Miten toisilla paino nousee raskauden aikana ihan älyttömiin lukemiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeiita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla nousi molemmista lapsista paino 25 kg. Lenkkeilin melkein joka päivä enkä nyt niin kauheasti mielestäni herkutellutkaan, en siis syönyt todellakaan "kahden edestä". Lihoin siitä huolimatta, että oksensin melkein koko raskausajan ensimmäistä odottaessani ja toisesta koko raskausajan. Tuo oksentelu rajoittui loppuaikoina sen keltaisen aamusapen oksentamiseen, ja se nyt ei niin kauheasti käsittääkseni laihduta. Toisaalta olin hoikassa kunnossa ennen raskauksiani, joten en jaksannut stressata painonnoususta. Nyt vielä neljä kiloa jäljellä tuosta 25 kilosta.

13kg jokaisesta, mutta synnytyksen jälkeen se paino vasta nousikin. Siinä sitten aina sellanen 2v menny, että on entisellään. Aika yksilöllistä on tuo painon nousu, ketä haittaa, ketä ei. On sitä elämässä tärkeempiäkin asioita kun raskauskilot.

Alkuperäinen kirjoittaja kaali:
mulla on kaikista raskauksista tullu 30kiloa. olen ollut ihan muodoton pallo, turvonnut möhkäle. sokerit ja kaikki aina ollut ok, mutta mä vaan paisun. . aina saan selitellä neuvolassa etten herkuttele tai elä muutenkaan täysin ilman itsekuria. no ne pyörittelee silmiään ja näytttää vihannesten kuvia.
Sama täällä, rv 35+2 ja n.17kg tullu, terkkari näyttelee vihannesten kuvia

:laugh:

Mutta ylipäätään koko aloitus, mikä pointti tässä on, lietsoa taas ihmisiä ärsyyntymään näin vapun kynnyksellä?
Mitä väliä sillä on paljon jokainen lihoo, jos haluaa palata takaisin omiin mittoihin. Mitä väliä sillä on, syötkö herkkuja vai et? Jokaisella oma elämä B)

lihoin vaikka olin alkuraskauden laihiksella, eli varmaan johtuu niistä geeneistä. Jotkut lihoo helpommin ja jotkut ei ollenkaan ja mun ei tartte ku kattoo ruokaa niin on jo pari senttiä vyötäröllä

Mä olen kanssa joskus miettinyt, miten on mahdollista et jotkut kerää sen 20-30kg raskauden aikana.
Oli sitten lihava tai laiha alunperin, raskauden aikana ei kuuluis tulla kun ne pakolliset, eli vauva, veri, vesi,istukka jne.

t. itse viimeisilläni raskaana painoin melkein 62kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä olen kanssa joskus miettinyt, miten on mahdollista et jotkut kerää sen 20-30kg raskauden aikana.
Oli sitten lihava tai laiha alunperin, raskauden aikana ei kuuluis tulla kun ne pakolliset, eli vauva, veri, vesi,istukka jne.

Minä olen ihmetellyt molemmissa raskauksissani samaa =) !!

Se on niin yksilöllistä. Kuinka voidaan ketään osoittaa sormella ja syyttää mistään, kun olemme jokainen niin uniikkeja kappaleita??
Mulla lähtöpaino alhainen, ja nytten todellakin tuo 17kg lisää tullut. Aluksi kärsin painonnousustani suunnattomasti, sillä tk oikein ruoski minua asiasta. Pitääkö pyytää anteeksi, että on raskaana ja lihoo, haloo?
Pyh ja pah se ja sama. Raivostuttava aihe.
:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:

Se on niin yksilöllistä. Kuinka voidaan ketään osoittaa sormella ja syyttää mistään, kun olemme jokainen niin uniikkeja kappaleita??
Mulla lähtöpaino alhainen, ja nytten todellakin tuo 17kg lisää tullut. Aluksi kärsin painonnousustani suunnattomasti, sillä tk oikein ruoski minua asiasta. Pitääkö pyytää anteeksi, että on raskaana ja lihoo, haloo?
Pyh ja pah se ja sama. Raivostuttava aihe.
:kieh:

