Miten te tekisitte minun tilassani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mennäkö vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mennäkö vai ei

Vieras
Eli satuin eilen paleluttamaan itseni kun oltiin porukalla ulkoilemassa ja tänään olen sitten kärsinyt yskästä ja lämpö oli nytten illalla 37,5 ja normaali lämpö on mulla jotain 36,6 paikkeilla, menisittäkö te työrarjoitteluun vai ottaisittako te lomaa?

Nimittäin olen menossa huomenna ensimmäistä päivää työharjoitteluun päiväkotiin kun meillä on viikon työharjoittelu, muutenkin tänään palellut ja ollut vähän lihassärkyä niinkuin aina ennenkin kun olen kipeäksi tulossa.

Illalla ruumiinlämpö voi helposti olla asteen korkeampi kuin aamulla,. Jos sua on vaik palellut ja sit oot pukenut enemmän niin tulos selittyy silläkin. Jos lämpö halutaan mitata luotettavasti niin pitää levätä puoli tuntia viileässä huoneessa kevyesti vaatetettuna

aamulla miltä tuntuu. Noilla oireilla vaan särkylääkkeet nassuun ja tutimaan. Ei kuulosta vielä kovin pahalta, aikuisten maailmassa pitää töihin lähteä lihassärkyisenäkin. Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";23241160]Minulla illalla 40,5 C, aamulla 36,6 C ja en todellakaan mennyt töihin. Kuume kohosi päivän aikan taas yli 40 C, yksi kuumeeton päivä on oltava kotona kuumeilun jälkeen.[/QUOTE]
40,5 C on vähän eri kuin kuin 37,5 C. Jos vaikka liikkuu kovasti, tulee raskaaksi tms, niin lämpö voi nousta lähemmäs 37,5 C ilman että on sairas.

[QUOTE="vieras";23241181]Influenssan yksi oireista on lihassärky. Ei ihme että taudit kiertää. Aikuisetkin voivat saiarastaa kotona, etenkin jos vaihtoehtona on tartuttaa lapsia.[/QUOTE]

ja diipa daapa. Influenssaan vaaditaan se tartunta, se ei ihan kylmettymisestä tule. Jokainen meistä tietää kyllä työpaikalla ne tyypit, jotka soittavat aamulla että "voi hitsi kun nyt paikkoja särkee, oon varmaan tulossa kipeeksi". Tämä on sitten muitten selkänahasta pois. Kuten aiemmin mainitsin tilanteen voi tarkistaa aamulla, sen kummemmin muita tuomitsematta.

ja diipa daapa. Influenssaan vaaditaan se tartunta, se ei ihan kylmettymisestä tule. Jokainen meistä tietää kyllä työpaikalla ne tyypit, jotka soittavat aamulla että "voi hitsi kun nyt paikkoja särkee, oon varmaan tulossa kipeeksi". Tämä on sitten muitten selkänahasta pois. Kuten aiemmin mainitsin tilanteen voi tarkistaa aamulla, sen kummemmin muita tuomitsematta.

Meillä jokainen hoitaa hommansa sittenkun tulee töihin. Itse tunnen vain näitä "sankareita" jotka eivät kykene sairastamaan kotona, vaan tulevat töihin sairastamaan.

Menisin töihin, jos ei muuta oiretta ole kuin vähän yskää tänään ja pikkasen lämpöä illalla. Ainahan voit lähteä huomenna kesken päivän kotiin sairastamaan, jos olo pahenee.

[QUOTE="vieras";23241292]Meillä jokainen hoitaa hommansa sittenkun tulee töihin. Itse tunnen vain näitä "sankareita" jotka eivät kykene sairastamaan kotona, vaan tulevat töihin sairastamaan.[/QUOTE]

kommentoi henkilö joka tekee ehkä toisentyyppistä työtä kuin allekirjoittanut. Jos olisit itse esim.tulossa leikkaukseen, olisit järjestänyt sairaslomasi ym., niin homma ei vaan mene niin että sinulle sanottaisiin: sori, leikkauksesi perutaan, koska se henkilö jonka sinua piti hoitaa on nyt ehkä tulossa kipeäksi ja jäi kotiin. Mutta sopiiko että järjestät kaikki asiasi uudelleen, niin toivotaan että kun saat uuden leikkausajan puolen vuoden päästä tämä sinua hoitava henkilö "hoitaa hommansa, kun on palannut töihin".
Voi itku, että näitä besservissereitä riittää tällekkin palstalle.

Yhteistyössä