Seksi pitkän tauon jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten ihmeessä voisi tehdä aloitteen seksiin kun sitä on tämän vuoden aikana ollut tasan kerran ja siitäkin pian jo puolivuotta?

Turha kauhistella pitkää taukoa tai ehdottaa kivoja alusvaatteita. Jos homma ois niistä alusvaatteista kiinni niin ei oltais tässä.

Koko aloitteen tekemisestä on tullut kiusallista enkä tiedä enää miten edes lähestyisin. Pelkään ihan hitosti sitä, että yritän ja saankin pakit. Olen yrittänyt pienillä eleillä, mutta kun ne ei ole tuottanut tulosta niin oon lopettanut. Mulla on sellainen olo että olisin niin ällöttävä ettei se halua ja sen takia ei huvita alkaa esittäytyyn vähissä vaatteissa tai tyrkyttään itseään. :(

Miten ihmeessä voisi tehdä aloitteen seksiin kun sitä on tämän vuoden aikana ollut tasan kerran ja siitäkin pian jo puolivuotta?

Turha kauhistella pitkää taukoa tai ehdottaa kivoja alusvaatteita. Jos homma ois niistä alusvaatteista kiinni niin ei oltais tässä.

Koko aloitteen tekemisestä on tullut kiusallista enkä tiedä enää miten edes lähestyisin. Pelkään ihan hitosti sitä, että yritän ja saankin pakit. Olen yrittänyt pienillä eleillä, mutta kun ne ei ole tuottanut tulosta niin oon lopettanut. Mulla on sellainen olo että olisin niin ällöttävä ettei se halua ja sen takia ei huvita alkaa esittäytyyn vähissä vaatteissa tai tyrkyttään itseään. :(

Näissä asioissa on aina riskinsä tulla torjutuksi. Mutta se riski sinun on otettava, jos aiot vielä lähestyä häntä.
Mutta miksi torjuisi? Oletko mies vai nainen?
Mistä tuo seksin taukoaminen on lähtenyt? Vai kävikö niin vaan...

Sanot sille rohkeesti vaan ihan puun takaa että "nyt panettaa"

Kato mitä tapahtuu. Rohkeutta ;)

Usein näissä jutuissa on niin, että se vähemmän halukas pettää tai ei ainakaan rakasta. Ehkä voisitte puhua tunteista ja seksielämästä.

Ei se välttämättä heti ole aina ensimmäisenä se vaihtoehto.
Toki mahdollinen kuitenkin.
Mutta luulen et jotain muitakin merkkejä ois näkyvissä, ja kuinka kauan ne on ollut yhdessä edes kun emme tiedä...
Moni asia vaikuttaa.

Noin pitkän tauon jälkeen se ei lähde vihjailulla. Kissa pöydälle ja asia keskusteluun. Jos molemmat on sitä mieltä, että seksielämää jatketaan, niin sitten esim. seuraavana päivänä vihjailun kautta (jotten olisi ihan liian sovittua toimintaa). Mutta kyllä se valitettavasti sen reilun keskustelun vaatii.

Ap kirjottelee...

Olen siis itse nainen. Ollaan oltu yhdessä 2 tai 3 vuotta ja seksi on hiipunut vähitellen mutta tän viimesen vuoden tilanne ollu aika kehno sen osalta vaikka muuten ihan ok. Se väheni vähitellen ja musta tuntuu että yks epäonnistunu kerta jätti "traumoja" ja molemmat vetääntyi. Edelliskerta oli tosi hyvä ja sai vähän toivoa aikaan, mutta en tiedä miksi sekin jäi sitten siihen yhteen kertaan.

Oon pelännyt että eikö mies pidä musta enää tarpeeksi ja oon sen mielestä jotenkin ällöttävä. Itsetunto aika vähissä ja senkin takia lähestyminen on entistä vaikeampaa...

Ei meistä kyllä kumpikaan polta ja juominenkin melko vähäistä... Elämäntavat muutenkin ihan kunnossa ja ikää alle 30 molemmilla.

