Miten tehdään tonnikala-riisivuoka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "v ieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon tehnyt näin: Vuokaan 4 dl riisiä, 3 prk tonnikalaa, 9 dl lihalientä, 2 dl ruokakermaa, vähän tomaattipyerttä ja mausteita. 225 C paistan 40 minuuttia.

Mä teen niin, että teen tonnikalasta ja tomaattimurskasta kastikkeen, keitän 3 dl raakaa riisiä puolikypsäksi, laitan ne tonnikalakastikkeen päälle. Sitten teen valkokastikkeem (muistaakseni puoli litraa maitoa) ja se sitten koko komeuden päälimmäiseksi. Kypsytän uunissa parissa sadassa asteessa ehkä puoli tuntia.

[QUOTE="vierailija";29733156]Mä oon tehnyt näin: Vuokaan 4 dl riisiä, 3 prk tonnikalaa, 9 dl lihalientä, 2 dl ruokakermaa, vähän tomaattipyerttä ja mausteita. 225 C paistan 40 minuuttia.[/QUOTE]

lihaliemen vaihtaisin kalaliemeksi, lisäksi lisäisin sipulia ja mausteita.

[QUOTE="vierailija";29733156]Mä oon tehnyt näin: Vuokaan 4 dl riisiä, 3 prk tonnikalaa, 9 dl lihalientä, 2 dl ruokakermaa, vähän tomaattipyerttä ja mausteita. 225 C paistan 40 minuuttia.[/QUOTE]

Keitetäänkö riisejä vai raakana vuokaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä kysymys;29733243:
Keitetäänkö riisejä vai raakana vuokaan?

Ei keitetä, siksi noin paljon lientä. Ja tätä ohjettahan voi muunnella, laittaa sekaan vaikka kasviksia, sulatejuustoa jne, mutta noille perusaineksille tuo on minusta sopiva suhde.

Yhteistyössä