Mitä te tekisitte minun tilanteessani? (Mies ihastunut ystäväänsä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eskimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niitä ihastuksia tulee (ja menee), kun on pidempi suhde. Ei tunteilleen mitään voi. Pääasia on se, mitä tekee. Jos mies on sulle kertonut, eikä halua erota, niin kertoo mielestäni siitä että ei halua tuon ystävän kanssa enempää, vaikka onkin ihastunut. Ehkä hän kertoi, että te ymmärtäisitte tosiaan nyt panostaa suhteeseenne (jos on pieni lapsikin). Ja kuten sanoit, itsekin olet ollut ihastunut (vaikka vain ulkonäköön), joten ymmärrät, että voi olla ihastunut toiseen ja silti rakastaa ja haluta olla kumppaninsa kanssa. Enkä mä keneltäkään rajoittaisi mitään ystävyyssuhteita. Ei ketään voi omistaa, hän jää vapaasta tahdostaan.

V*ttu mä soittaisin sille muijalle ja kysyisin missä mennään. Ja sanoisin tajuaako se että teillä on lapsi ja olette perhe jne.

No mikä helvetin takia sille muijalle pitää soittaa?? Eihän hän tiedä koko ihastuksesta! Voi ..ttu taas näitä, että jos oman miehen katse harhailee, niin syytetään niitä muita naisia...

Itse pistäisin miehelle ehdoksi suhteen jatkamiselle sen, ettei enää naista tapaa. Jos ei onnistu, niin lähtisin kävelemään. Pelleksi en alkaisi.

en mä ainakaan syytä ketään. mut ei miehen olis kertoa tarvinnu, no mut kerrottu mikä kerrottu, ei sitä peruutettuakaan saa. juu en haluais olla kusipää ja kieltää tapaamasta ystävää mutta en kyllä tiedä jaksanko mä sitä epäilyä joka kerran kun näkevät. huoh, en tiiä mitä tässä sitten tekis.

[QUOTE="vieras";26367605]No mikä helvetin takia sille muijalle pitää soittaa?? Eihän hän tiedä koko ihastuksesta! [/QUOTE]

Eikä välttämättä ole ap:n miehestä pätkääkään kiinnostunut.

juu no toisen kiinnostuksesta en tiedä. on laittanu facebookissa joskus jotai sydämmiä miehelle varmaan ihan ystävänä. ja toisaalta mua ei kiinnosta paskan vertaakaan vaikka oliskin kiinnostunut, eikä mies silti haluais jättää meitä. mulle toi on vaan niin paha että sain tietää etten olekkaan "ainoa". se on ollu aina pahin mitä oon miettiny että jos mies rakastuis/ihastuis suhteen aikana toiseen, oikeasti mulle joku random kännipanokaan ei tuntuis niin pahalta kun toi. ja vielä kun kyseessä on ihminen joka on tiiviisti miehen elämässä, vähän eri asia kun joku puol tuntematon.

[QUOTE="jeps";26367527]Niitä ihastuksia tulee (ja menee), kun on pidempi suhde. Ei tunteilleen mitään voi. Pääasia on se, mitä tekee. Jos mies on sulle kertonut, eikä halua erota, niin kertoo mielestäni siitä että ei halua tuon ystävän kanssa enempää, vaikka onkin ihastunut. Ehkä hän kertoi, että te ymmärtäisitte tosiaan nyt panostaa suhteeseenne (jos on pieni lapsikin). Ja kuten sanoit, itsekin olet ollut ihastunut (vaikka vain ulkonäköön), joten ymmärrät, että voi olla ihastunut toiseen ja silti rakastaa ja haluta olla kumppaninsa kanssa. Enkä mä keneltäkään rajoittaisi mitään ystävyyssuhteita. Ei ketään voi omistaa, hän jää vapaasta tahdostaan.[/QUOTE]

Neljän vuoden suhde ei vielä edes ole mikään "pidempi" suhde vaan vasta alkumetreillä oleva suhde, jossa usein ollaan vielä ihan rakastuneita toisiinsa eivätkä muut kiinnosta edes ihastumisen tyngän vertaa.

Oma parisuhteeni alkoi tällaisesta viattomasta "mies ihastui ystäväänsä" -kuviosta, joten ystävään ihastuminen voi todellakin olla eri asia kuin keneen tahansa tai pelkkään ulkonäköön ihastuminen.

