Miten ulostetaan lapsi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut äiti

Vieras
Meillä on 13 v. poika, joka ei lue kokeisiin, eikä ota vastuuta koulutehtävistään. Hänet on tutkittu moneen kertaan ja vikoja on löytynyt ja lapsi on pienessä erityisluokassa, jossa on avustaja. Lapsi ei välitä kokeista, eikä edes muista niitä etukäteen. Viimeksi me vanhemmat opetimme illat ja yhden viikonlopun hänelle historiaa ja kokeesti tuli 7 +. En voi ikinä kuvitella, että tuo lapsi pystyisi kirjoittamaan ainetta. Lukioon ei tuolla asenteella pääse. Minä en jaksa enää. Miten ja missä iässä heivaan kakaran helvettiin täältä nurkista?

Siis? Ootko oikeasti tosissasi? Sydän särkyy kyllä tätä lukiessa. Jokainen lapsi ansaitsee vanhempien tuen, turvan ja rakkauden. Miten motivoida lasta? Ota yhteyttä lastensuojeluun. Voit saada apua! Sinun täytyy osoittaa että hänestä välitetään, se on suurin voima koko maailmassa, joka auttaa jaksamaan. Jos lapsi oireilee, hänellä on hätä.

[QUOTE="vieras";24810070]No,elatusvelvollisuutta sulla on jäljellä 5v,että..[/QUOTE]

Tottakai ja mehän olemme huolehtineet lapsemme kaikinpuolisesta hyvinvoinnista. Emme varmasti anna lasta mihinkään alaikäisenä, mutta joskushan hänen on lähdettävä. Ei meidän ole pakko katsella tietsikan ääressä notkuvaa mitään tekemätöntä 18-vuotiasta. Muuten lapsi on erittäin miellyttävä eikä hänen kanssaan ole mitään kränää.

Onko hän nyt niin erikoinen 13-vuotias? Kaikkia ei vain koulu kauheesti kiinnosta. Ja ei kai ole mikään pakko pyrkiä lukioon.Jos ei muita SUURIA vaikeuksia (viinaa,huumeita..) ole,niin eikö tuo ole aika normi 13 vuotias poika??

Onko hän nyt niin erikoinen 13-vuotias? Kaikkia ei vain koulu kauheesti kiinnosta. Ja ei kai ole mikään pakko pyrkiä lukioon.Jos ei muita SUURIA vaikeuksia (viinaa,huumeita..) ole,niin eikö tuo ole aika normi 13 vuotias poika??

Ei tupakoi eikä häiriköi ketään. Käytösnumero oli viime todistuksessa 9.

Mutta siis ajatelkaa nyt tilanne, jossa ihminen ei vaan tajua, että hänen on ihan itse hankittava se oma elämä.

[QUOTE="mä";24810131]Ei tupakoi eikä häiriköi ketään. Käytösnumero oli viime todistuksessa 9.

Mutta siis ajatelkaa nyt tilanne, jossa ihminen ei vaan tajua, että hänen on ihan itse hankittava se oma elämä.[/QUOTE]

Kummallinen ajattelutapa, liekö edes tottakaan tämä? En mä ainakaan oleta, että mun 13-vuotias tyttöni alkaisi nyt yhtäkkiä "hankkimaan elämää". Mitä se käytännössä tarkoittaa? Lapsen pitäisi alkaa himona pänttäämään oppikirjoja, harrastamaan hienoja asioita ja miettimään jo tulevaa työpaikkaa ensi kesäksi? Lapsihan se vielä on hyvänen aika!

Meillä tytön saa pois tietokoneelta, kun pyytää häntä tekemään meidän vanhempien kanssa yhdessä jotain kivaa.

[QUOTE="mä";24810131]Ei tupakoi eikä häiriköi ketään. Käytösnumero oli viime todistuksessa 9.

Mutta siis ajatelkaa nyt tilanne, jossa ihminen ei vaan tajua, että hänen on ihan itse hankittava se oma elämä.[/QUOTE]

Taitaa olla itse asiassa vallan hyvä poika.Mulla 16 vuotias,joka ei myöskään ole kamalasti koulun eteen tehny mitään,mut oon onnellinen että osaa käyttäytyä eikä oo muita ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja elämää hankkimassa;24810171:
Kummallinen ajattelutapa, liekö edes tottakaan tämä? En mä ainakaan oleta, että mun 13-vuotias tyttöni alkaisi nyt yhtäkkiä "hankkimaan elämää". Mitä se käytännössä tarkoittaa? Lapsen pitäisi alkaa himona pänttäämään oppikirjoja, harrastamaan hienoja asioita ja miettimään jo tulevaa työpaikkaa ensi kesäksi? Lapsihan se vielä on hyvänen aika!

Meillä tytön saa pois tietokoneelta, kun pyytää häntä tekemään meidän vanhempien kanssa yhdessä jotain kivaa.

Joo, mutta sinulla onkin tyttö. Ei tainnut olla kovin huono viime todistus?

[QUOTE="mä";24810213]Joo, mutta sinulla onkin tyttö. Ei tainnut olla kovin huono viime todistus?[/QUOTE]

Ihan keskiverto todistus oli. Tietenkin mekin kannustamme lukemaan enemmän, mutta ei ne numerot nyt mikään itseisarvo ole! Kerrohan nyt, oletko oikeasti tosissasi? Jos olet, niin et sitten kovin täysillä kulje.