Huoh... En ole ollut vielä yhdessäkään suhteessa elämäni aikana missä seksi ei olisi jollain tapaa ongelma. Syyt vaan vaihdellut.

Ei meistä kyllä kumpikaan polta ja juominenkin melko vähäistä... Elämäntavat muutenkin ihan kunnossa ja ikää alle 30 molemmilla.

Huoh... En ole ollut vielä yhdessäkään suhteessa elämäni aikana missä seksi ei olisi jollain tapaa ongelma. Syyt vaan vaihdellut.
Se on tätä nykyaikaa. Nykyään ihan joka tuutista tuputetaan, että tällaista parisuhteen pitäisi olla, tällaista seksin pitäisi olla, näin monta kertaa viikossa. Vähemmästäkin tulee paineita ja mielikuvat yhteisestä kivasta kieroutuvat, kun todellisuus ei vastaa ympäristön antamaa mielikuvaa

• Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi
En taida osata neuvoja antaa, mutta meillä aika lailla sama tilanne. 6v yhdessä ja ekat 3v oli suht paljo seksiä, mutta sittemmin seksi vaan on hiipunut pois, niin määrällisesti kuin laadullisesti. Ollaan nuoria, terveitä ja hyvännäköisiä, tykätään muuten toisistamme ja menee hyvin, mutta seksielämä on täysin syvältä, koska sitä ei ole. Muutamaankin otteeseen ollaan asia mukamas puhuttu halki, mutta kuitenkin aina päädytään tähän samaan tilanteeseen. Nyt 4kk edellisistä kerroista, jotka nekin olivat kamalan väkinäisiä ja mulla ainakin on kynnys tehdä aloitetta noussut tosi korkealle. Vaikka haluankin, niin kuitenkin tuntuu, etten pysty. Toisen kosketuskin on alkanut viime aikoina ahdistaa kamalasti tämän tilanteen takia. Nyt yritän jotenkin uudestaan ihan vain siitä läheisyydestä ja kosketuksesta opetella nauttimaan.

Pyörittelen päässäni usein ajatuksia siitä, että mä olen vaan niin riittämätön ja epähaluttava. Mies sanoo, ettei näin ole ja jos mä objektiivisesti asiaa tarkastelen, niin pääsen itsekin samaan lopputulokseen. Mutta kuitenkin, alkaahan tämä vaikuttaa jo itsetuntoonkin,ja kuvittelen itseni vastenmieliseksi.

Olen pistänyt merkille. että mies muuttuu halukkaaksi ja tekee aloitteita, kun ollaan reissussa. Ehkä se on se kotoa ja arkipyörityksestä pois pääsy, mutta kyllä mä haluaisin ihan normaalisti kotonakin saada. Reissuissa ei voi jatkuvasti rampata. Ovulaation aikaan olen aina jopa viikon verran kiukkuinen kuin ampiainen, koska turhauttaa tämä tilanne ja se ettei varsinkaan silloin saa, kun kaikista eniten tekee mieli. Tää asia herättää kyllä suuria tunteita.

Joskus tekisi mieli pistää ukko kiertoon, mutta kun muutoin hänen kanssaan on hyvä olla, niin en raaski. En usko löytäväni muualta parempaa, vaikka seksiä sitten saattaisin saadakin.

Anteeksi (sekavahko) avautuminen, but i feel you sista.

Näissä jutuissa paistaa läpi liiallisen järkeilyn blokkaamat tunteet. Ei kannata analysoida loppuun asti, eikä asettaa seksille mitään tavoitteita, sillä seksuaaliset halut tulevat aivojen syvimmistä ie. primitiivisimmistä osista. Viisainta olisi opetella kuuntelemaan itseään.

Väitän, että jos terve mies ja nainen laitetaan alasti samaan huoneeseen lepäilemään, ilman mitään muuta "stressiä tai velvoitteita", ei kestä kauaa kun rytmikäs ähinä alkaa kuulua huoneesta.

Johtunnee juuri siitä että väli on päässyt liian suureksi. Silloin paineet kasvaa, jännitys kasvaa, odotukset kasvaa liian suuriksi.

