Miten teillä sujunut sängyn vaihto, pinniksestä siis pois?

• Viestiketjun aloittaja "juu"
  • Ensimmäinen viesti
"juu"
Eli miten teillä lapsilla sujunut pinniksestä "muutto" seuraavaan sänkyyn?

Meillä täällä harjoitellaan nyt, eka ilta kun pinnis on pois ja jatkettava tilalla. Ihan kamala huuto. Lapsi ei millän suostuisi nukkumaan jatkettavassa. Huutaa vain. Täällä miehen kanssa vuorotellaan palautellen sänkyyn makkarista tulevaa neitiä ja aina saa huudon kanssa mennä. Kohta lienee minun vuoroni...

"a p"
Meillä neiti ens kuussa 2. Pakko oli nyt alottaa, kun tulossa toinen, niin pinnis vapautuu. Ja onhan tuo nyt jo muutenki aika muuttaa pinniksestä pois :) Tosin, jos tää toinen ei olis tulossa varmaan nukkus vielki pinniksessä, koska se oli vaan niin helppoa! Muutaku vei toisen niin nukahti.

mishaxa
meillä edessä ensi viikolla, ikää2v ja nyt kiipee yli laidan, mutta onneksi uskoo ettei saa...tosin sen varaan ei voi luotta yhtään, onneksi saadaan viikonloppuna lastensänky. ollaan valmistauduttu henkisesti siihen että tota sänkyyn kantamista joutuu tekemään ja ei ehkä ihan helpolla suju...voimia ap:lle :)

"tiitu"
Hei, vähän tyhmä kysymys, mutta miksi olette siis siirtyneet pois pinniksestä jos seuraukset kuvatunlaiset. Meillä sattumalta "oikea" sänky oli pitkään olkkarissa ennen kuin saatiin vietyä pinnis varastoon ja lapselle tuli höpöteltyä sängynvaihdosta paljon etukäteen. Kun sänky lopulta vaihdettiin niin oli kovin ylpeä hienosta sängystään ja tykkää nukkua siinä. Ongelmitta siis sujui.

"Mie vaan"
Meillä neiti siirtyi isompaan sänkyyn 1v10kk. Me kehuttiin sitä sänkyä ja ihasteltiin sitä koko päivän kotona. Koko perhe yhdessä vietiin lelut sinne ja pedattiin tytön valitsemat lakanat, illalla neiti ei malttanut odottaa että pääsee isojen-tyttöjen-ihanaan-ihmeelliseen-prinsessa-sänkyyn ;D Pidin ekan viikon sängyn vieressä patjaa jos tippuisi mutta ei ole tippunut vaikka on kova veuhkaamaan unissaan muuten.

Kehotan tekemään siitä sänkyyn siirtymisestä ison ja upean vain sille pienelle ihmiselle tarkoitetun jutun mihin muut ei pääse niin kyllä se lapsikin sinne haluaa. Alle 3-veet on niin muokkailtavissa vielä :)

"a p"
No mekin sitä ihasteltiin ja tyttö siellä päivällä niin pollevana istua, ihasteli itsekin kuinka hieno sänky on! Sai itse valita unileluja sinne ja itse ne sinne vei. Nyt vaan sitten kun todellisuus tuli eteen, niin onkin aika karu juttu.

Tiitulle: Pakkokai se lapsi on siirtää jatkettavaan kun vauva on tulossa taloon.

ap:lle jaksuja.

Meillä poika siirrettiin nyt 3v (on pieni poika) ja kyl alkoi semmoinen ralli meillä että .. Samaten päikkäreille meno kanssa.. En osaa kyllä yhtään neuvoa. Meillä on pojalle enemmenkin semmoinen leikki se et tulee poissa ja sit äiti/isä vie takas, nauraa vaan...

"a p"
Huuh, nukahti! En tiedä pelkääkö tyttö vai mikä on. Luettiinkin satu, tytön valitsema muumikirja. Nyt nukahti niin että istuin itse omalla sängyllä (sänky siis meidän makkarissa) ja välillä aina katsoi olenko lähtenyt, kohta ei enää katsonut. Kai hän nukkuu... On nää tallaset vaan kovia paikkoja pienille <3

Lapsi 1v9kk on nyt pari viikkoa nukkunut lastensängyssä ja kahdesti on tänä aikana tullut pois päikkäeille laittamisen jälkeen.
Nousee kyllä istumaan sängyssään sadun lukemisen ja hyvän yön toivotusten jälkeen ja huutelee perään mutta ei siis kiipeä alas ja tule perään etsiskelemään vaan tyytyy huutelemaan sieltä, en tiedä mikä siinä sitten on.
En ole edes tajunnut että sänkyä ois pitänyt lapselle jotenkin kehua :ashamed:, kyllä siis lapsi seurasi vierestä kun isänsä sen hälle kasasi ja "auttoi" kun kannettiin pinnis tulevan kakkosen huoneeseen mutta siinäpä se.
Ostettiin sängyn päälle sellanen katos ja lapsi tykkää siitä tosi paljon =)

Voimia teille joilta karataan sängyistä, olin itsekkin varautunut tuohon touhuun mutta VIELÄ ollaan siltä vältytty.

...
Tunnenpa oloni poikkeavaksi, meillä esikoinen siirrettiin nukkumaan pois pinnasängystä 12 kk ikäisenä. Oli jo tuolloin hyvin liikkuvainen poika, ja osasi itse kiivetä lastensänkyyn. Muutaman ensimmäisen viikon nukuimme sängyt toisissään kiinni (siis lapsen sänky ja vanhempien parisänky) ja siitä sitten liikutimme vähitellen lapsen sänkyä kauemmas. Koskaan ei ole sängystään yöllä pudonnut, vaikka jo pienestä on omassa nukkunut.
Omaan huoneeseen sänky siirrettiin herran omasta toivomuksesta, kun ikää oli 1 v 10 kk ja siellä on nukkunut nyt vuoden ilman suurempia yöheräilyjä, pari kertaa on tullut meidän väliin nukkumaan.
Eli meillä ainakin lapsen omaan tahtiin toimiminen on ollut hyvä juttu.

Yhteistyössä