Miten tehdä aloite seksiin pitkän tauon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Salla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Salla"

Vieras
Niin. En nyt kaipaa kauhisteluja meidän tilanteesta, vaan ihan konkreettisia neuvoja. Meillä ei ole ollut seksiä pitkään, pitkään aikaan. Eikä minkäänlaista läheisyyttä. Ei kosketusta, ei suudelmaa. Mies nukkuu nykyään yleensä olohuoneessa patjalla. Sanoo, että vaan nukahtaa eikä jaksa enää siirtyä, mutta mä luulen, että se ei vaan halua tulla samaan sänkyyn.

Alunperin tilanne sai alkunsa lapsettomuudesta. Ei se tietysti heti alkanut, mutta lopulta seksi liittyi meillä pitkään vain ja ainoastaan lapsen alulle saattamiseen ja sitä harrastettiin vain tiettyyn aikaan kuukaudesta. Odotusaikoina seksiä ei ole harrastettu kuin kerran, pari raskauden loppuvaiheessa. Toisen lapsen syntymän jälkeen seksiä ei ole enää ollut ollenkaan. Hän on 3-vuotias.

Kun tilanne on jatkunut jo pitkään, en oikein tiedä miten edetä asiassa. Olen aiemmin ottanut asian puheeksi muutamaan otteeseen, mutta ei se ole vienyt asiaa eteenpäin. En enää osaa edes koskettaa miestäni. Jos vaikka sängyssä jalka tai käsi osuu häneen vahingossa, vedän sen nopeasti pois.

Tämä kuulostaa varmaan tosi oudolta monien mielestä, mutta se on totisinta totta. En halua elää loppuelämääni näin, joten jotain on saatava aikaan. En vain oikeasti tiedä miten etenisin, kun en voi edes koskettaa miestäni.

Olisko joku joskus ollut vastaavassa tilanteessa? Saitteko sen ratkaistua jotenkin?

Ei kyllä auta kun avata se suu, ja sanoa suorat sanat. "Kuten tiedät, meillä ei ole ollut seksiä kolmeen vuoteen, ja toivon tähän muutosta. Voisitko kuvitella tänä iltana tai edes joskus tulevaisuudessa harrastavasi seksiä kanssani."

Mies varmaan luulee, ettet tippaakaan halua häntä, mikäli vahingossa häntä koskettaessasikin olet vetänyt itsesi sivuun. Aika kamalaa. Eihän tuossa voi olla muuta kuin loukkaantunut. :/

Kuulostaa ikävältä. Meillä oli kerran puolen vuoden tauko, mutta se oli miehen sairauden takia. Mutta meillä olen monta vaikeeta, isoa asiaa ottanut puheeksi kirjeitse :) Eli kun tiedän että jokin aihe on niin hankala että joko tulee riita tai vetäytyminen, kirjoitan miehelleni kirjeen. Mietin tarkkaan mitä sanon, ja ehdottomasti vältän syyttelyä. Oliskos semmosesta apua teillä? Kaunis rakkauskirje, jossa kerrot miltä tuntuu toi homma ja joku ratkaisuehdotus. Teillä on varmaan oma aika kortilla, kun on pieni lapsi, mutta mitens olis vaikka treffien sopiminen kotisohvalle lauantai-iltana? Kirjeessä kutsut; tervetuloa vaimon kainaloon :)

"Hei, oletkos huomannut, että meillä ei ole ollut seksiä tosi pitkään aikaan? Mites tässä nyt näin on päässyt käymään? Kiinnostaisiko kokeilla taas, miltä se tuntuu?"

Ymmärsin aloittajan viestin niin että asiasta on puhuttu mutta se ei ole auttanut asiaan...

Meillä on ollut hiukan samanlainen tilanne ja sen korjaaminen on edelleen kesken. Puhuttu on paljon, mikä on hyvä asia, mutta pelkkä puhe ei asiaa korjaa. Mua itseäni ainakin on auttanut miehen katselu päivän mittaan ja sellaine vihjaleva hymyily ym. Yritän itse saada pitkän esileikin päivän aikaan jolloin puuhiin ryhtyminen lasten nukkumaanmenon jälkeen on vähän helpompaa.

Järjestät joku viikonloppu teille miehen kanssa yhteistä aikaa. Viet lapset yökylään ja laitat jonkun tyrmäävän pikkumekon päälle. Kokkaa hieno illallinen ja tarjoa hartiahierontaa. Viettäkää laatuaikaa yhdessä ja katsokaa mihin se johtaa.

Älä vaan tällä lailla miestäsi kutsu! Kukaan tosimies ei kyllä tällaisesta innostu! :O Siis kirjeen voit kirjoittaa, mutta älä nyt mihinkään "vaimon kainaloon" kutsu! Uhhuh! :/ Kyllä ne miehet haluaa ihan sen vaimon ottaa siihen omaan kainaloon.

No, jos halutaan stereotypioita tässä pönkittää niin eikö sitten tämmöisten asenteiden mukaan "tosimies" lakkaa olemasta "tosimies" jo siinä vaiheessa kun ei halua seksiä?

Pujahdat alasti sinne miehes peiton alle yöllä, luonto hoitaa loput:rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Sankkuli
Paras keino mielestäni olisi alkaa tutustua toisen alastomaan vartaloon ilman oletusta seksistä. Ensin pitää opetella seisomaan ennen kuin voi juosta. Tuskin mieskään "muistaa" miten pannaan jos vaan hyppäät selällesi ja sanot, että nyt on sitten pillua tarjolla.
Yhteissuihkuja, yhteissaunaa, sohvalla alastomana ilman aikeita.

Yhteistyössä