Multa ei ainakaan tarvii anteeksi pyytää. Mut niitä ylimääräisiä kiloja on turha pistää raskauden piikkiin, MUN mielestä.

mulla nousi lähes 30kiloa,tosin oli kesä kuumimillaan ja olin kun keilapallo kun ensteet kerääntyi vaika miten join ja yritin liikkua sen mitä pystyi.synnärille jäi tuo 20kiloa,eli nestettähän se kaikki.viidessä päivässä vaatekoosta 44 kokoon 38/40
eli lihomisesta ei ollu niinkään kyse vaan niistä nesteistä..ja se 10 kiloa tuli ihan syömnällä ja sillä kun yllättäen ei 100kilosena viimesillään käyny lenkillä

Multa ei ainakaan tarvii anteeksi pyytää. Mut niitä ylimääräisiä kiloja on turha pistää raskauden piikkiin, MUN mielestä.

Minulle tuli 16 kiloa vaikka oli valmiiksi paljon ylipainoa. Ja pistän kyllä ihan 99 % raskauden piikkiin koska synnytyksen jälkeen oli 1 kg jäljellä. Vauva yms. + TURVOTUS. En mä normaalioloissa tuolleen turpoile. :D

Mulla nousi viime raskaudessa paino 20 kg vaikka jo työn puolesta tuli liikuntaa jonka lisäksi lenkkeilin ja harrastin uintia, ja söin samalla tavalla kuin muutenkin (olen vielä vegaani ettei mitään kovia rasvoja tms ole ruokavaliossa ollenkaan), tapoihini ei kuulu herkuttelu edes kerran viikossa. Lähtöpaino oli 64 kg, ennen synnytystä painoin 84 kg, viikko synnytyksestä 75kg ja kun seuraavan kerran mittasin painon 3kk synnytyksestä (meillä ei ole kotona vaakaa), painoni oli 68kg ja melko pian siitä olin takaisin lähtöpainossani, vaikka kuntoutuminen synnytyksestä kesti mulla pitkään etten harrastanut alle puolivuotiaan kanssa juurikaan edes vaunulenkkejä vaan nukkui päiväunet sisällä.

Ihanaa, että sä olet noin täydellinen.. ;)

Mulla nousi molemmissa raskauksissa paino ihan älyttömästi.
Ei oikein sellaiset kevyet naposteltavat menneet alas. En tiedä mikä siinä oli, että rasvaiset ja mausteiset sentään pysyivät sisällä.
Varsinkin kakkosesta plussattuani päätin vakaasti syödä enemmän salaatteja ja kasviksia. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeiita:
Kyllä itseeni jo ihan hävettäis jos raskauden aikana paino nousis 20 kiloa! Huhhuh!

No voi voi, mun pitää nyt varmaan hävetä silmät päästä kun raskaana paino nousi 19kg ja mitat viimesillään oli 59kg/165cm..Mut läski mikä läski :(

Sulla on varmaan todellamustavalkoinen ajatusmaailma, etkä käsitä että ihmiset on erikokoisia myös raskauden alettua ja paino myös nousee sitä mittaan?

mulla 3 lasta,ja joka raskaudesta painoa tuli n.30 kiloa!! ja ne kilot vaan tuli,en todellakaan syönyt aamusta iltaan ja liikuin paljon.
lekurikaan ei ollu huolissan kun kaikki arvot o.k.
ja sit ne kilot myös hävis itsestään,ilman mitään diettejä!
n.6-9kk synnytyksestä mun paino oli taas normaali ja vanhat farkut jalassa!

jotain nesteen kerääntymistä,kai,kun turposin niin paljon. enkä edes hävennyt!!!

