Miten teette saippuakupla aineen???

Minni11
Mä tein saippuakuplia mutta n eivät kestä pitkään, kun käytti tomusokeria, saippuaa ja vettä. Käytin Nipsukan ohjetta:'
* 1 dl astianpesuainetta (Fairy, Daily)
* 1½ - 2 dl vettä
* ½ tl tomusokeria tai hienoa sokeria


Mikä on siinä vikana?
Haluaisin nimittäin hienoja saippuakuplia jotaka kestää. Se on ihmeellistä ku kauppojen saippuakupla aineet ovat huippu laatua. Kaupan saippuakuplien aineet kestävät ja siinä tulee monta kuplaa kerralla. :)
 
Minni11
SAIPPUAKUPLAT OHJE 1
(Yksinkertainen ohje)

* 1 dl astianpesuainetta (Fairy, Daily)
* 1½ - 2 dl vettä
* ½ tl tomusokeria tai hienoa sokeria

OHJEET: Sekoita kaikki aineet varovasti yhteen niin, että seos ei vaahdotu.
SAIPPUAKUPLAT OHJE 2
(Kauniit ja kestävät kuplat)

* ½ dl astianpesuainetta (Fairy, Daily)
* ¼ - ½ dl glyserolia (apteekista)
* 2 - 5 dl vettä
* (1 tl tomusokeria tai hienoa sokeria)

OHJEET: Sekoita kaikki aineet varovasti yhteen niin, että seos ei vaahdotu. Tällä ohjeella teet erittäin kestävät ja lisäksi värikkäät saippuakuplat. Mitä vähemmän vettä käytät, sitä sitkeämpiä kuplista tulee.

VINKKI: Puhallustikun saippuakuplia varten voi tehdä itse vääntämällä rautalangasta. Lelukaupat tarjoavat myös valmiina erilaisia hauskoja saippuakuplapaketteja, joihin kuuluu eri muotoisia ja eri kokoisia puhaltimia.


Mä tein saippuakuplia mutta n eivät kestä pitkään, kun käytti tomusokeria, saippuaa ja vettä. Käytin Nipsukan ohjetta:
* 1 dl astianpesuainetta (Fairy, Daily)
* 1½ - 2 dl vettä
* ½ tl tomusokeria tai hienoa sokeria
Mutta niitä ei voi puhaltaa nopeasti.

Mikä on siinä vikana?
Haluaisin nimittäin hienoja saippuakuplia jotaka kestää. Se on ihmeellistä ku kauppojen saippuakupla aineet ovat huippu laatua. Kaupan saippuakuplien aineet kestävät ja siinä tulee monta kuplaa kerralla.
 

Yhteistyössä