[QUOTE="äitipuoli";25953387]toinen koululainen ja meidän yhteinen on leikki ikäinen...
tarkoitin myös niitä esimerkkejä että teen lapseni kanssa jotain kivaa, siitäkin tulee napinaa jos kaikki ei ole täsmälleen samallalailla..miehen lapsi tekee kivoja juttuja kummankin vanhempansa kanssa ja se on ihan normaalia niin kuin pitääkin olla, mutta kun mä yritän toteuttaa sitä normaalia meidän yhteisen lapsen kanssa siitä saa vaan narinaa kuulla. eikö kukaan ymmärrä miksi kuulostaa hiukan epäreilulle??
tässä on kaksi lasta,kyllä, mutta eihän mun pidä esikoiseni kohdalla menettää mitään sen takia että miehellä on lapsi jonkun muunkin kanssa?[/QUOTE]
Homma menee kyllä nyt niin, että sä olet tehnyt ihan tietoisen päätöksen, kun olet ryhtynyt suhteeseen miehen kanssa, jolla on jo lapsi. Kun olette päättäneet hankkia lapsen myös yhdessä, on varmasti ollut ihan selvää, ettei teidän pienessä vaaleanpunaisessa perheessänne asiat mene siten, miten menisi, jos se teidän pieni vaaleanpunainen perheenne olisi ydinperhe.
Oma siskoni käy vähän samanlaisia kamppailuja ielessään, kuin mitä sinä. Hän haluaisi miehensä ilman niitä miehen lapsia edellisestä suhteesta...muttei se tietenkään ole mahdollista. Lapsissa itsessään EI ole mitään vikaa, vaan se on se tilanne. Siskoani harmittaa se, etteivät he voi yhdessä kokea sitä esikoisen saamista ja että miehellä on jo siitä kokemus jonkun toisen naisen kanssa.
Mutta niin se vaan menee, että ota tai jätä. Ja jos otat, sopeudu.
Sä olet jo valintasi tehnyt ja soputumisenkin tulisi jo olla ohi. Muttei näemmä ole. Joten sen harjoittaminen kannattaa aloittaa nyt heti.
Kyllä se asia nyt vaan niin menee, että tietyllä tapaa sä menetät esikoisen kohdalla erinnäisiä asioita siksi, että miehellä on jo se yksi lapsi entisestä suhteestaan. Mutta jo oikein yrität, niin ehkäpä onnistut näkemään siinä jotakin hyvääkin. Miten mahtavaa onkaan teidän lapsellenne se, että hänellä on se isosisarus!
Meilläkin on uusioperhe...mutta ei meillä kyllä moisia ongelmia ole, kuin mitä teillä. Meillä kaikki lapset ovat kaikilta osin ihan samalla viivalla. Olen kyllä antanut miehelle silloin alkuaikoina (ja ensimmäisen yhteisemme syntymän jälkeen) monia mahdollisuuksia keskustella siitä, jos jokin tuntuu vaikealta tms. mutta mitään ongelmaa ei ole ollut.
Joten mun mielestäni sun pitäisin nyt koittaa nousta sieltä suosta ja ajatella asioita vähän toiselta kantilta.