miten teillä kuukautiset muuttuneet synnytyksen myötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lintu

Vieras
Olen paljon kuullut lohdutuksia aiempina vuosina, että kuukautiskivut vähenevät synnytyksen myötä, mutta näin ei ole käynyt, miten teillä muilla? Myöskin tuntuvat olevan entisiä aikoja runsaammat ja pidemmät.. :( . Onko muilla mielialan laskua kuukautisia edeltävinä päivinä? Tuntuu, että sitä on aika maassa ja ahdistunut pari päivää ennen kuukautisia, onko kenelläkään mitään vinkkejä mikä voisi auttaa??

Mukavaa kevättä kaikille :flower:

Aika parantaa!

Mulla oli molempien lasten synnytysten jälkeen pitkä aika, että kierto vähän heitteli, oli aivan tautisen julmat pms-oireet, vuoto oli todella runsasta ja kesti entisen 5 päivän sijasta 7 päivää.

Nyt kun kuopus on 1 v 7 kk, niin olen huomaavinani muutoksen. Pariin kieroon ei ole ollut pms-oireita oikeastaan nimeksikään ja noi alun ja lopun tiputtelupäivät on myös niukempia (eli oisivatkohan jäämässä kohtapuoleen pois?). Lisäksi kierto alkaa pikkuhiljaa myös säännöllistymään.

mulla ei kyl kivut oo vähentyny(harmi :/ )
mut säännöllisiks muuttuivat, mikä iso +++ tietysti =)

ennen oli kierrot 14-36pvä ja menkat kesti siin 7-14vrk.
nyt ennen tätä toista raskautta kierto oli aika tarkalleen 30-32pvä ja vuotopäiviä 7-10 :wave:

toivottavasti näin myös tän raskauden jälkeen,
ettei vaan menis taas "sekasin" :saint:
no toivotaan ettEI B)

Mulla oli ennen raskauksia tosi kivuliaat menkat, mut kivut helpotti tosi paljon heti ekasta synnytyksestä. tilalle sain erittäin runsaan vuodon mihin oon joutunu välillä jopa syömään lääkkeitä.

vaikee sanoo kun ekat 1,5 vuotta kärsin hormonikierukan haittavaikutuksista. Kun aloin käyttämään laastareita, niin oli normi kuukautiset ilman kipuja. Lopetettuani laastarit, kuukautiset tulee kyllä säännöllisesti (valitettavasti, yritetään nimittäin saada pikkukakkosta aikaiseksi) mutta kuukautiskipuja löytyy.

Mä kysyn vähän aiheen vierestä: mulla poika syntynyt 11/05. Ensimmäiset "kuukautiset" tulivat noin 4kk synnytksestä. Olivat erittäin niukat ja kestivät reilun vuorokauden. Samanlaisia vuodoja on tullut nyt noin viikon tai reilun viikon välein jo kuusi kerta :o Välillä on meinkkaoireita, välillä ei. Onko kellään ollut vastaava ja ovatko kuinka nopeasti kuukautiset normalisoidunut??
Ennen ovat kuukautiset olleet aika runsaat ja kivuliat, vuoto kestänyt noin viikon.
Kiitos :flower:

Yhteistyössä