[QUOTE="hame";26367882]Neljän vuoden suhde ei vielä edes ole mikään "pidempi" suhde vaan vasta alkumetreillä oleva suhde, jossa usein ollaan vielä ihan rakastuneita toisiinsa eivätkä muut kiinnosta edes ihastumisen tyngän vertaa.

Oma parisuhteeni alkoi tällaisesta viattomasta "mies ihastui ystäväänsä" -kuviosta, joten ystävään ihastuminen voi todellakin olla eri asia kuin keneen tahansa tai pelkkään ulkonäköön ihastuminen.[/QUOTE]

niin ei mustakaan tää ole pitkä suhde vielä. ja just toi että se on ystävä.. meillä kyllä suhteessa alkoi arki melko nopeasti yhteen menosta, muutettiin salamana yhteen jne, kohta olinkin sitten jo raskaana.. ja nyt on tosiaan toi lapsikin tossa. kai mä oon sitten niin hemmetin tylsä kotimamma että ihastuu tollasiin meneviin sinkkunaisiin. eipä mulla oo mahdollisuutta olla hauskempi tai mielenkiintoisempi kun kaikki aika menee lapsen kanssa, kerran kuukaudessa/tai kahdessa pääsen ilman lasta mihinkään.

ja kuten sanoin ongelmia tässä suhteessa on riittäny muutenkin enemmän kun tarpeeksi, kaikista on kuitenkin selvitty. toista on loukattu puolin sekä toisin. tää kuulostaa niin menetetyltä jutulta nyt kun sen kertoo johonkin :D

palaanpa vielä aiheeseen.. tekee mieli purkautua johonkin. no siis mies on nyt päivät vakuutellut minulle että haluaa olla minun kanssani, mutta esim eilen ja tänään tapahtunutta: eilen mies aloitti keskustelun tän ystävänsä kanssa facebookissa, näin tämän koska istuin vieressä, suutuin. tänään oli kommentoinut ystävänsä kuvaa samaisessa paikassa ja sen jälkeen poistanut kommenttinsa, huomasin tämän ja kysyin miksi poisti kommentin niin sanoi että olisin suuttunut siitä. mä en oikeasti enää tiedä mitä tehdä, pitääkö toi mies mua oikeesti ihan pellenä?

miten hitossa ton saa tajuamaan kuinka loukatulta musta tuntuu? on vaan hokenut että koita nyt unohtaa se juttu ja "itse nostat sen asian esille kokoajan", miten voin unohtaa jos on kokoaja jollain tapaa yhteydessä ystäväänsä?

Saat miehen ymmärtämään, kun kerrot sen hänelle. Älä vihjaile ja odota vaan sano se suoraan.

Miehillä ihastumisia tulee ja menee, eikä niille mitään voi (miksei naisillakin, en tiedä). Ihastus menee ohitse parissa viikossa ja huomaat, että mies on täynnä iloa ja elämää. Ja sinä olet se kuka siitä pääsee osalliseksi.

Jos ihastus ei mene ohitse niin teillä on keskusteltava miksi miehesi ihastui. Mitä hän kaipaa, mitä teidän suhteesta puuttuu, mikä on muuttunut tai mitä pitäisi muuttaa. Keskustelua keskustelua ja vielä kerran keskustelua.

Älä missään tapauksessa aseta miestäsi valinta tilanteeseen tai pakota häntä luopumaan ystävästään. Jos niin teet niin olet jo hävinnyt... Mutta jos miehesi on rakastunut niin teillä on paljon enemmän ongelmia kuin annat ymmärtää tai et itsekään tiedä ongelmista.

miten hitossa ton saa tajuamaan kuinka loukatulta musta tuntuu? on vaan hokenut että koita nyt unohtaa se juttu ja "itse nostat sen asian esille kokoajan", miten voin unohtaa jos on kokoaja jollain tapaa yhteydessä ystäväänsä?

Ihastumisia tosiaan tulee ja menee eikä niille oikein mitään voi. Mutta ongelma on se jos sitä ihastusta lähtee "ruokkimaan" ja kasvattamaan olemalla jatkuvasti tekemisissä ihastuksensa kanssa. Eihän se sitten mene ohi, ei ainakaan yhtä nopeasti. Teidän pitäis nyt tehdä seuraavat että saisitte päästyä eteenpäin:

- Miehen pitäisi lopettaa kahdenkeskisen ajan viettäminen ihastuksen kanssa, sekä netissä että tosielämässä. Ei fesekeskusteluja eikä kahvitteluja eikä sensellaisia.

