Miten tulisi suhtautua??!! Neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti itsekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti itsekin

Vieras
Tällainen tilanne: Minulla ja ystävälläni on kummankin katraasta kummilapset, eli olen hänen poikansa kummitäti ja hän minun poikani. Olemme kummatkin aikanamme eronneet, joten yksinhuoltajan paineet tunnetaan. Mutta miten te suhtautuisitte tai onko omani väärä,kun lähetän tälle kummipojalleni synttärilahjaksi 20 euroa lahjaksi (välimatka on 200km, joten voi sitten ostaa omalla rahalla mitä haluaa ja harvoin ehdimme näkemään.) Kun sitten taas tämä ystäväni lähetti nyt 5 euroa synttärirahaa omalle pojalleni!?? Ymmärtäisin tämän jos hänellä todella olisi puutetta rahasta, mutta samana viikonloppuna hän lähetti viestin, jossa kertoi menevänsä bilettämään. -Omistaa kaksilitraisen auton ja ison uuden omakotitalon. Hieman harmittaa myös,kun olen aina valmis hänen murheitaan kuuntelemaan ja lohduttamaan kun elämässä on vastoinkäymisiä. Tuli sellainen olo,että hän ei kunnioita kummilastaan tai minua kuitenkaan.- vai pitäisikö itsekin olla vain niin kova että antaisi vain 5 euroa? Mutta kun minulla on 6 kummilasta ja 7. tulossa niin silti haluan olla heille "samanarvoinen" lahjan suhteen ja vähintään tuolla 20 euroa jokaiselle jotain annan. En tiedä miten suhtautua..-Kun kiukuttaa mutta lahjasta ei voi "valittaa". Oma poikani ymmärsi tämän itsekin kun on jo 12v. ja ihmetteli ääneen todeten, että kyllähän tällä voi karkkipussin ostaa...

Anna vaan se 20 euroa! Enemmän kuin hänen antamansa, mutta ei kuitenkaan liikaa. Eihän sitä kannata kummilapselle kostaa, jos äiti noin torvi ;)
Näytä sinä että kuitenkin muistat kummilasta, eihän synttärit ole kuin kerran vuodessa! Enpä ilkeisi vitosta lähettää...

kurjaahan se on mutta minkäs teet,vähennä itse sitä omaa summaasi vaikka 10euroon tai 15euroon.Raha on kyl aika tylsää ja persoonatonta et ite lähettäisin vaik jotain pientä lahjaa ennemmin ku rahaa.

Ymmärrän kyllä täysin että ottaa päähän. Älä kuitenkaan lapselle kosta, pidä oma linjasi vaan. Ja tuon ikäisille pojille on aika hankala keksiä lahjoja, varsinkin jos ei ole usein tekemisissä ja tunne lapsen kiinnostuksen kohteita.

samalla tavalla ajattelin,että itse näyttää typeryytensä kun tuollaisen summan lähettää, enkä kyllä itse taitaisi edes kyetä samaan. Ärsyttää vain lapsenkin puolesta. Mutta juuri noin että omasta pussista 20 euroa ei ole liikaa kun on kummilapsesta kyse.

Jatka niin kuin koet itse oikeaksi. Muutoinhan olisi sama jättää lahjat antamatta, jos tarkoitus olisi vain samaa kaksikymppistä pyörittää. Lahja annetaan antamisen ilosta, ei vastalahjan toivosta.

riippuen minkä ikäinen on tämä kummilapsi, muuta jos vähän vanhempi niin lähetä vaikka leffaliput tai lahjakortti johonkin liikkeeseen. niitähän saa vaikka minkä arvoisina.

kyllä uskon että lapsi lahjansa saa, -täyttää nyt 8v. kesäkuussa. Ja usein olen lahjan antanut ihan tavarana hänelle, siis käteenkin jos on ollut reissua sinne päin tulossa,mutta viimeksi lähetin tuon summan kun en päässyt raskauden takia kyläreissulle. Tiedän ettei saisi vertailla,mutta kun on kummiudesta kyse niin kyllä mielestäni tuo 5 euroa hieman oudolta tuntuu. Itse en antaisi edes lasteni kaverisynttäreille noin pientä summaa, olkoon se sitten tavarana tai rahana. Kukin tietysti tyylillään...tekisi silti mieli kysyä ostaako hän aina toisellekin kummilapselle viidellä eurolla lahjan? hienoa jos joku siihen pystyy. :)

Yhteistyössä