Miten toimia yksin vauvan kanssa hotellissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nakku

Vieras
Olen lähdössä mieheni työmatkalle vauvan kanssa mukaan, kun matka kestää 3vk. Mies halusi näin.

Meille varattu huone viiden tähden hotellissa ja mukaan kuuluu lounge access eli pääsy johonkin tilaan, jossa koko ajan tarjolla naposteltavaa ja juomaa. Mieheni tulee hotellille n. kuuden aikaan illalla, joten mietin, mitenhän nuo päivät vietän. Voiko hotellissa kulkea vaunujen kanssa ja mennä esim. tuohon loungeen? Vai pitäisikö olla esim. kantoreppu? Entä minkähänlaisia nuo lounget ovat eli saakohan edes mennä vauvan kanssa? Mies halusi nimenomaan tuon longe accessin, jotta saan helposti aina pientä purtavaa ja juomaa, kun vauva vielä täysimetyksellä.

Entä, onko muuten vinkkejä, miten toimi vauvan kanssa hotellissa ja vieraassa kaupungissa? Ja lisäksi mitä matkalle mukaan?

elät ihan normaalisti, vaikka olis yhden tähden hotelli. jos siellä mahtuu vaunuilla menee niin saa mennä. mä kyllä menisin kaupungille enkä aulbaariin visvaisten myynityklkien seuraksi..

Alkuperäinen kirjoittaja hrs:
elät ihan normaalisti, vaikka olis yhden tähden hotelli. jos siellä mahtuu vaunuilla menee niin saa mennä. mä kyllä menisin kaupungille enkä aulbaariin visvaisten myynityklkien seuraksi..

Juu, samaa mieltä :) ajattelin, että vauvan päikkärit aina vaunuttelisin kaupungilla eli aamupäivällä n. tunti ja sitten iltapäivällä 2t.

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
mulla oli just hotellissa vaunut ja kantoreppu :) mut itse tykkäsin kyllä enemmän siitä repusta,helpompi kulkea jne.

Minkälainen kantoreppu teillä oli? Meillä on sellainen kaikkein yksinkertaisin baby björn ja jotenkin ei tunnu hirveän tukevalta

Ottaisin molemmat mukaan, eihan se kantoreppu paljoa tilaa vie vaikkei kayttaisikaan. Mika kaupunki? Suurkaupungeissa usein helpompi repun kanssa ihmisvilinassa, 3kk vauva viela niin kevytkin etta hyvin toimii. Ja ala tosiaan liikaa siella hotellissa muhi!

Mulla oli kanssa Baby Bjorn (jonka joku kohta tulee tanne haukkumaan vauvankidutusrepuksi...) ja vauva seka mina tykattiin paljon. Vauva nautti naama menosuuntaan kyydista, reppu oli tosi pieni ja kevyt ottaa mukaan ja helppo laittaa paalle. Sittemmin ostettiin Manduca ja ma tykkasin tosta Baby Bjornista enemman (tosin ei kovin painavalle vauvalle enaa sovi).

Alkuperäinen kirjoittaja SeInka:
Ottaisin molemmat mukaan, eihan se kantoreppu paljoa tilaa vie vaikkei kayttaisikaan. Mika kaupunki? Suurkaupungeissa usein helpompi repun kanssa ihmisvilinassa, 3kk vauva viela niin kevytkin etta hyvin toimii. Ja ala tosiaan liikaa siella hotellissa muhi!

Mulla oli kanssa Baby Bjorn (jonka joku kohta tulee tanne haukkumaan vauvankidutusrepuksi...) ja vauva seka mina tykattiin paljon. Vauva nautti naama menosuuntaan kyydista, reppu oli tosi pieni ja kevyt ottaa mukaan ja helppo laittaa paalle. Sittemmin ostettiin Manduca ja ma tykkasin tosta Baby Bjornista enemman (tosin ei kovin painavalle vauvalle enaa sovi).

Mennään Zyrichiin Sveitsiin. En ole aikaisemmin ollut, joten en tunne kaupunkia lainkaan.

Meillä oli lainassa tuo manduka, jota testasin, mutta vauva ei suostu yhtään olemaan siinä. Meidän vaavi paina 7kg, olisiko jo liian painava tuohon baby björniin?

Kiva kaupunki :). Ja tuonne ottaisin ehdottomasti repun mukaan, paljon tasoeroja ja mukulakivia.
Kylla meidan vauva oli myos varmaan tuon verran kun siina Baby Bjornissa kuljetin, etta eikohan viela jaksa. Istuskelee valilla puistojen penkeille lepuuttamaan. Toki tuo Manduca on kevyempi kantajalle, mutta kylla ma tunteja olen tuossa BB:ssa jaksanut kuitenkin.

