vain,mies joka lyö yhden kerran se tekee sen joku kaunis päivä uudelleen. ( sano mummini aina)
mummi oli oikeassa,yhden kerran minuakin mies löi turpaan,jätin sen heti vaikka 5 vuotta yhdessä oltiin,sitten kuulin myöhemmin että se oli hakkanut sen uuden naisen sairaalaan...

Siis joos,ei sulla ole vaihtoehtoa kuin jättää se.

miten unohtaa rakkaus?????
kysy itseltäsi mielummin,miten unhotaa tuollainen pahoinpitelijä.

Eihän se vaikeaa ole? kun vaan ajattelet miten se sinua pahoinpiteli,onko tuollainen käytös sinun mielestä rakkautta?

Nimittäin se punnitaan, millä tavalla annat kohdella itseäsi lähimmässä ihmissuhteessasi. Jos jäät, voit olla varma, että nyrkki viuhahtaa jatkossakin.

Minun ohjeeni: toimi nopeasti ja konemaisesti, lähde. Hoida käytännön asiat kuntoon. Älä keskustele miehen kanssa. Älä suostu kuuntelemaan häntä. Nyt olisi oikea aika myös nostaa pahoinpitelysyyte, eli käy poliisilaitoksella tekemässä ilmoitus pahoinpitelystä ja sinut ohjataan lääkäriin (jossa sinun olisi käytävä muutenkin tarkastamassa että mikään ei ole mennyt lopullisesti rikki), missä vammasi valokuvataan myöhempää oikeusprosessia varten. Pahoinpitely parisuhteessa on yleisen syytteen alainen rikos. Pistä mies vastaamaan teostaan.

Sitten kun olet turvassa omassa kodissasi voit alkaa purkaa tunnesidettäsi tähän mieheen. Vielä ei ole sen aika. Nyt on toiminnan aika. Voit hakea apua myöhemmin, etsiä vaikka ammattiauttajan, jonka kanssa voit jättää hyvästit tuolle miehelle myös tunnetasolla.

Nyt on sinun aikasi huolehtia itsestäsi.

En halua lukea tämän teidän "rakkaussuhteen" loppua lööpeistä. Eli elä missään nimessä jää suhteeseen, jossa sinua kohdellaan noin. Seuraava lyöntikerta voi olla sinulle se viimeinen.

Työkaverin eksä yritti just tappaa nyksänsä. Puukotti teholle, onneksi nainen jäi henkiin. Siinäkin suhteessa väkivalta alkoi läpsimisestä ja paheni nopeasti. Nainen kun ei älynnyt lähteä ekan lyönnin jälkeen.

Kannattaa hoitaa mahdollisimman nopeasti asiat siten, ettei teidän tarvitse nähdä toisianne. Poissa silmistä, poissa mielestä toimii yllättävän tehokkaasti. Itsellä tässä hankala ero meneillään eikä mikään ole auttanut niin hyvin, kuin yhteydenpidon lakkauttaminen. Kummasti alkaa tulla mieleen muita ajatuksia, kun tapailee ihmisiä ja tekee kaikkea mukavaa.

Aika auttaa sitten pääsemään lopullisesti eroon, mutta aluksi kannattaa hoitaa tosiaan käytäntö siten ettei tule "altistusta".

Lääkärissä on käyty ja vammat on kirjattu. En kuitenkaan halua, että tästä tulee juridisia seuraamuksia. Tiedän tasan tarkkaan, että kohta alkaa tulemaan anteeksipyyntöjä, kukkia, lahjoja, rakkaudentunnustuksia ja vaikka mitä. Mutta en todellakaan saa sortua kuuntelemaan. Kyllähän sitä ihminen haluaa kuulla olevansa rakastettu ja kaivattu, mutta hinta on tässä kohtaa liian suuri. Olen minäkin useasti kuullut tuon, että jos lyö kerran, niin lyö toisenkin. Ihan hullua on, että MINÄ tunnen häpeää asiasta, enkä uskalla lähteä ulos ihmisten tuijoteltavaksi. Ja uskokaa, ihmiset todella tuijottavat!

On todella vaikea ajatella tulevaisuutta. Muut miehet eivät kiinnosta, enkä voi edes kuvitella koskevani toiseen mieheen. Taitaa jäädä lapsihaaveet osaltani unholaan, eihän tässä ehdi enää. Ei tässä oikein tiedä, mitenpäin olisi... Kuinka sitä voikaan toista ihmistä sekä rakastaa, että halveksia samanaikaisesti. Olen turvassa ja ovet takalukossa. Taidan olla ilmeisesti itsekin jotenkin takalukossa.

"Sitten kun olet turvassa omassa kodissasi voit alkaa purkaa tunnesidettäsi tähän mieheen." <- Tuo nimenomaan onkin vaikeaa.

