Miten TE olisitte toimineet? Jälkiviisastelua kiusaamisesta ja vieraiden lasten huonosta käytöksestä

Asumme luhtitalossa ja meillä on oma aidattu patio vähän maanpinnan yläpuolella.

Lapseni (kesällä täyttävät 4-ja 3) olivat patiolla leikkimässä, sinne on lapsille varattu mm leikkikeittiö ja ties mitä muita ulkoleluja. Itse olin sisällä, kun kuulin että poikani sanoi "-hei, ei saa ottaa meidän leluja". No menin katsomaan...

Jumalaton lauma naapurin mukuloita, ikäluokkaa 3-7v roikkui siinä aidan pielessä ja nappaili leluja siitä aidan alta ja samaan aikaan matkivat poikaani ivallisesti "-ei saa ottaa meidän leluja, yyy mikä nössö". Menin pihalle ja sanoin että antakaahan ne lelut takaisin. "-Ai mitä varten muka?!" jatkui lällätys. "-Ovat meidän pihaleluja ja teillä ei ollut lupaa ottaa niitä, joten lelut takaisin nyt."

Pennut HEITTIVÄT lelut täysillä aidan yli niin että melkein kolisivat meidän olkkarin ikkunaan, huusivat ja räyhäsivät. Vaan vielä yksi tenava ei luopunut lelusta, jatkoi irvimistään aidan raosta. Menin viereen ja sanoin että lelu tänne, NYT. "-Mitä tää sulle kuuluu, ööö öö"

En yksinkertaisesti kehtaa sanoa, mitä sanoin sen jälkeen. Mitä TE arvon kanssapalstailijasuperäidit olisitte tehneet?

Ps. En tunne lasten vanhempia, ovat naapurikerrostalosta.
 
Tällä hetkellä mulla on kyllä hermo niin kireällä että mieleen tulee ainoastaan vähän vähemmän aikuismaisia juttuja mieleen....

Jos mun oma olotila olis nyt siedettävämpi niin saattaisin keksiä tähän jonkun ihan älykkäänkin ratkaisun..
 
Tällä hetkellä mulla on kyllä hermo niin kireällä että mieleen tulee ainoastaan vähän vähemmän aikuismaisia juttuja mieleen....

Jos mun oma olotila olis nyt siedettävämpi niin saattaisin keksiä tähän jonkun ihan älykkäänkin ratkaisun..
No itseasiassa altavastaajakin myöntää olleensa ERITTÄIN väsynyt, hemoglobiini ollut tosi alhainen viikkotolkulla, lisäksi olen ollut tytön kanssa ainakin viikon kaameassa flunssassa, johon sisältyy kova yskä (yskä+raskaus... ei hyvä yhdistelmä) ja terve poikani on joutunut suurimmaksi osaksi tylsistymään kotona - ja tästä syystä olinkin nakannut muksut ulos vähäksi aikaa leikkimään. Ja myös tästä syystä reaktioni oli kyllä varmaan pahin rimanalitukseni ikinä.
 
pesco harmaana
Siis nykyajan kakarat... Huhhuh. Kuinkahan moni palstailijoista on käyttäytynyt noin lapsena? Alkanut vieraalle aikuiselle lällättelemään eikä totellut? En minä ainakaan! Jos itse olisin ollut aapeen tilanteessa olisin varmaan huutanut että "nyt helvettiin tästä pihalta vai tarviiko antaa vauhtia?!!" Sen jälkeen olisin soittanut vanhemmille, ehdottomasti!
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
menisin sanomaan vanhemmille. Ehdottomasti ja olisin sanonut mukuloillekin aika kovasti. Mennyt nenän eteen huutamaan! Tuollaista en siedä yhtään!
No sehän tässä onkin, kun en tunne kyseisten lasten vanhempia edes ulkonäöltä, ovat yleensä aina ilman valvontaa (no nuo isommat nyt ei periaatteessa tarvitsekaan, mutta joukossa oli samanikäisiä kuin omani) ulkona.
 