- Teidän pitäisi ottaa yhteistä aikaa ja tehdä yhdessä jotain oikeasti hauskaa. Lapsi hoitoon ja viettämään viikonloppu yhdessä tekemässä jotain, joka on kummankin mielestä kivaa ja joka tarjoaa yhdessäoloa. Seksikin muuten auttais.

- Teidän kannattaisi miettiä yhdessä (kevyesti! ei välttämättä mitään raskaita keskusteluja) vaikka yksi positiivinen ja ihana asia toisessa per päivä. Eli kerrotte toisillenne ainakin kerran päivässä jonkun hyvän asian.

Tilannehan on sinänsä hyvä, että mies kertoi sulle avoimesti ihastuksestaan (vaikkakin kännissä) eikä näytä yrittäneen peitellä tilannetta sulta. Siksi tilanne voi olla pelastettavissa.

Ootko sanonut ihan suoraan ja suomenkielellä että sinua loukkaa kun mies ottaa yhteyttä tuohon naiseen? Ainakin luulis et miehes on jotain huomannut kun poistelee kommentteja fb:stä ettet suuttuisi. Toi on tosi vaikee tilanne ja ite oon ollut vähän samankaltaisessa joskus. Siinä meni vaan homma niin päin et eräs nainen oli todella ihastunut mun mieheen ja halus kokoajan nähdä häntä ja järjesti paljon sellaisia tilaisuuksia mihin minä en päässy, mutta mies meni. Tilanne oli paljon monimutkaisempi, mitä tähän nyt jaksan kirjoittaa, mutta loppui ihan onnelisesti lopuksi. Toinen nainen löysi itelleen uuden poikaystävän ja tilanne on sitten rauhoittunut.

Mutta olihan se kamalaa ku mies ja nainen on ollu kavereita paljon pitempään kuin mitä me olemme olleet yhdessä. Eihän se niin helppoa ole sanoa miehelle et älä nää sitä toista. Meillä kuitenkin auttoi kun sanoin miehelle ihan suoraan, että mua loukkaa ja olen mustis kun he näkevät ja en halua tästä huolimatta heidän ystävyyttä rikkoa. Miehen piti kuitenkin tajuta ottaa etäisyyttä tähän toiseen ja vasta sitten nainen lähti uusille metsästämään muita miehiä.

Kerro sun miehelle miten koet tilanteen. Ei hänen tarvi välejä pistää poikki ystäväänsä, mutta jos on fiksu niin tajuaa ottaa etäisyyttä. Et ole mikään pelle kun olet tilanteesta tuohtunut, mutta koita rauhoittua ja selittää ilman isoa tunnenuohua miehellesi, mitä toivoisit hänen tekevän, että sinulle tulisi parempi olla.

mulle itselleni paljastu 3:tta ennen häitä että mies oli ihastunut työkaveriin.
Vieläkään en ole päässyt asiasta kunnolla yli (tosin häistäkään ei ole vielä kuin 10kk:tta)..
Olin mm hakenut miehen tän naisen luota kun olivat porukalla päätyneet sinne jatkoille virkistymis-illasta.

Mies kertoi "kiinni jäämisen" jälkeen että hällä ja tällä muijalla oli pitkään ollut kissahiiri leikkiä, mutta oli nyt tehnyt stopin tälle.
Näytti mulle mm facebook viestit missä sanoi että on menossa mm mun kanssa naimisiin ja haluaa olla mun kanssa. Mutta ei pysty unohtamaan tätä naista.

Sattuhan sen lukeminen. Sattu ihan pirusti.
Oltiin just vielä ennen häitä muutettu yhteen, ja olin oman asuntoni myynyt pois.

Onneksi tämä ko nainen ei enää ole yhteistyössä mieheni kanssa työnpuolesta eivätkä ole kuulema siviilissäkään tekemisissä olleet.

Luottamusta rakennetaan edelleen, mutta hyvällä mallilla ollaan kyllä jo :)

Mutta mitä vinkiksi sulle ap, niin puhu miehellesi. Sano että sä tiedät jo, ja kerro miltä susta tuntuu. Ei kai näissä asioissa mikään muu voi auttaa kun puhuminen ja puhuminen.

