Miten tehdään hyvä kinkkukiusaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun kinkkukiusauksestani tulee aina jotenkin mautonta. Laitan välillä kinkun ja perunasipulisekoituksen lisäksi pakastevihanneksia ja makukermaa, mutta en aina. Nyt haluaisin tehdä kinkkukiusausta ilman niitä joukkoon sekoitettuja vihanneksia, koska aion tehdä erillisen vihanneslisäkkeen. Mutta MITEN mä saan siitä hemmetin kiusauksesta maukasta? Nyt reseptejä kehiin!

[QUOTE="vieras";27978140]Mun kinkkukiusauksestani tulee aina jotenkin mautonta. Laitan välillä kinkun ja perunasipulisekoituksen lisäksi pakastevihanneksia ja makukermaa, mutta en aina. Nyt haluaisin tehdä kinkkukiusausta ilman niitä joukkoon sekoitettuja vihanneksia, koska aion tehdä erillisen vihanneslisäkkeen. Mutta MITEN mä saan siitä hemmetin kiusauksesta maukasta? Nyt reseptejä kehiin![/QUOTE]

Käytä aitoa kuohukermaa, luomua mieluiten, lisäksi pippuria rouheena mukaan + tarpeeksi suolaa. Kinkku hyvälaatuista, esim. palvikinkkua.

• Tykkää
Reactions: petite
Eikä mitään makukermoja, miksi laittaa tuollaista keinomaustettua möhnää?? Tai saa laittaa vaikka mitä eineksiä ja keinoaineita, mut ehkä itsekin pitäisi, jos haluaa olla itselleen rehellinen, tajuta syy että ruuasta ei tule hyvä.

pilko itse perunat ja sipulit, palvattua kinkkua. käytä aitoa kermaa, mausta hyvin, perunat imevät yllättävn paljon suolaa ja makuja uunissa. halutessa gratinoi juustolla loppuvaiheessa.

Kokonaisista perunoista kuorit ja pilkot ne pottusuikaleet, otat niihin värin pannulla voi-öljy-seoksessa ja käytät oikeeta kermaa..Pari sipulia pilkot sekaan.. Mausteeksi riittää suola ja mustapippuri...

Makukermat on..sanonko mistä..samaten valmiit peruna-sipulisekotukset..

Suolaa, suolaa, pippuria pippuria.
Käytä niitä jotta saat aitoon perunaan makua.
Osta kinkku palana ja itse suikaloit.
Valmiit suikaleet eivät ole kinkkua nähneetkään.

Sipulia myös reilusti.

Sipulia runsaasti, paistetaan pannulla ruskeaksi. Suikaloidaan peruna pieneksi/ohueksi. Palvikinkkua mieluiten palasta itse suikaloituna. Kermaa, suolaa, pippuria, valkosipulia ja persiljaa runsaasti.

[QUOTE="Vieras";27978307]Suolaa, suolaa, pippuria pippuria.
Käytä niitä jotta saat aitoon perunaan makua.
Osta kinkku palana ja itse suikaloit.
Valmiit suikaleet eivät ole kinkkua nähneetkään.

Sipulia myös reilusti.[/QUOTE]

No niin ne ihme pizzasuikaleet ei ole kinkkua nähneet, mut kyllä niitä on ihan 100% kinkkusuikaleitakin ;)

Ite laitan parin-kolmen peruna-sipulin lisäks yhen pussin peruna-purjo -sekotusta, kinkkua, suolaa, pippuria ja (kuohu)kermaa. Tai sitten käytän yhtä ihanaa yleismaustetta, voisin suositella mutta kun sitä ei suomesta saa niin ois turhaa.

Mä en kyllä ala meidän porukalle pottuja kuorimaan ja pilkkomaan, johan siinä sais jännetupin tulehduksen :D

Sekaan hiukan pekonia. Etsi mieleisesi kerma- tai valkosipuliperunoiden ohje, mutta silppua perunat viipaleiden sijaan suikaleiksi ja laita kinkut+ruskistettu pekoni joukkoon. Tarpeeksi mustapippuria.

