Miten kääretorttu tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saara

Vieras
Siis osaan tehdä kääretortun, mutta en saa siistiä siitä mitenkään. Aina ratkeilee tms. Kertokaapa ne vinkit nyt siihen, et miten ihmeessä tehdään KAUNIS kääretorttu?

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja kai :
sä muistat kääriä sen silloin kun se on vielä kuuma? niin että se on edelleen leivinpaperin päällä?

Mut miten joku kermatäyte, kun ei sitä kuumaan voi laittaa?

en kyll tiä, en muista ku omastani on aikaa..
tälläsen ohjeen tosin löysin

Ohjeet

10 annosta

Vatkaa munat ja sokeri. Yhdistä leivinjauhe, kaakaojauho ja muut jauhot. Sihtaa jauhoseos siivilän läpi muna-sokerivaahtoon. Kaada taikina leivinpaperin päälle reunalliseen uunivuokaan. Paista 225 asteessa n. 10 min. Kumoa kääretorttulevy sokeroidulle leivinpaperille.

VOIT KÄYTTÄÄ MYÖS PELKKIÄ PERUNAJAUHOJA!

Vatkaa kerma ja tomusokeri vaahdoksi ja lisää se appelsiinituorejuustoon. Sekoita tasaiseksi. Levitä ensin marmeladia ohut kerros jäähtyneelle kääretorttulevylle ja siihen päälle tuorejuusto-kermavaahtoseos. Kääri levy rullalle leivinpaperin sisälle ja anna maustua jääkaapissa pari tuntia.

Et en tiiä sit? ainaki lämmintä sen pitäis olla sen pohjan jotta kääriytyy nopsaa?

Alkuperäinen kirjoittaja tätinen:
No katsos, kumoamisen jälkeen käännät pohjan kertaalleen ja käärit niin, että paistopinta tulee sisäpuolelle. Ei repeä, tulee siisti.

Mut ei siitä pinnasta tuu kyllä sit "oikeanlainen". Ei tuu sitä kauniimpaa paistopintaa sit päälle.

No katsos, kumoamisen jälkeen käännät pohjan kertaalleen ja käärit niin, että paistopinta tulee sisäpuolelle. Ei repeä, tulee siisti.

Mut ei siitä pinnasta tuu kyllä sit "oikeanlainen". Ei tuu sitä kauniimpaa paistopintaa sit päälle.

Hyvin on maistuneet! Ehkä se sitten on jonkun mielestä oikeanlainen, kun on tosiaan risaseksi revennyt!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse kumoan pohjan ja siihen päälle täyte ja leivinpaperin kanssa rullalle.

No näin minäkin teen, mut silti repeilee. Höh. Eikö siihen oo mitään niksiä?

Muuten osaan kyllä leipoa ihan kohtalaisen hyvin, mut tuo kääretorttu!

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Hyvin on maistuneet! Ehkä se sitten on jonkun mielestä oikeanlainen, kun on tosiaan risaseksi revennyt!

Niin no, eihän se makuun mitenkään vaikuta. Ihan hyvän makuisia on olleet nuo mun repeilleetkin, mut en viiti tehä niitä vieraille tarjottaviksi, kun tulee rumia mun tekemistä.

Mutta kun jotku saa sen paistopinnan pysymään siistinä ja repeilemättömänä ja siihen haen nyt vinkkiä. =)

Jos ei ole tarpeeksi kuohkea pohja?

Jos ei ole tarpeeksi kuohkea pohja?

Vai repeileeko jos on liian kuohkea?
En tiedä.

jos teet sellaisella täytteellä, että sen voi rullata vasta kylmänä, muista käyttää jauhoina perunajauhoa, niin ei repeile. jos rullaa lämpimänä, voi tehdä pelkistä vehnäjauhoista.

Ehkä se ennemminkin on liian kuohkea. Jos mä vatkaan liikaa..
Mut onko jauhoilla iso merkitys? Tuleeko parempi pelkistä perunajauhoista, kun ruukaan laittaa sekä perunajauhoja, että kakkukarkeita vehnäjauhoja?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
jos teet sellaisella täytteellä, että sen voi rullata vasta kylmänä, muista käyttää jauhoina perunajauhoa, niin ei repeile. jos rullaa lämpimänä, voi tehdä pelkistä vehnäjauhoista.

Haa, nyt löyty joku niksi kokeiltavaksi! Kiitos! :D

Yhteistyössä