miten teette??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silleen sopivasti...

Molemmat tekee jotain kodissa ja kodin ulkopuolella...

Minulla on päävastuu pyykeistä ja miehellä pihan hoidosta... Lastenhoito, ruoanlaitto ja siivous on molempien yhteistä hommaa... :D

Mä teen tällä hetkellä 98% kotitöistä. Sitten taas muuttuu käskynjako kunhan palaan töihin.
Siivoan mielelläni päivällä pojan kanssa, illat on sitten yhteistä aikaa kun mies pääsee töistä.

Nyt kun olen äitiyslomalla, teen tietenkin melkein kaikki kotityöt itse. Tosin mies on kova kokkaamaan, joten ruuan valmistus menee 50/50. Silloin kun molemmat olemme töissä, jaamme työt tasaisesti ja viikkosiivouksen teemme yhdessä.
Nyt äitiyslomalla mies saa kyllä luvan kanssa laistaa kotitöistä, minulla kun sitä aikaa riittää, ainakin nyt kun on vasta yksi lapsi.

no ei asuta yhessä.. mut oon huomannut kun puhutaan puhelimessa ja sanon että olen väsynyt.. niin illalla kun tulee meille se alkaa tiskaa ( jos on tiskiä ) tai jos muuten näyttää siltä et jotain tavarita ympäriinsä niin laittaa kyllä paikoilleen.. :heart: ja omat jälkensä korjaa AINA.. ellen sano et ei tarvii..

Molemmat ollaan töissä, joten aamut on mun heiniä (aamupalat ja sen semmoset) mies hakee kuopuksen eskarista ja laittaa ruuan, ehtoolla siivoo se kellä on inspis tai sitten ei siivota. Keittiö siivotaan porukalla syömisen jälkeen.
Vessan pesu on kuopuksen juttuja (välillä pitää käydä tutkaamassa), imuroinnista huolehtii pääsääntöisesti mies, esikoinen luuttuaa lattioita ja mä hoidan pyykit näin pääsääntöisesti.
Pihalla puutarhan hoito on mun heiniä ja lumityöt miehen (ilmankos se ostikin ton lumilingon :whistle:

Yhteistyössä