Ei tuohon auta kuin se että jompikumpi tekee aloitteen, voit aloittaa lähestymisen vaikka illalla kun menette nukkumaan, pimeässä peiton alla toista halaamalla ja silittämällä. Jos mies vastaa niin siitä on helppo molempien edetä pidemmälle. Ei tarvi heti täräyttää että pannaanko, eikä ehkä kannatakkaan koska monesti näissä on ensisijainen tarve läheisyydelle; sille että haluaa tuntea että toinen vielä rakastaa ja haluaa olla kumppani, eikä vaan panopuu. Sen jälkeen tulee hyvä seksi, kun läheisyys ja luottamus on kunnossa.

Tsemppiä. Jatkossa kannattaa ainakin omaan mielenkalenteriin suunnitella seksikerrat, ettei tule noin isoja välejä! Mitä pitempi väli, sen hankalampaa hommaan voi olla ryhtyä.

Pakkoko sitä on naida jos ei tee mieli?

Ei mikään pakko, mutta terve ihminen (tai organismi) kyllä alkaa panna, jos vain ulkoiset tekijät sen sallivat. Eli pitää keskittyä siihen, mikä siinä elämässä on pielessä, ettei ne syvimmät tunteet toimi.

Tämä nyt ei tarkoittanut sitä, että paneminen on itseisarvo, mutta seksillä on kyllä suuri merkitys yhteenkuuluvuudessa. Toisilla myös mielenterveyden suhteen (siksi se vibraattorikin keksittiin, että saatiin hysteeriset naiset hoidetuksi).

Minä edustan varmasti jonkinlaista ääripäätä (malliksi). Olen sekstaillut vain yhden naisen kanssa kohta 30 vuotta (eli vaimoni on ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen nainen). Muistellessani seksielämäämme, ei meillä ole ollut taukoja kuin lasten syntymän aikaan ja työmatkojen aikana. Toisinaan stressaantuneena on voinut olla kerta kaksi kuukaudessa, muuten useamman kerran viikossa. Hyvää tuuria, vai hyvää avioliiton hoitoa kahden järkevän ihmisen välillä? En itse usko tuuriin.

Toi on oravanpyörä.

Toinen haluaa, mutta ei uskalla torjunnan pelossa tehdä aloitetta.
Toinen odottaa, että saisi jotain huomiota, mutta helpompi olla torjuva, ettei odota liikoja, koska sitä huomiota ei kuitenkaan saa.
Toinen vihjailee, mutta toinen ottaa sen vittuiluna tai luulee, että se vaan leikkii eikä annakaan.
Toista pelottaa ja toista kauhistuttaa.
Toinen ei muista ja toisella ei toimi.
Jos toimii, niin pelottaa, että jos ei tosihetkellä sitten toimikaan.

Rutiinien rikkominen ehkä auttaisi (jos sitä on saatu saunan jälkeen lauantaina peiton alla). Sen takia uusi ympäristö ja lomamatka laittaa vähän vipinää, mutta sekin sitten loppuu kun päästään taas siihen peiton alla -meininkiin.

Tai sitten mies on vaan aseksuaali.

Ei tuohon auta kuin se että jompikumpi tekee aloitteen, voit aloittaa lähestymisen vaikka illalla kun menette nukkumaan, pimeässä peiton alla toista halaamalla ja silittämällä. Jos mies vastaa niin siitä on helppo molempien edetä pidemmälle.
Jos mies örähtää tuohon ja kääntää selkänsä, niin silloin vaan toivottelee hyvää yötä ja kokeilee paremmalla onnella aamulla tai vaikka seuraavana iltana.

Kannattaa karsia työstressi, unenpuute yms mahdollisimman vähiin ennen tuota. Joskus vaan mieluummin nukkuu, kun on väsynyt ja tietää, että joutuu aamulla aikaisin nousemaan. Mitään suorituspaineita puolin tai toisin ei kannata ottaa ja pelätä epäonnistumisia. Ja mitä siitä, vaikka epäonnistuisikin, pyydät vaan halimaan ja pusimaan ja nauttimaan läheisyydestä, jos sellaista tapahtuu.

• Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi

Yhteistyössä