Miten tehdä toffeeta niin että se varmasti onnistuu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karussa

Aktiivinen jäsen
24.11.2006
5 318
1
36
Löysin ohjeen että 2dl kermaa ja 2dl sokeria, onko hyväksi havaittu?

Ja sitten, jos joku ystävällinen neuvois ihan "kädestä pitäen" että miten se tarkalleen tehdään? Ettei vaan pala pohjaan tms... Siis millä lämmöllä pidän levyä ja koko ajanko sekoitetaan?

*poropeukalo kiittää ohjeistanne* :ashamed:
 
Kinuskia siis??

Ohje on ihan ok.
Ei pala pohjaan, sekoittelet silloin tällöin. Itse teen teflonkattilassa, niin ei tarvii sekoitella juuri ollenkaan. Levy ykkösellä ja keitellään noin 20-30 min. Kokeile kakun päälle pari tippaa, jos ei imeydy kakkuun, niin on sopivaa. Siis jos kakun päälle olet tekemässä. Kastikkeeksi ei niin tarkkaa keittoajalla =)
 
Ota tarpeeksi iso kattila, koska se kuohuu kiehuessaan. mä teen aina maidosta, sokerista ja voista. Vähän ripautan suolaakin, niin on jotenkin paremman makuista. Kehoittaisin laittamaan sekaan myös suolaa, muuten se maistuu vaan äitelältä. sekota koko ajan äläkä jäähdyttele sitä välillä. sitä voi testata jotta onko se valmista tipauttamalla tipan kylmään veteen ja kattomalla, että jähmettyykö se. Jos siis nameja meinasit tehdä. Mä pidän levyä vaan ihan täysillä, ku en jaksa kykkii siin koko päivää.

Mulla on semmonen ohje että:
2dl maitoa
2dl sokeria
8 rkl voita
Suolaa ihan vähän, jos tahtoo.

Tota mä oon tehnyt pikkutytöstä lähtien. Sekoitin kerran taikinannuolijalla ja sain sekaan hauskat muoviraidat :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ota tarpeeksi iso kattila, koska se kuohuu kiehuessaan. mä teen aina maidosta, sokerista ja voista. Vähän ripautan suolaakin, niin on jotenkin paremman makuista. Kehoittaisin laittamaan sekaan myös suolaa, muuten se maistuu vaan äitelältä. sekota koko ajan äläkä jäähdyttele sitä välillä. sitä voi testata jotta onko se valmista tipauttamalla tipan kylmään veteen ja kattomalla, että jähmettyykö se. Jos siis nameja meinasit tehdä. Mä pidän levyä vaan ihan täysillä, ku en jaksa kykkii siin koko päivää.

Mulla on semmonen ohje että:
2dl maitoa
2dl sokeria
8 rkl voita
Suolaa ihan vähän, jos tahtoo.

Tota mä oon tehnyt pikkutytöstä lähtien. Sekoitin kerran taikinannuolijalla ja sain sekaan hauskat muoviraidat :kieh:


Kiitos, näin teen. Tosin ilman suolaa varmaan ku oon niin perso makealle. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mene lähimpään kauppaan ja osta..

Ei se oo sama asia. Tuu ite tekeen sitä mulle? :kieh:

En tuu ku en osaa. Siks mä sitä kaupasta ostankin. Jos mä sitä alan tekee, on se maailman loppuun asti kattilan pohjassa kiinni, takaan sen. Vai tuunko sittenkin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ota tarpeeksi iso kattila, koska se kuohuu kiehuessaan. mä teen aina maidosta, sokerista ja voista. Vähän ripautan suolaakin, niin on jotenkin paremman makuista. Kehoittaisin laittamaan sekaan myös suolaa, muuten se maistuu vaan äitelältä. sekota koko ajan äläkä jäähdyttele sitä välillä. sitä voi testata jotta onko se valmista tipauttamalla tipan kylmään veteen ja kattomalla, että jähmettyykö se. Jos siis nameja meinasit tehdä. Mä pidän levyä vaan ihan täysillä, ku en jaksa kykkii siin koko päivää.

Mulla on semmonen ohje että:
2dl maitoa
2dl sokeria
8 rkl voita
Suolaa ihan vähän, jos tahtoo.

Tota mä oon tehnyt pikkutytöstä lähtien. Sekoitin kerran taikinannuolijalla ja sain sekaan hauskat muoviraidat :kieh:


Kiitos, näin teen. Tosin ilman suolaa varmaan ku oon niin perso makealle. :D


mutta jos ropsautat sitä suolaa siihen niin tuleepi aivan järettömän nannaa!!! usko poies vaan
:p
 

Yhteistyössä