Miten tehdään lihaperunasoselaatikko? (eli kokkailua tiedossa tälle päivälle) *muoks* LOPPURAPORTTI VALMIS!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
LOGOTAR:

Piti vielä kysymäni, että onko tuo liha miten sitkeää? Meinaan että kun se kiehuu vain hetken. Mikäli liha ei ole 100% mureaa (kuten karjalanpaisti, koska se on 3 h uunissa) niin meillä ei tuo 7v voi sitä syödä :/

Riippuu lihasta. Kuten sanottu, kaupasta ei tahdo saada laadukasta käristyslihaa, saati poronlihaa yleensäkään. En oikeen osaa edes suositella mitään muuta kuin omaamme :p sitä vaan ei saa kaupasta missään muualla kuin täällä meidän paikkakunnalla ja sitte pohjoisen ravintoloista...

Mutta jos haluaa pelata varman päälle, voit ruskistaa lihat ja sitten kun neste on haihtunut, lisäät vähän vettä pannulle ja annat hautua vaikka puolisen tuntia ennen kuin jatkat keiton valmistusta. Ni ehtii pehmitä se liha kunnolla.

Näin teen, kiitos paljon!!

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
:D Sä oot ihan ykkönen. Mä kyllä ajattelin että 4kg perunoita on tooosi paljon mutta... :whistle: Meiltä onkin vähemmän. :D No, hyvä että maistui. Voisimme siis sanoa, että sinä ONNISTUIT!!! :heart: :heart:

Joo...mä onnistuin :laugh:

Mutta syy saattaa olla siinä, että tää oli vaan vähän liian helppo. Eli seuraavaksi pitää vähän haastavampi ottaa. En tiedä onko tuo Lappisoppa sitä, mutta sen pyöräytän seuraavaksi (tiistaina menen Prismaan) jos saan sitä käristystä käsiini.

Ja sitä seuraavaksi otan sitten jonkun megahaasteen :D

Mutta kerro sä, kun ei kukaan muu kerro...voiko tuota laatikkoa pakastaa kun sitä tosiaan tuli aika paljon?

mä varmaan pakastaisin. Oon joskus pakastanu jotain missä ollu muusia, se on vähän sellasta kökköstä kun sulattaa mutta kun lämmitti ja sekotti, se oli ihan hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Seuraavaksi sitten hernekeitto. :whistle:

Hitto...tän mä keksin tänään, mutta mä unohdin sen jo. Siis siskon kanssa oltiin Prismassa ja se osti purkkihernekeittoa ja mä sille vinoilin valmisruoasta :laugh: Ja silloin keksin, että hernekeitto on seuraava. Mutta nyt mä haluan sen Lappisopan tehdä...ja sitten jonkun muun ja sitten hernekeiton, ettei tuu liikaa keittoja peräjälkeen :)

Broileria metsästäjän tapaan on kanssa tosi hyvää, jos on kyllästynyt perinteisiin koipiin uunissa kärvennettynä.

aavistuksen työläs mutta tuli tosi hyvää :p

perusideana on siis ruskistaa broilerinpalat ja sitten keittää ne kypsäksi tuollaisessa tomaatti-kasvisliemessä...

Broileria metsästäjän tapaan on kanssa tosi hyvää, jos on kyllästynyt perinteisiin koipiin uunissa kärvennettynä.

perusideana on siis ruskistaa broilerinpalat ja sitten keittää ne kypsäksi tuollaisessa tomaatti-kasvisliemessä...

Mä en noita koipia harrasta, kun en tykkää siitä perkaamisesta...filesuikaleet tai fileleikkeet on helpompia :D

Mutta oisko sulla tuohon ohjetta? Tuo vois olla se keittojen välinen ruoka...broiskua me syödään muutenkin paljon, niin ois kiva saada sihen vaihtelua :)

Mä en noita koipia harrasta, kun en tykkää siitä perkaamisesta...filesuikaleet tai fileleikkeet on helpompia :D

Mutta oisko sulla tuohon ohjetta? Tuo vois olla se keittojen välinen ruoka...broiskua me syödään muutenkin paljon, niin ois kiva saada sihen vaihtelua :)

joo on. piti alkaa kaivelemaan ettei se oo vaan menny hukkaan, ihan säikähdin jo :) Kai tuota voi tehdä mistä vaan mutta jotenki soveltaen, luulen että tähän käy koivet tai rintapalat parhaiten... en oo koittanu muusta tehdä :)

kokeillaas onnistuuko näin tämä ohjeen liittäminen :)

neljä kiloa pottuja :o

lämmin kiitos taas kerran hykerryttävästä kokkaustuokiosta
a035.gif

hiton hidas toi aijaa ainakin on...

mut jos ton tallentaa koneelle ni sitte sitä voi suurentaa niin että näkee kunnolla lukea.

Kiitokset...mä jätän nuo sienet pois ja tosiaan ne koivet korvaan rinnalla...eiköhän tuosta hyvä tule, kun saan sen tekstin isommaksi vaan :)

Mun piti luetuttaa isännällä sekä tämä että lasagne kertomus ja se oli myös sitä mieltä että sun yrittäminen on ihailtavaa ja varmasti parin vuoden päästä oot superkokki kun noin yritteliäs olet! :D Ei mutta oikein hyvää viikonloppua, mä lähen laskettelee ruokaa sohvan puolelle... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mun piti luetuttaa isännällä sekä tämä että lasagne kertomus ja se oli myös sitä mieltä että sun yrittäminen on ihailtavaa ja varmasti parin vuoden päästä oot superkokki kun noin yritteliäs olet! :D Ei mutta oikein hyvää viikonloppua, mä lähen laskettelee ruokaa sohvan puolelle... :)

Hyvä että joku mies ymmärtää, kun omalta se ymmärrys on jo loppu :laugh:

Hyvät viikonloput teille :wave:

Yhteistyössä