Miten tehään lämpimiä voileipiä?

• Viestiketjun aloittaja surkea kokki
  • Ensimmäinen viesti
surkea kokki
Luulin että olis ihan helppoja, mutta tuli ihan pahoja. Reunat kärventy ja muutenkin oli ihan pahoja. Mitäs te muut laitatte lämpimiin voileipiin ja kuinka kauan pidätte uunissa?

Eikä epäonnistu koskaan
ruispalalle ketsuppia ja sinappia, tonnikalaa öljyssä (!) isoimmat öljyt toki valutetaan pois mut ei tarvii rutikuivaks, ananasmurskaa valutettuna, sipulia puolirenkaina ja juustoa höylättynä. Uuniin 225 asteeseen noin 15 min tai kun näyttää hyviltä.

Mä laitan paahtiksen päällä metukkaa, tomaattia ja juustoa tai sit kinkku, ananas, aurajuusto ja juusto. Joskus tonnikala himoissani myös tonnikalaa ja juustoa. Pidän uunissa sen aikaa että juustosta tulee kullanruskee ja rapean näköinen.

Mä en tee kuin yhdellä reseptillä: paahtoleivän päälle sekoitus jossa on ruskistettua jauhelihaa (jauhelihaa, sipulia ja mausteet eli suola, valkopippuri ja jauhelihamauste) ja seassa pilkottuja säilykeherkkusieniä ja sulatejuustoa. Sitä "levitettä" paahtoöeivälle ja uuniin. :p

vieras
Tässä minun paras ohje: Paloittele patonki. Sekoita ananasmurska, tomaattipyre, kinkku/tonnikala, maustamaton sulatejuusto ja pizzamauste sekaisin. Laita patonkipalojen päälle ja lisäksi reilusti juustoraastetta. Ja eikun uuniin.

Siis voi tehdä vaikka miten. Ota pelti ja leivinpaperi päälle. sitten leipää, ihan sama mitä isoista paahtiksista tulee hyviä. Sivele päällä mitä tykkäät, Ketsuppia, sinappia,pestoa, tai ihan mitä vaan. Ja päälle kaikkea mitä kaapista löytyy ja juustoa ihan hupuksi. Uunita 200 astetta hetken. Hyvää tulee.

Mä teen vain tällä reseptillä ellei tule sit tarve soveltaa.

-ranskanleipä viipaloituna
-tonnikalaa öljyssä
-tomaattimurskaa (tavallista tai valkosipulilla)
-ananasmurskaa
-basilikaa
-juustoa

Valuta tonnikalasta ylimääräinen öljy pois, myös ananasmurskasta liika mehu pois ettei tule liian vetisiä leipiä.
Sekoita sauvasekoittimella tomaattimurska, tonnikala ja ananasmurska tasaiseksi seokseksi. Voit lisätä myös basilikan samaan seokseen.

Levitä seos leiville reunoja myöten. Ja juustoa päälle, joko viipaleina (helpompi) tai raasteena.
Paista 225 niinkauan että juusto hiukan saa väriä.

zaza
Tekee leivät ihan normaalisti ja laittaa lautaselle sohvalle odottamaan että mies/vaimo istuu päälle vahingossa. Sitten nopeesti menet muka ottamaan kaukosäätimen sieltä alta ja sanot kovaan ääneen "Melkein istuit päälle, heh-heh". Odotat sitten vieressä kunnes kuuluu prööt, ja leivät ovat valmiit.
Voitte sitten yhdessä nauttia läskiperseisen puolisonne kanssa maittavan iltapalan Tanssii tähtien ohjelman viettelevien rytmien parissa.

riina
Alkuperäinen kirjoittaja zaza:
Tekee leivät ihan normaalisti ja laittaa lautaselle sohvalle odottamaan että mies/vaimo istuu päälle vahingossa. Sitten nopeesti menet muka ottamaan kaukosäätimen sieltä alta ja sanot kovaan ääneen "Melkein istuit päälle, heh-heh". Odotat sitten vieressä kunnes kuuluu prööt, ja leivät ovat valmiit.
Voitte sitten yhdessä nauttia läskiperseisen puolisonne kanssa maittavan iltapalan Tanssii tähtien ohjelman viettelevien rytmien parissa.
tässä tuli taas se asian ydin...,voi vittu että mä en ymmärrä miksi pitää kirjoitella jos kapasiteetti ei riitä muuhun kun paskan suoltamiseen.
onko zazalla jotakin ongelmia kenties viettää normaali arkea?????

tinke
se on hyvää ko laittaa vaalean leivän päälle cheddarjuustoa ja uuniin siten että se juusto sulaa. sitte pannulla paistaa kanan ja maustaa sen ja levittää leivän päälle kermaviiliä jossa on jottain maustett, esim. dippiä. väliin salaattia, punasipulia ja mitä ikinä haluaa. ei toista leipää päälle! hyvvää on! kokiksen kanssa!

Yhteistyössä