Kaupungille vaan reippaasti vaunuttelemaan. Älä ihmeessä jää minnekään hotellille. Menette kahvilaan, puistoihin, minne vaan.
Olisiko sinulla matkarattaita, olisivat kätevämmät reissussa kuin vaunut.

Jos vauva on kerran vielä täysimetyksellä, ette tarvi mukaan mitään ihmeellistä. Parin päivän vaipat mukaan ettei tarvi heti lähteä etsimään kauppaa. Relatipat ottaisin mukaan.
Meillä on ollut matkikset mukana vauvalla matkoilla. Mukavampi raahata mukana, eikä vie niin paljon tilaa hotellihuoneessa. Rattaissa ollaan työnnetty ympäri hotellia, niin kahden kuin viiden tähdenkin hotelleissa. Riippuen kohteesta, ottaisin mukaan aurinkovarjon ja vauvalle aurinkolasit.

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
mulla oli just hotellissa vaunut ja kantoreppu :) mut itse tykkäsin kyllä enemmän siitä repusta,helpompi kulkea jne.

Minkälainen kantoreppu teillä oli? Meillä on sellainen kaikkein yksinkertaisin baby björn ja jotenkin ei tunnu hirveän tukevalta

meilläkin on baby björn mutta se on ainakin tosi tukeva ja ei käynyt selkään yhtään :)

Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Jos vauva on kerran vielä täysimetyksellä, ette tarvi mukaan mitään ihmeellistä. Parin päivän vaipat mukaan ettei tarvi heti lähteä etsimään kauppaa. Relatipat ottaisin mukaan.
Meillä on ollut matkikset mukana vauvalla matkoilla. Mukavampi raahata mukana, eikä vie niin paljon tilaa hotellihuoneessa. Rattaissa ollaan työnnetty ympäri hotellia, niin kahden kuin viiden tähdenkin hotelleissa. Riippuen kohteesta, ottaisin mukaan aurinkovarjon ja vauvalle aurinkolasit.

Miten nuo matkarattaat käyvät vauvalle. Meidän pienokainen täyttää kohta 4kk eli voiko niin pientä ratasosaan laittaa? meillä on bugaboon cameleonit, joissa voisi toki olla myös ratasosa käytössä (en ole kyllä vielä opetellut sitä, miten laitetaan).

Reissussa suosin itse pienelle matkarattaita ja oon niihin laittanu yhdistelmistä sen kantokopan..

Mukavaa matkaa!

Ainiin.. Ota itselle liivinsuojia mukaan. Tehtiin taannoin reissu Maltalle eikä sieltä kyseisiä löytynyt :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
[
Miten nuo matkarattaat käyvät vauvalle. Meidän pienokainen täyttää kohta 4kk eli voiko niin pientä ratasosaan laittaa? .

Pehmeä koppa rattaisiin ja selkänoja täysin makuulle. Vauva ei huomaa eroa vaunuihin...

Zyrich on kiva kaupunki, et todellakaan jää hinaileen hotellin loungeen! Ihania kahviloita ja puistoja, kivoja museoita ja ihmisvilinää.

Rattailla kuljet missä mahtuu, niin aamiaiselle kuin respaankin.

Kannattaa ottaa etukäteen vähän selvää kaupungin tarjonnasta, googlaat netistä tai perinteisesti opaskirjasta.

Mun mielestä kantoliina on paljon parempi kuin kantoreppu (meillä on myös Manduca, jolla pääasiassa mies kantaa muksua, kun ei jaksanut opetella sitomaan liinaa) koska sen saa säädettyä just sopivaksi suhteessa sun ja vauvan vartaloon, se on ergonomisempi ja jotenkin ''pehmeämpi'' kyyti. Toimii myös vilttinä/vauvan alustana reissussa, esim. kahvilaan mennessä menin jollekin sohvapaikalle, laskostin liinan sohvalle ja laitoin vauvan siihen pötköttämään (olin kyllä koko ajan ihan vieressä, eli tippumisvaaraa ei ollut).

Sä voit pyytää myös hotellin respaa tilaamaan sulle taksin keskustaan ja pyytää taksia ottamaan turvakaukalon mukaan. Tai mennä bussilla, ratikalla tai metrolla, mikä ikinä siellä kulkeekin.

Rohkeasti vain liikenteeseen! Ja hyvää matkaa! :)

Yhteistyössä