Miten todistaa,etten olekaan yksinhuoltaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tosiaanko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="A p";26338888]Siis jos hänellä ei ole osoitetta ollut, niin hänen osoitteensa on sitten ollut minun luonani? Miksei missä tahansa muualla?
Isyydentunnustuksessa vauvan ollessa pieni minusta tehtiin jo yksinhuoltaja silloin.Elatusmaksut alkoivat tulla pian Kelan kautta,koska mies ei maksanut niitä.[/QUOTE]
Ompa ikävä tilanne. Toivottavasti naapurit eivät suostu todistamaan, että mies siellä sinun luonasi olisi asunut. Ei kuitenkaan olisi ensimmäinen kerta, kun pariskunta mukamas eroaa, jotta yh saisi Kelan tukia enemmän, mutta todellisuudessa asutaan kuitenkin yhdessä. Exäsi ei ole ollut missään muuallakaan kirjoilla, joten tällainen ajatus voi tulla myös viranomaisten mieleen...varsinkin, jos naapurit todistavat, että kyllä se ukko on siellä varsin usein majaillut. Erityisen ikäväksi asian tekee se, että jos viranomaiset uskovat miehen todellisuudessa asuneen luonasi - vaikkei siis kirjoilla siellä ole ollutkaan - , Kela voi periä sulta takaisin siltä ajalta elatusmaksut ja lapsilisän yh-korotukset.

Me olemme kyllä nyt menossa pikkuseikasta. Meillä ei ole tapaamissopimuksessa erona kuin se, että minä haluan ulkopuolisen tahon vaihtoihin. Mies haluaa minut. Siksi mies väittää,että estän tapaamiset ja on tehnyt vaateen as.ajajansa kanssa käräjäoikeuteen.

Minua ei huolestuta juurikaan, koska tiedän olleeni täysin yksin. Mies ei osallistunut mihinkään koskaan ja hän kävi luonani vain vaatimassa rahaa ja "pakkopanemassa" myös omien sanojensa mukaan. Noista on tekstareita. Olen käynyt turvakodissa lukuisia kertoja ja muitakin hoitosuhteita on ollut. Tuskin naapurit lähtevät todistamaan mitään, jolleivät sitten pelkää hekin.

Haluan uskoa, että oikeus tapahtuu ja viimein, vuosien jälkeen pääsisin edes johonkin rauhaan mieheltä. Olen ollut täysin yksin ja niin mustasukkaisen ihmisen armoilla, etten saanut edes muilta pyytää koskaan apua. Mies vei itsetunnon, ilon elämästä, rahat, voimat. Hain apua ja sain meidät irti tuosta kaikesta. Silti hän yrittää viimeiseen asti. Vielä, jos joku taho uskoo meillä olleen onnellisen perhe-elämän tai edes yhteisen perhe-elämän hajoan lopullisesti. Ainoa, mitä meillä oli, oli vallankäyttöinen, epävakaa seurustelusuhde, tai pelkkä valtasuhde ja elämä oli helvettiä. Pelkäsin joka päivä, varoin kaikkea, toivoin, että tänään hän ei tulisi tai tänään, jos hän tulee, niin hän on viimein muuttunut kiltiksi.

Yhteistyössä