[QUOTE="mä";24810219]Miten te olette ajatelleet itsenäistymiskuvion?[/QUOTE]

Voi kun en todellakaan ole vielä ajatellut moista! Poika käy ammattikoulun ja menee todennäkösesti töihin ja varmaan joskus muuttaa omilleen,mut ei kai sitä tarvi vuosia etukäteen suunnitella!

[QUOTE="mä";24810213]Joo, mutta sinulla onkin tyttö. Ei tainnut olla kovin huono viime todistus?[/QUOTE]

Luuletko että tytöillä on automaattisesti parempi todistus?? Mulle itse lapsi on paljon tärkeempi kun koulutodistus!

Siis 13 v on erityisluokalla ja "vikojakin" on löytynyt, ja sinä suret että lapsi ei pääse lukioon (MIKSI KAIKKIEN PITÄÄ SINNE MENNÄ?) ja että hänen pitäisi hommata oma elämä... Haloo???

Ei kai nyt kenenkään lapsi 13 v:nä ole kypsä itsenäistymään, sitä vartenhan sitä vielä kotona asutaan monta vuotta!
Jos lapsellasi on diagnoosi (?) ja hän on erityisluokalla, niin pitäisiköhän sinun muuttaa omaa asennettasi lastasi ja hänen tulevaisuuttaan kohtaan?

Alkuperäinen kirjoittaja elämää hankkimassa;24810233:
Ihan keskiverto todistus oli. Tietenkin mekin kannustamme lukemaan enemmän, mutta ei ne numerot nyt mikään itseisarvo ole! Kerrohan nyt, oletko oikeasti tosissasi? Jos olet, niin et sitten kovin täysillä kulje.

Tottakai minä olen tosissani. Ajattelin, että 23-vuotiaana lapsen on aika muuttaa pois kotoa. Ei se minulle kuulu, että teidän tyttärenne saa asua teillä vanhemmaksi.

[QUOTE="mä";24810274]Tottakai minä olen tosissani. Ajattelin, että 23-vuotiaana lapsen on aika muuttaa pois kotoa. Ei se minulle kuulu, että teidän tyttärenne saa asua teillä vanhemmaksi.[/QUOTE]

Siihen on 10 vuotta, ja siihenkin että on täysi-ikäinen 5 vuotta! Kyllä kuule tuossa iässä kehitystä tapahtuu hurjasti jo vuodenkin aikana, joten eiköhän teidänkin lapsi kasva ihan normaalisti aikuiseksi. Ellette te vanhemmat jarruta kasvua.

Pojat kasvaa tyttöjä hitaammin, eikä se vastuukaan aina kiinnosta ennenkuin peruskoulun loppumetreillä - jos silloinkaan. No kymppiluokkahan on vielä nykyäänkin olemassa, joten kun poika kasvaa niin sinne sitten numeroita korottamaan, jos tarve vaatii.

Ja ei se lukio mikään pakollinen ole. Siellä on vähemmän näitä "luovia ihmisiä" kiinnostavia oppiaineita, joten ammatillinen oppilaitos voi olla pojan mielestä kivempi vaihtoehto.

[QUOTE="mä";24810274]Tottakai minä olen tosissani. Ajattelin, että 23-vuotiaana lapsen on aika muuttaa pois kotoa. Ei se minulle kuulu, että teidän tyttärenne saa asua teillä vanhemmaksi.[/QUOTE]

Muuta eikö sun poika ollu 13? siihenhän on 10 vuotta aikaa! tosin ymmärrän häntä jos haluaa lähteä heti kun täyttää 18,ja siihenkin on vielä 5 vuotta. Sääliks käy poikaa.

:o
Missä luki, kuinka kauan lapseni asuu kotona? Enhän tiedä sitä itsekään enkä edes ole ajatellut vielä koko asiaa. Tulevina parina-kolmena vuotena lapsemme kasvavat ja tulevat muuttumaan hurjasti. Nyt he ovat vielä lapsia, elävät lapsuuttaan. Annettaisko heille se oikeus, joka heille kuuluu? Kyllä he aikuisina ehtivät olla, ja sinä ehdit (ehkä) katumaan tuota kylmältä kalskahtavaa asennettasi. Ja (ehkä) itkien soitella ja pyydellä poikaasi käymään, kun tämä "ikinä ei enää kotona käy".

Muuta eikö sun poika ollu 13? siihenhän on 10 vuotta aikaa! tosin ymmärrän häntä jos haluaa lähteä heti kun täyttää 18,ja siihenkin on vielä 5 vuotta. Sääliks käy poikaa.

Turhaapa säälit. Voi olla, että poika saa tässä parin vuoden sisällä sellaisen iilin, että on hirveä hinku muuttaa kotoa pois toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Käy pian toisinpäin, että poikaa joutuu pyytelemään että koska tulisit kylään :D
Itse muutin kotoa 16 vuotiaana omasta tahdostani, joten ei se 18 vuotta ole mikään maaginen raja jolloin lapset lähtevät pesästä.

Yhteistyössä