Ei kukko käskien laula. Aika auttaa sinua unohtamaan rakkauden tunteesi miestä kohtaan. Joillakin pätee sanonta "poissa silmistä, poissa sydämestä" joillakin näkemättömyys kasvattaa ikävää.

Jos sinusta tuntuu, että itsellesi on parasta se, ettet miestä näe, niin sano hänelle, että hankit lähestymiskiellon ja/tai viet pahoinpitelyn oikeuteen jos hän ottaa sinuun millään tavoin mitään yhteyttä.

Myös se saattaisi toimia, että laitat kuvan pahoinpidellyistä kasvoistasi esim. tietokoneesi näytölle muistuttamaan miehestä niinä päivinä, kun ikävä oikein yllättää. Muista myös se, että mies on jo lyönyt sinua jo kaksi (vai kuinka monta iskua tuli) kertaa, eli kyse ei ole mistään "vahingosta".

Älä unohda itsesi jälkihoitoa. Puhu terapeutille häpeäntunteestasi ja peloistasi -ja lasku tietysti miehelle.

Aika parantaa niin henkiset kuin fyysisetkin haavat. Ole itsellesi armollinen ja anna mielesi surra rauhassa tapahtunutta. Päättyneen rakkauden jälkeen on ihan normaalia tuntemus, ettei voi eikä halua enää koskaan rakastua, suurimman osan kohdalla tuo tuntemus on onneksi ollut väärä.

Alkuperäinen kirjoittaja Eronnut m:
Jäi montakin asiaa epäselväksi: Oletteko avioliitossa, avoliitossa, kuka hallinnoi asuntoa jne?

Miksi on oleellista? Kihloissa ja taloudellisten syiden takia omat asunnot, tosin käytännössä täysin yhdessä asuen. Yhteiset Plussa-kortit yms, heh. Asunto on minun.

Kuulisin mielelläni miehen mielipiteen tähän asiaan, se ehkä voisi valottaa hänen (miksikä-sitä-miestä-tässä-kohtaa-kutsuisinkaan) reaktioitaan. Kiitos kaikille vastanneille, erityisesti tuli.:n rauhallinen viesti tuli tarpeeseen. Lyöntejä oli n. kuusi ja kaikki päähän. Todella ikävää on, että mies tuntuu jotenkin pitävän minua syyllisenä. Mutta eikös se yleensä niin mene...

Alkuperäinen kirjoittaja Contusio:
Rakastan häntä todella, meidän piti viettää loppuelämä yhdessä, piti juuri alkaa lasta yrittämään, piti sitä ja tätä ja vaikka mitä.

Vaikuttaa kovasti siltä että se mitä tunnet häntä kohtaan ei ole rakkautta, vaan aivan jotain muuta. Se että on tehty tulevaisuuden suunnitelmia ei ole yhtä kuin "että rakastan häntä todella".

"Teen kaikkeni hänen eteensä" on rakkautta, puolet siitä, sen toisen puolikkaan tekee se toinen kumppani. Mutta ei se tarkoita turpiin vetelemistä eikä saamista.

Äijä kännää ja hakkaa, ja nainen sietää sen kaiken vuositolkulla tai jopa vuosikymmeniä. Usein tässä on kyse vain se että nainen tuntee epävarmuutta toimeentulostaan jos katkaisee suhteen sekä harhakäsitykset niistä tehdyistä tulevaisuudensuunnitelmista. Ne kännit vain tihenevät ja syvenevät, ja turpiin tulee yhtälailla tihenevässä tahdissa ja kovempaa. Rahat palaa viinaan eikä tulevaisuudensuunnitelmien toteuttamiseen. Yhä uusia ja entistä mahtavampia tulevaisuudensuunnitelmia kyllä syntyy hyvinkin helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja tuli.:
Ei kukko käskien laula. Aika auttaa sinua unohtamaan rakkauden tunteesi miestä kohtaan. Joillakin pätee sanonta "poissa silmistä, poissa sydämestä" joillakin näkemättömyys kasvattaa ikävää.

Juu oli ehkä hieman huono sanonta tuossa tapauksessa, kun eihän se rakastettu poissa mielestä ole...mutta ainakin suurempi huomio kohdistuu muihin asioihin, kun ei ole koko ajan tekemisissä.

Se kannattaa nimenomaan hyväksyä, että tunteita on ja se on toki normaalia. Kaipaahan jokainen petetty ja jätettykin entistään, vaikka vihaakin tuntisi. Ei rakkaus niin vain kuole. Käytännön asioille onneksi kuitenkin voi jotain tehdä, vaikka tunne-elämäänsä ei voisi määräillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Contusio (ap):
Alkuperäinen kirjoittaja Eronnut m:
Jäi montakin asiaa epäselväksi: Oletteko avioliitossa, avoliitossa, kuka hallinnoi asuntoa jne?

