Laskut ym menot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesä-ukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun mies oli töissä, hän maksoi vuokrat ja laskut. Minä maksoin ruokakauppa ostokset kotihoidontuella ja lapsilisillä.

Nyt kun mies on osa-aikasessa työssä ja opiskelee samalla, hän hoitaa ruokakauppa ostokset. Minä käyn täyspäiväisesti töissä ja maksan vuokrat ja laskut.

• Tykkää
Reactions: Kesä-ukko
Mulla on avopuoliso.Hän maksaa kaikki taloonsa ja autoonsa liittyvät menot sekä omat puhelinlaskunsa,nettilaskun ym.
Minä maksan telkkariluvan,omat henk. koht. laskuni ja loput rahat meneekin sitten tän sakin ruokkimiseen eli maksan kaikki ruokakulut,vaatekulut.

• Tykkää
Maksan ruoat, lasten hoitomaksut, vaatteet, ravintolaruokailut, harrastukset ja bussiliput.

Mies maksaa vakuutukset, auton kulut, kiinteistöveron, sähkö&vesilaskut yms.

Meillä on "lainanhoito- ja laskujenmaksutili", jonne kumpikin siirtää joka kuukausi tietyn summan rahaa. Sieltä sitten maksetaan kaikki yhteiset kulut. Omia maksettavia on mm. parturi-/kampaamokäynnit, vaateostokset, bensat omiin autoihin, harrastukset ym.

[QUOTE="akka";27228607]Mulla on avopuoliso.Hän maksaa kaikki taloonsa ja autoonsa liittyvät menot sekä omat puhelinlaskunsa,nettilaskun ym.
Minä maksan telkkariluvan,omat henk. koht. laskuni ja loput rahat meneekin sitten tän sakin ruokkimiseen eli maksan kaikki ruokakulut,vaatekulut.[/QUOTE]

Kuka tyhmä suostuu tuollaiseen. Ukko kerryttää omaisuuttaan sinun auliilla myötävaikutuksella. Etkö tajua, että sinä elätät miestä ja autat häntä rikastumaan itsesi kustannuksella. Mieshän elää taloudellisesti kuin poikamies, paitsi että hän saa lisäksi ilmaiset sapuskat.

Kyllä miehen pitää myös osallistua elämisestä aiheutuviin juokseviin menoihin, jotta sinäkin pystyisit kartuttamaan omaa omaisuuttasi. Jos tulee ero tai mies kuolee, niin jäät puille paljaille tällä tyylillä.

Vuokra,sähkö puoliksi,ruokahankinnat suurinpiirtein puoliksi.Kumikin ostaa omat kaljansa ja tupakkansa..Molemmat hoitaa henk.koht laskunsa.
Asiasta on käyty lievästi sanottuna kädenvääntö aikasemmin,kun kaikki meinas kaatua mun hoidettavaksi ja toinen "rellesti" rahoillaan..tehtiin kirjallinen sopimus,niin lapselliselta kuin se kuulostaakin.

• Tykkää
Vuokra,sähkö puoliksi,ruokahankinnat suurinpiirtein puoliksi.Kumikin ostaa omat kaljansa ja tupakkansa..Molemmat hoitaa henk.koht laskunsa.
Asiasta on käyty lievästi sanottuna kädenvääntö aikasemmin,kun kaikki meinas kaatua mun hoidettavaksi ja toinen "rellesti" rahoillaan..tehtiin kirjallinen sopimus,niin lapselliselta kuin se kuulostaakin.

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa?

Yhteiset rahat. Käytännössä mies maksaa lähes kaiken, maksan oman puhelinlaskuni, ja jotain lehtitilauksia satunnaisesti. Laitan kyllä kuukausittain rahaa yhteiselle tilille, josta asumiskuluja, laskuja ym. isompia hankintoja sitten maksellaan.

Jaetaan siten, että meillä on yhteinen tili jonne kaikki perheen tulot tulevat riippumatta summista, palkkatasosta, hoitovapaista, työttömyydestä, riippumatta yhtään mistään. Kaikki menot maksetaan sieltä kyselemättä. Meillä toimii, koskaan ei ole riidelty rahasta. Ja sitä on aina riittänyt.

• Tykkää
[QUOTE="vaimo";27228642]Kuka tyhmä suostuu tuollaiseen. Ukko kerryttää omaisuuttaan sinun auliilla myötävaikutuksella. Etkö tajua, että sinä elätät miestä ja autat häntä rikastumaan itsesi kustannuksella. Mieshän elää taloudellisesti kuin poikamies, paitsi että hän saa lisäksi ilmaiset sapuskat.

Kyllä miehen pitää myös osallistua elämisestä aiheutuviin juokseviin menoihin, jotta sinäkin pystyisit kartuttamaan omaa omaisuuttasi. Jos tulee ero tai mies kuolee, niin jäät puille paljaille tällä tyylillä.[/QUOTE]

Tää on meille nyt tässä elämäntilanteessa paras ratkaisu ja se kestää vain hetken.
En lähde sitä nyt sen kummemmin setvimään miksi näin on mutta ratkaisu tosiaan on ihan tilapäinen.

Mies maksaa oikeastaan kaikki säännölliset laskut. Puhelinlaskun olen yleensä maksanut (se ei ole tullut vielä miehen palkkapäivänä), mutta mies taitaa pääsääntöisesti maksaa kaikki muut.

Mä maksan yleensä sitten kaikki semmoiset epäsäännölliset laskut jotka ovat jotain lastenvaatetilauksia tai sitten mun kauneudenhoitoon tai näpertelyharrasteluuni liittyviä juttuja joita siis tulee sen mukaan että paljonko olen tilauksia tehnyt. Tässä kuussa olen tehnyt kaksi tilausta ulkomailta joista toinen on lastenvaatteita ja toinen on korutarvikkeita. Mahdollisesti tilaan vielä geelikynsitarvikkeita, sillä ne taitaa hiljalleen loppua.

Ruokaa ostan enemmän kuin mies, mutta ihan sama se lopulta on että kuka maksaa ja mitä maksaa, sillä pientä säästöön menevää osaa lukuunottamatta ne kaikki rahat kuluu kumminkin :)

Yhteistyössä