Miten toimitaan hautajaisten kutsujen yhteydessä?

Kyllä ainakin suurimmalle osalle kannattaa laittaa ihan kirjallinen kutsu. Tietysti lehteen voi myös laittaa yleisen kutsun, mutta sillä on vaikea arvioida tarjottavien määrää.

Voisiko joku muu tehdä sen? Millainen porukkamäärä kyseessä, sukulaisia vai tuttuja vai sekä että?

Voittehan laittaa ilmoituksen lehteen että rakkaamme siunataan xxx, pyydämme ilmoittautumaan xxx

Osanottoni :hug:

Helpompi kun itse kutsut eikä niin että jokainen sitten soittelee ja kyselee milloin ne on tai odottaa turhaan kutsua. Laita vaikka tekstarit jossa pyydät ilmoittamaan pääseekö paikalle vai ei. Tai ilman pyyntöäkin luulisi ihmisten ottavan yhteyttä osoitetta kysyäkseen jos meinaavat adressin laittaa tulemisen sijaan, mutta voi sitä silti kysyä..

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Mä sain pari viikkoa sitten tekstiviestillä kutsu, ja pyynnön vastata siihen. Ei tommosia asioita tahdo jokaisen kanssa erikseen puida puhelimessa.

Tämä on ihan ok nuoremmille, jos kutsuttavat on vanhempaa väkeä niin sit ei välttämättä toimi.

suku löytää kyllä paikalle, mutta ajattelin ystävät ja tuttavat.. suurin osa heistäkin tuntee toisensa joten ei tarvi heillekään kuin yhdele tiedottaa, mutta paljon muita sellaisia yksittäisiä kavereita joille pitää ilmoittaa.. Millainen tällainen kutsu voisi olla? Kiitos osanotoista

Soitat kaikille tutuille ja laulat HALLELUJAAA

Tiesittekö että Halle oli sen aasin nimi, jolla jeesusta kuskattiin.
Jeesus huusi usein Hallelle, että Halle Lujaa, josta tuo Hallelujaa on saanut alkunsa.

Minun appiukko kuoli kesällä, laitoin lehteen kuolinilmoituksen ja lopussa oli näin " ystävällisenä kutsuna ilmoitamme että rakkaamme(nimi) siunataan(paikka ja aika) jonka jälkeen muistotilaisuus(paikka)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1626110

tuossa ketjussa linkki missä sitten nötkötti, alias hookoonblöö, alias kerro mulle kaikki heti esiintyi lähes samalla nikillä mikä sulla..

Osanotto multakin, unohtui äsken :ashamed:

Vanhemmille ihmisille kannattaa ehkä soittaa suoraan jos ei ole voimia vaikka postikortin kirjoittamiseen, mutta hautajaiskutsun voi ihan hyvin laittaa vaikka skypessä tai facebookissa haluamilleen ihmisille. Ihan vaikka vaan:

"Matin hautajaiset järjestetään la 1.1. klo 11 Mallilan kappelissa, Mallikuja 1, Mallila. Sen jälkeen muistotilaisuus jossa ruokailu/kahvit Mallilan kievarissa, Mallikuja 5. Toivoisin että ilmoitat jos pääset tai olet estynyt tulemasta". Tuota muistotilaisuutta ei välttämättä tarvii mainita koska haudalla on tapana sitten lopuksi kiittää osallistujia ja sanoa että tervetuloa muistotilaisuuteen, mutta onhan se hyvä tietää etukäteen että ihmiset osaavat varautua hankkimaan kyytejä jne, ja jos on lapsia niin varautua vaikka eväillä jos on pelkkä kahvittelutilaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja rajoitus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Mä sain pari viikkoa sitten tekstiviestillä kutsu, ja pyynnön vastata siihen. Ei tommosia asioita tahdo jokaisen kanssa erikseen puida puhelimessa.

Tämä on ihan ok nuoremmille, jos kutsuttavat on vanhempaa väkeä niin sit ei välttämättä toimi.

Meillä kyllä sai vanhemmatkin kutsun tekstarilla, vanhin tais olla 75v. Ja ihan tyytyväisiä tähän olivat. ymmärsivät että suru oli niin suuri tuolloin, että ei kukaan tahtonut itkua vääntää puhelimessa. Niin ja sanoivat itsekkin että parempi näin, nykypäivää, ja jäi enemmän aikaa valmistautua, kun ei postissa tullut kutsu.

No et varmasti jaksakkaan, anna koko juttujen olla. Sä voit laittaa myös lehteen kutsun et lähipiiri tervetullut ja sitten soitella läpi nopsaan porukan. Näin oon kuullut toimittavan.

Ja täällä on sekoa porukkaa.

Yhteistyössä