[QUOTE="marra";27978648]tarpeeksi suolaa, mustapippuriaq ja timjamia.[/QUOTE]

Kermana käytän ruokakermaa, koska siitä tulee täyteläisempää. Olen testannut eri versioita. :) valkosipulia voi lisäksi silputa joukkoon.

No ensinnäkin IHAN OIKEAT PERUNAT ja pilkot ne suikaleiksi. Sitten kinkkusuikaleita, ja suikaloit sipulit (2kpl) ja päälle ruokakermaa. Mausteeksi suolaa (itse käytän merisuolaa) ja rouhittua mustapippuria. Helppoa ja yksinkertaista. Mutta muista olla varovainen ton mustapippurin kanssa, ettei tule liikaa. Maistuu perheen pienimmillekin :)

Vaatii hyvät perunat jotka itse pilkotaan, kuohukerman, kinkkusuikaleiden lisäksi pekonia tuomaan makua.
Äitini hyvän kiusauksen salaisuus on sellainen minun mielestä ällöttävän näköinen saunapalvikylki mutta tuo valtavasti hyvää makua kiusaukseen.

Mä sulatan kuohukermaan koskenlaskijaa, laitan sekaan pippuria, vasikkafondia ja suolaa ja se vaan kinkkujen ja pottusipulin päälle ja uunissa annan olla aika pitkään..

Ei ikinä niitä pakasteperunasuikaleita. Kerran kun tekee oikeasta perunasta ja sipulista niin eron huomaa. Paljon pippurisekoitemaustetta ja itse käytän 15% ruokakermaa. Oikeasta kermasta olen tehnyt myös, mutta en tykännyt.

Puolet palvikinkkua ja puolet metwurstia, mausteeksi tinjamia. Mulle kinkkukiusaus on nimenomaan sellainen supervaivaton kiirepäivän ruoka, joka valmistuu näppärästi puolivalmisteista. Eli valmis peruna-sipulisekoitus vuokaan, lihat nopesti suikaleiksi, purkki ruokakermaa perään, mausteeksi suolaa, mustapippuria ja tinjamia ja sitten uuniin. Hyvää tulee. Jos mulla on aikaa ruveta kuorimaan ja pilkkomaan perunoita, teen jotain muuta kuin kinkkukiusausta. ;)

[QUOTE="vieras";27979117]Puolet palvikinkkua ja puolet metwurstia, mausteeksi tinjamia. Mulle kinkkukiusaus on nimenomaan sellainen supervaivaton kiirepäivän ruoka, joka valmistuu näppärästi puolivalmisteista. Eli valmis peruna-sipulisekoitus vuokaan, lihat nopesti suikaleiksi, purkki ruokakermaa perään, mausteeksi suolaa, mustapippuria ja tinjamia ja sitten uuniin. Hyvää tulee. Jos mulla on aikaa ruveta kuorimaan ja pilkkomaan perunoita, teen jotain muuta kuin kinkkukiusausta. ;)[/QUOTE]

Mutta kerran kun ne perunat ja sipulit pilkkoo niin jää pakastehötöt käyttämättä. Ero on huima!

[QUOTE="vieras";27979117]Puolet palvikinkkua ja puolet metwurstia, mausteeksi tinjamia. Mulle kinkkukiusaus on nimenomaan sellainen supervaivaton kiirepäivän ruoka, joka valmistuu näppärästi puolivalmisteista. Eli valmis peruna-sipulisekoitus vuokaan, lihat nopesti suikaleiksi, purkki ruokakermaa perään, mausteeksi suolaa, mustapippuria ja tinjamia ja sitten uuniin. Hyvää tulee. Jos mulla on aikaa ruveta kuorimaan ja pilkkomaan perunoita, teen jotain muuta kuin kinkkukiusausta. ;)[/QUOTE]

TiMjami.

Yhteistyössä