Se, että on ihastunut, ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, että olisi mitään intiimiä tapahtunut. Ja kuten täällä jo on sanottu, ihastuksia tulee ja menee - myös parisuhteen aikana.

lisätään vielä sen verran että tota kissahiirileikkiä oli siis enempi vähempi ollut useamman vuoden ajan (jo ennen mun ja mun miehen tapaamista), Ei siis pelkästään sinä aikana kun ollaan miehen kanssa oltu yhdessö =)

Viimeksi muokattu:
Vähemmistön ääni täällä, päivää! Mä oon varmaan jotenkin poikkeuksellisen vapaamielinen, mutta en ottais stressiä tommosesta asiasta. Pienten lasten kans elämä on sellaista, että sen vähemmän kotona olevan osapuolen (yleensä mies) mieli lähtee helposti harhailemaan. Jos ovat olleet jo pitkään kavereita ja sinkkuinakin yhtä aikaa eikä mitään ole tapahtunut, tuskin tapahtuu nytkään - ja jos taas on tapahtuakseen, ei sitä kukaan voi käskemällä tai rajoittamalla estää.

Jos ois omalla kohdalla tollainen tilanne, niin varmaan keskittyisin siihen lapseen ja antaisin ihastuksen palaa itsestään loppuun. Niin niille yleensä käy. Itsekin olen tämän nykyisen piiiitkän suhteen aikana ihastunut tulisesti varmaan 4-5 kertaa, ja vähitellen tunne on vaan mennyt ohi. Miehelle en tosin ole kertonut, se oli sun mieheltä vähän pöljästi tehty.

voi kiitos vastauksista ja tsemppauksesta :) nyt vasta pääsin lukemaan nämä, mutta niin.. no nyt on puhuttu paljon ja olen ihan suoraan ja itkienkin sanonut että mulla on todella loukattu olo ja on vaikea luottaa miehen tunteisiin. mies on kyllä sanonut että rakastaa minua ja minä olen hänelle "se oikea". seksiähän meillä ei ole ollut lapsen syntymän jälkeen kuin ehkä kerran kuukaudessa johtuen siitä että minä olen ollut haluton ja aina sysännyt miehen syrjään ehdotteluineen, jotenkin on mennyt vähän itsetunto oman kropan suhteen synnytyksen jälkeen vaikka miehen mielestä siinä ei varmaan vikaa olekkaan, vika on mun päässäni. no tän ihastus hässäkän jälkeen meillä on ollu seksiä joka toinen päivä, että ehkä tää oli siinä mielessä pieni herätys mullekkin että joihin asioihin voisi panostaa vähän enemmän ja lisäksi oon jaksanu pitää ulkonäöstäkin enemmän huolta tän jälkeen :D mut tietysti sattuu edelleen ja katotaan tässä kun aika menee että miten käy. :) mies lupas olla laittelematta mitään linkkejä tms tälle kaverille hetkiin eikä oo lähdössä kahdestaan hänen kanssaan mihinkään.

Ihastuminen ystävään tuskin johtuu pelkästään ulkonäöllisistä seikoista tai seksin puutteesta. Puhumattomuus on yksi parisuhteen suurimmista koetinkivistä. Mikäli löytää ihmisen jonka kanssa asioista on helppo puhua, hän ei tuomitse, jaksaa kuunnella jne. muodostuu pakostakin tiivis ja läheinen suhde, joka saattaa syventyä ystävyydestä rakkaudeksi. Sielunkumppanuus saattaa hyvinkin löytyä, vaikka työkaverista jota ensin piti vain hyvänä tyyppinä.

Avoimuus ja se että sinä lähtisit mukaan noihin yhteisiin tapaamisiin olisi parasta. Miehen taas ei kannattaisi asettaa suhdettaan vaaraan mutta en sanoisi että hänen pitäisi katkaista ystävyytensä. Toisaalta luulisin hänen itsensä tietävän onko hän miten herkkä prttämiselle. Jos on niin sitten suurempi etäisyys olisi tarpeen.

Avoimuus ja se että sinä lähtisit mukaan noihin yhteisiin tapaamisiin olisi parasta. Miehen taas ei kannattaisi asettaa suhdettaan vaaraan mutta en sanoisi että hänen pitäisi katkaista ystävyytensä. Toisaalta luulisin hänen itsensä tietävän onko hän miten herkkä prttämiselle. Jos on niin sitten suurempi etäisyys olisi tarpeen.

Minäkin meinasin ehdottaa sitä, että entäpäs jos tapaamiset tapahtuis teidän luona nyt lähiaikoina ja niin, että myös sinä olet kotona? En minäkään ehdottaisi ystävyyden katkaisua, mutta sanoisin varmaan miehelle, että jos kerran on puhtaat jauhot pussissa, niin kutsuu sen naisen teille iltateelle jne.

Yhteistyössä