"..."
mä olisin varmaan suutuspäissäni napannu jotain niistä mukuloista korvasta kiinni, ja käskeny kiikuttaan mut niiden kotiovelle ja menny sinne vanhemmille rähisemään.. mulla olis varmasti palanu totaalisesti pinna..
 
[QUOTE="...";26204260]No kerro ny mitä sä sanoit tai teit :)[/QUOTE]

No just sen kun pääsin tuossa yhdessä keskustelussa sanomaan (2v laittoi nuolemansa karkit takaisin tarjoilukippoon) että kuinka paljon maksaa vaivaa sanoa nätisti? :LOL: Olen tekopyhä!
 
No itseasiassa altavastaajakin myöntää olleensa ERITTÄIN väsynyt, hemoglobiini ollut tosi alhainen viikkotolkulla, lisäksi olen ollut tytön kanssa ainakin viikon kaameassa flunssassa, johon sisältyy kova yskä (yskä+raskaus... ei hyvä yhdistelmä) ja terve poikani on joutunut suurimmaksi osaksi tylsistymään kotona - ja tästä syystä olinkin nakannut muksut ulos vähäksi aikaa leikkimään. Ja myös tästä syystä reaktioni oli kyllä varmaan pahin rimanalitukseni ikinä.
Tosin, joskus rimanalitukset saattavat olla nimenomaan niitä jotka lopettava tuollaiset lasten idioottimaiset suunsoittamiset heti :saint:

...Että vaikka sitä itse vähän katuisikin niin saattaa hyvinkin olla ettei toistamiseen samanlaista käy :)
 
Mua kyllä kiinnostaisi kuulla mitä sanoit :D Todennäköisesti olisin itse sanonut jotain kymmenen kertaa kamalampaa. Jos vaan olisin tietänyt missä vieraat lapset asuvat olisin napannut kädestä kiinni, raahannut sinne kotiin ja ripittänyt vanhemmat saman tien.
 
samalla tavalla ja varmaan vielä rumemmin oisin saattan kiekasta.
tai sitten joo okei outo keino...mutta jos jotain ois sattunu ni eipähän ois näiden kullinnuppujen vanhemmat voinu vetäytyä vastuusta.
Jos ois ollu kamera känny handussa naps photo pennuista ja kiekasu päälle ja jos perkele tää häiriköinti jatkuu vielä ni lähetäämpän vanhempien luo juttusille.
 
No okei, antaa mennä nyt kun aloitinkin:

Marssin sen penskan luokse, katsoin suoraan silmiin ja murisin flunssan madaltamalla äänellä "-Nyt sinä painut hevonvittuun siitä" ja nappasin lelun pois kädestä.

Poika katsoi epäuskoisen näköisenä "-mitä sinä oikein sanoit?!"

"-KUULIT OIKEIN. JOKA IKINEN KAKARA NYT HELVETTIIN SIITÄ AIDALTA !!!!!!"

Lähtivät.
 
rtvb
JOS olis ollu tietty vaihde päällä, niin olisin varmaan sanonut että " moi, oletteko te tuolta talosta, ei ollakaan ennen nähty...onpa sulla kiva lakki...hei saatteko laitettua niitä tavaroita sieltä alhaalta etteivät jää sinne, kun joskus meiltä jäi pikkuauto sinne puolelle ja arvatkaa että joku oli sen varastanut...saatko sä annettua sen, kiitos -onpa sulla pitkä käsi kun ylsit jne...

Eli tehtyt ystävällisesti tän jutun, olis toiminut varmaan parhaiten, MUTTA

KÄYTÄNNÖSSÄ olisin kyllä ollut raivona, varsinkin tosta lällättelystä että olisin karjunu ja uhannut että kerron teidän äidille (ja vaikka poliisille varastamisesta) ja että on vika kerta kun tulee siihen roikkumaan ja irvimään...

No, noissa tilanteissa pitää toimia vaan siinä hetkessä (ja pitää omien puolta kun ne olivat täysin syyttömiä)
 
Oikein teit
No okei, antaa mennä nyt kun aloitinkin:

Marssin sen penskan luokse, katsoin suoraan silmiin ja murisin flunssan madaltamalla äänellä "-Nyt sinä painut hevonvittuun siitä" ja nappasin lelun pois kädestä.