Miksi on oleellista? Kihloissa ja taloudellisten syiden takia omat asunnot, tosin käytännössä täysin yhdessä asuen. Yhteiset Plussa-kortit yms, heh. Asunto on minun.

Kuulisin mielelläni miehen mielipiteen tähän asiaan, se ehkä voisi valottaa hänen (miksikä-sitä-miestä-tässä-kohtaa-kutsuisinkaan) reaktioitaan. Kiitos kaikille vastanneille, erityisesti tuli.:n rauhallinen viesti tuli tarpeeseen. Lyöntejä oli n. kuusi ja kaikki päähän. Todella ikävää on, että mies tuntuu jotenkin pitävän minua syyllisenä. Mutta eikös se yleensä niin mene...

Jos mies lyö naista, ja varsinkin, jos sitä on tapahtunut jo aikaisemmin, ota ehdottomasti ero. Yhdessä olon kaikki siteet on tosi lujassa, mutta lyöminen on jo syy aukaista ne. Avaimet pöydälle ja kohti ulko-ovea. Ero tuottaa aina tunteiden myllerrystä, ja sitä voi kestää pitkään, mutta uskon sen kannattavan. Kynnys lyömiseen madaltuu aina vaan, mitä pidemmälle sen sallitaan jatkuvan. Tsemppiä sinulle.

Miksi miehen sitten pitää kestää naisen väkivaltaisuus, temperamentti, kuten hän itse asian ilmaisee? Vaimoni läsäyttää minua usein avokämmenellä päin naamaa kiivastuessaan tai suuttuessaan. Tai joskus pamauttaa nyrkillä palleaan, että henki salpautuu, jos olen tehnyt hänen mielestään jotain hänelle sopimatonta.

"Kyllä MIEHEN pitää kestää temperamentin osoitus naiselta", on selitys. Pitääkö miehenkin odottaa aina seuraavaa lyöntiä itkemättä ja vain sen takia, että on mies? Naiselle annetaan lupa lähteä suhteesta ensimmäisen lyönnin jälkeen, mutta rakastavan miehen pitää sietää läpsimiset, tavaroiden (joskus teräaseidenkin) heittelyt kohti naamaa, kun rakkaalla vaimolla on niin kiivas "temperamentti"?

Alkuperäinen kirjoittaja Liehuvan liekinvarren mies. Kohta evp.:
Miksi miehen sitten pitää kestää naisen väkivaltaisuus, temperamentti, kuten hän itse asian ilmaisee? Vaimoni läsäyttää minua usein avokämmenellä päin naamaa kiivastuessaan tai suuttuessaan. Tai joskus pamauttaa nyrkillä palleaan, että henki salpautuu, jos olen tehnyt hänen mielestään jotain hänelle sopimatonta.

Miksi ihmeessä pitäisi kestää? Mielestäni tuollainen väkivalta on aivan yhtä tuomittavaa niin miesten, kuin naistenkin tekemänä. Tämän näkemyksen vuoksi olen tosin kerännyt pitkiä katseita, sillä moni sivuuttaa täysin naisten väkivaltaisuuteen puuttumisen tärkeyden. Mielestäni mies on todella puolustuskyvytön tuollaisissa tilanteissa senkin vuoksi, että hänen itsepuolustuksensa voidaan tulkita väkivaltaisuudeksi.

Varmaan syynä tuohon asenneilmapiiriin on miesten kokemuksista vaikeneminen. Harvoinpa mies tekee pahoinpitelystä ilmoituksen tai ottaa asiaa puheeksi jonkun ulkopuolisen kanssa. Se on väärin. Itse ainakin olen aina tuominnut naiset, jotka käyttävät fyysistä väkivaltaa ihan yhtälailla, kuin miehetkin.

Onko sinun pakko lakata rakastamasta saman tien? Voithan jättää miehen järkisyistä, selittää että pelkäät pahoinpitelyn toistuvan ja antaa tunteiden olla, kunnes tapaat jonkun toisen, jota kohtaan tunnet enemmän.

Hei, olen vielä nuori nainen mutta aivan liian rakastunut samaan mieheen 4 vuoden ainakana, olemme säätäneet ja seurustelleet tämän miehen kanssa viimeiset 4 vuotta, suhde oli koko ajan on/off suhde ja olen joka kerta hypännyt mukaan uudestaan vaikka tiedän miten kaikki tulee päättymään. Olemme taas kerran eronneet. Tällä kertaa poistin numeron ja kaikki muistot, mutta tarvitsisin neuvoja miten en enää jatkaisi tätä jos mies joskus vielä ottaa yhteyttä. Apua ?? Neuvoja miten tästä pääsee eroon ja saa unohdettua rakkauden ??

Yhteistyössä