Ihan normaalisyömisellä tuli 20 kg ja puolen vuoden päästä olin jo 3 kg lähtöpainoa kevyempi. Liikunta kun väheni raskausaikana, ei jaksanu koirien kaa juoksennella metissä, ja painaahan se vauva vesineen ja lisukkeineenkin jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja no niin:
mulla 3 lasta,ja joka raskaudesta painoa tuli n.30 kiloa!! ja ne kilot vaan tuli,en todellakaan syönyt aamusta iltaan ja liikuin paljon.
lekurikaan ei ollu huolissan kun kaikki arvot o.k.
ja sit ne kilot myös hävis itsestään,ilman mitään diettejä!
n.6-9kk synnytyksestä mun paino oli taas normaali ja vanhat farkut jalassa!

jotain nesteen kerääntymistä,kai,kun turposin niin paljon. enkä edes hävennyt!!!

Tata peesaan,, paitsi etta 4 lasta.

Minä yleensä lihon helposti enkä ole koskaan ollut hirveän laiha siksi ihmettelen edelleen kuinka mulla ei noussut koko raskauden aikana paino kuin 7kg ja poitsukin painoi siitä 3,5kg... :/

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeiita:
Minä se en vaan ymmärrä miten jotkut pystyy lihomaan raskausaikana niin älyttömän paljon!!!!

Mitä ne oikein syö? Herkkuja tietysti, mutta ihan käsittämätöntä, miten sen painon jotkut saa nousemaan / antaa nousta 20-30 kiloa. Eihän raskaus oo mikään sairaus tai tarkoita, että paino voi / saa nousta kamalan paljon!!!!

Kyllä itseeni jo ihan hävettäis jos raskauden aikana paino nousis 20 kiloa! Huhhuh! Eräskin tuttu on nyt kahden raskauden jälkeen aivan terveydelle vaarallisen lihava. Ei voi kuin ihmetellä.

tuota, mulla paino nousi 23kg ja ihan kuule hyvässä kunnossa olin :)
ehkä se on enneminkin se alkupaino mikä ratkaisee.. nyt oon jo palutunut alkupainoon 57kg ikävä kyllä :(

Mä olen usein miettinyt miten typeriä ihmiset voi olla...
Mutta itse asiaan. Mulle on joka raskaudessa tullut tiukasta ruokavaliosta ja liikunnasta huolimatta vakiomäärä kiloja n. 15, viimesillään olen sitten painanut sen 62-67 kg. Jälkitarkastukseen mennessä kaikki kilot on jo lähteneet ja sitten on menty alipainon puolelle. Mä olen tästä asiantuntijoiden kanssa keskustellut ja monet ovat sanoneet, että jos lähtöpaino on alhainen, paino voi ja saa nousta enemmän. Toisekseen hormonit vaikuttaa lihomiseen, nestettä kerääntyy eri ihmisillä eri tavalla ja toisilla aineenvaihdunta menee säästöliekille raskausaikana.
Eiköhän jokainen itse ne kilonsa kanna, ja neuvola huolehtii, jos kiloista on vauvalle haittaa, annetaan me kanssaeläjien kantaa kilonsa rauhassa... Vai mitä Pamppelsson?

Mulle on tullut molemmissa raskauksissa saman verran painoa eli n. 9kg, siltikin että ekasssa raskaudessa söin tosi vähän enkä herkutellut ollenkaan. Toisessa raskaudessa taas söin joka päivä itseni lähes ähkyyn, mun ruokahaluni oli aivan mieletön enkä todellakaan pystynyt taistelemaan sitä vastaan vaikka yritin, kun ruokaa vaan oli saatava ja herkkujakin. Eli mä kyllä uskon, että osaksi on geeneissä se miten niitä kiloja itselleen kerää, miten muuten selittyisi sama kilomäärä mulla molempien raskauksien aikana vaikka toisessa en syönyt ja toisessa söin senkin edestä.

Myös palautuminen on yksilöllistä, molemmilla kerroilla olin vanhoissa mitoissa parissa viikossa laihduttamatta, mutta olen todellakin lähipiirissä nähnyt, että kaikilla ei niin käy. Vaikka ovat saaneet painoa samanverran raskauden aikana kuin minä niin silti on täysi työ päästä kiloista eroon. Itselläni kun niitä kiloja ei tosiaan ollut, mistä päästä eroon. Eli ihmiskohtaista ja itsellä ollut sitten vaan hyvä "tuuri".

Yhteistyössä