Poika katsoi epäuskoisen näköisenä "-mitä sinä oikein sanoit?!"

"-KUULIT OIKEIN. JOKA IKINEN KAKARA NYT HELVETTIIN SIITÄ AIDALTA !!!!!!"

Lähtivät.
Saivatpa opetuksen! :D
 
Kun päästäisiin muuttamaan pois täältä!!! En todellakaan kaipaa tuollaisia lapsilleni kavereiksi, muutenkin vähän väliä kuuluu kiroilua ja sellaista ihan älytöntä rääkymistä tuosta pihalta, pimpottelevat ovikelloja ja juoksevat karkuun, kiusaavat ja hakkaavat - ja siinä samalla "kaitsevat" pienempiään... not.

Omat tenavat suoraan sanottuna saisivat varmaan risusta jos käyttäytyisivät tuolla tavalla |O
 
Hyvä vaan
No okei, antaa mennä nyt kun aloitinkin:

Marssin sen penskan luokse, katsoin suoraan silmiin ja murisin flunssan madaltamalla äänellä "-Nyt sinä painut hevonvittuun siitä" ja nappasin lelun pois kädestä.

Poika katsoi epäuskoisen näköisenä "-mitä sinä oikein sanoit?!"

"-KUULIT OIKEIN. JOKA IKINEN KAKARA NYT HELVETTIIN SIITÄ AIDALTA !!!!!!"

Lähtivät.
Kuule IHAN oikein toimit. Nykyään kun ei saa ikinä sanoa kenenkään lapselle mitään ikävää ettei pikku Nico-Petterit vaan saa traumoja. Tuollaisille uppiniskaisille kurittomille ipanoille kärsiikin sanoa jonkun ventovieraan vähän kovemmin niin eivät toiste häiriköi. Noin olisin minäkin tehnyt.
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
olisin (samantien ilman mitään lempeää aloitusta) ottanut kaiken tiukkisopetyyppisen auktoriteettini käyttöön ja käskyttänyt tiukalla äänellä (muttei huutaen, kun silloin aina menetän pelin) lapset luokseni, kysynyt nimet ja asuinpaikat ja sanonut ilmoittavani vanhemmilleen (ehkä laiska kun olen: "jos ikinä enää näen tälläistä käytöstä") ja käskenyt matkoihinsa.

Tokikin epäonnistumisen vaara on suuri kun lapset jengissä niin auktoriteetti ei ehkä kanna :) Mutta luultavimmin olisivat pakoon juosseet joka tapauksessa ja senhetkinen tilanne selvinnyt ja lapset varmaan seuraavalla kerralla hölmöilleet jossain muualla.

Mutta en tuota sinunkaan toimintaasi pahana pidä. Itsellä vaan kiroilu ja huuto ei tule automaatiolla, niin niitä on helpompi välttää kuin käyttää.
 
JOS olis ollu tietty vaihde päällä, niin olisin varmaan sanonut että " moi, oletteko te tuolta talosta, ei ollakaan ennen nähty...onpa sulla kiva lakki...hei saatteko laitettua niitä tavaroita sieltä alhaalta etteivät jää sinne, kun joskus meiltä jäi pikkuauto sinne puolelle ja arvatkaa että joku oli sen varastanut...saatko sä annettua sen, kiitos -onpa sulla pitkä käsi kun ylsit jne...

Eli tehtyt ystävällisesti tän jutun, olis toiminut varmaan parhaiten, MUTTA
Oletko sä oikeasti ollut joskus tekemisissä tollasten kakaroitten kanssa? Meinaatko tosissaan että jo valmiiksi aikuisille haistatteleva lapsi piittaa P****an vertaa siitä jos sä lässytät että onpa sulla hellantertulla pitkä käsi. Veikkaan että niiden vanhemmat on just sellasia että kalle-villet saa olla kuin siat pellossa ja taputetaan päätä ja ymmärretään vaikka mitä idioottimaisuuksia tekisivät. Ku lapset on lapsia ja pitäähän niitten saada toteuttaa itseään vaikka heittelemällä tavaroita ikkunaan!
 

Yhteistyössä