V
väsynyt
Vieras
Meillä kolme pientä lasta, viime kesänä rakennettiin talo kun nuorin synty. Olin yksin kolmen pienen kanssa ja väsyin todella. Nyt on vuosi siitä eikä tää oo muuttunu miksikään, oon erittäin väsyny. Olen yrittäny saada lomaa/huilia ja saanutkin käydä välillä yksin jossain kaupungilla tms, ja yleensä mies työntää väh.yhden lapsen mukaan. Oon yrittäny lomaa yksin, tai yhdessä miehen kanssa, ei tunnu kiinnostavan. auttaa kotona kun käskee, hoitaa muksuja kun käskee. Koskaan ei tee mitään ilahduttaakseen mua, vaan aina saan sen käsityksen että tekee sen takia kun on pakko,ei edes omaksi ilokseen esim. leiki lasten kanssa. Kaikki pitää sanoo ja antaa hommat käteen että jotain tekee. Nykysin mulla menee n.kerran viikossa hermo totaalisesti, huudan ja raivoon ja yritän selittää mikä on ja mitä vois tehä sen eteen. Mies istuu pää painuksissa ja kun vaadin vastaamaan, sanoo niin, joo, en tiiä yms.. ei osaa ottaa ohjiaan omiin käsiinsä, saati keksiä jotain, millä asiat hoituis paremmin ja minä en jaksa enää. Huusholli on aina sekasin, kun lapset sotkee joka paikan, nää on uhmasia ym kiukkusia, hampaiden tulosta johtuen ym.. En kerkee koko ajan olla siivomassa perästä, miestä ei kiinnosta, viihtyy sotkussa ja varmaan ajattelee että ne on mun hommia, eikä auta jos en pyydä, pyyntökään ei aina tehoa, pitää käskeä monta kertaa.. Tästä saa sen kuvan että oon märäilevä kauhuakka, ehkä oonkin, en vaan osaa pyytää kauniisti niin että tapahtuis. Nytkin kesälomalla yritin, että ois lähdetty lomalle, joko kahdestaan(lastenvahti ois varmasti saatu, mut miestä ei kiinnostanu kysellä ja mä en yksinkertasesti jaksanu) tai sit mies ois hoitanu kodin ja lapset ja oisin yksin johonki lähteny. Ei ottanu asiaan kuuleviin korviinsa. Oon vuoden yrittäny saada huilia, ja nyt on imetyskin loppu, et sekään ei esteenä, mut kun ei niin ei.. Mitä mä teen????? Miten saan tuon miehen ymmärtämään mua? Se käsittää kaiken mun sanomisen valitukseksi, enkä tiiä miks on niin vaikeeta ymmärtää, että vaimo on todella väsynyt ja tarvitsisi vapaata. Töitä olen miettinyt, mutta en vielä halua vauvaa hoitoon.. En tiiä saako tästä mitään selvää, jos nyt ketään kiinnostaa edes lukea... Rahatilannekkin on nyt todella huono, joten sekin kiristää hermoja..