[QUOTE="vieras";24057414]OIKEESTI!! Mitä vitun väliä?
Jos minulle kävisi niin kammottavasti, että joku läheiseni joutuisi onnettomuuteen, minulle olisi ihan sama, tieäisikö naapurin Martta siitä tänään tai huomenna. Kuuluville se kuitenkin tulee.
Ihan suotta täällä hyökkäätte ao
kimppuun. Ymmärrän ihan täysin häntä. Se on ihmisyyttä, empatiaa jos luoksesi tulee hätääntynyt ihminen, joka ei ole saanut läheiseensä yhteyttä ja nähnyt kuvan autosta (vai miten aloituksessa sanottiin ). Tosi hyvä, että ap kertoi.
Ajattele azsiaa omalle kohdallesi, jos sinä olisit tuo huolesta puolikuolleena oleva läheinen.
Huvittaa nämä suu vaahdossa VAITIOLOVELVOLLISUUDESTA paasaavat. Tottakai arkaluontoiset asiat pidetään salassa. Lääkäri ei esimerkiksi kerro juhannussaunassa naapureilleen, että Kekäläisen Pirkko kävi tänään poistattamassa peräpukamansa hänen vastaanotollaan, MUTTA tää ap:n tilanne on IHAN eri.
Joillain mennyt pikkuisen hattuun tuo vaitiolovelvollisuus
En voi edes kustas sairaalan päivystystä päin, kun olen VAITIOLOVELVOLLINEN!
Pst. Järjenkäyttö sallittua![/QUOTE]
selvästikkään sinä et ole vaitiolovelvollinen. etkä edes selvä. älä välitä, en minäkään kohta ole. alkaa vapaat, mutta silti olen aina tietyistä asioista vaitiolovelvollinen. mua ottaa suunnattomasti päähän työkaverit jotka oikein työkoneelta lukevat kuolin- tai muita tietoja vain päästäkseen niistä eteenpäin ekana puhumaan.
Muakin aikanaan kauheasti kutkutti ostaa häälahja erittäin hyville ystävilleni joiden tiesin menevän salaa naimisiin. Mut en voinut, olin lukenut vain koneelta tiedon että menevät naimisiin.
valitettavasti jo useamman kerran olisin halunnut laittaa surunvalitteluja aiemmin kuin muut kuolleiden ihmisten läheisille. lasten kuolemat on tuntuneet erityisen vaikeilta, ja heidän läheisiään olisin halunnut muistaa erityisesti, ennen "muita." mutta mä en saa, en ennenkuin asia on julkinen.
Vaitiolovelvollisuus on lupaus. Lupaus kunnioittaa kanssaihmisiä ja yhteiskuntaa, jonka erääseen luottamustehtävään ja työpaikkaan on sitoutunut.
Työpaikkaa voi vaihtaa aina, mutta varsinkin ap:n mainitsemankaltaisella pienellä paikkakunnalla luottamus menetetään yhdellä vaitiolovelvollisuuden rikkomisella. ts. saa (ansaitsemansa? ) juoruämmän maineen.