Miten te kosteakätiset hoitajat saatte käsineet laitettua käteenne?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikä avuksi?!?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikä avuksi?!?

Vieras
Itsellä lähestulkoon aina kädet hikiset ja käsineiden laitto tuottaa suurta tuskaa ja nyt tuska on ylimmillään, kun pitäisi harjoitella steriilien käsineiden laittoa. Ja kun ne kerran saa laitettua, on kädet niin märät, että toista kertaa ei onnistu vaikka miten kuivaisi kädet välillä.

Onko jotain vinkkejä antaa? Kohta työharjoittelu edessä ja ainoa tuska noista käsineistä :(

Minulla on myös nyt harjottelu meneillään ja välillä juurikin tuo käsineiden pukeminen tuottaa vaikeuksia, etenkin desauksen jälkeen. Jos kädet tuntuvat kosteilta, "löyhyttelen" niitä hetken aikaa ja sitten vedän käsineet käteen. :)

Kun lotraa kunnolla desinfiointiaineella ja sen haihduttua pukee hanskat, niin ei kai ne kädet ehdi siinä hiota?

Tietty jäävi olen sanomaan, kun omat kädet aina kuivat, mutta päivittäin vedän useamman parin steriilisti rukkasia paikoilleen. Ja desinfektolista märkiin käsiin niitä on kyllä hankala saada.

Hmm, eikö teidän hanskoissa ole sisällä semmosta "talkkia" ? Tosin ei sekään varmaan auta jos on kosteat kädet. Ite olen elintarviketeollisuudessa töissä ja kertakäyttöhanskoissa on semmonen jännä "talkki" sisällä.

Eikä niitä hanskoja edes saisi laittaa kosteisiin käsiin. Miten ihmeessä kädet ehtii hiota tai kostua siinä muutamassa sekunnissa, mikä menee siinä kun desinfiointiaine on kuivunut ja käsineet puetaan käsiin?

[QUOTE="vieras";22433897]Hmm, eikö teidän hanskoissa ole sisällä semmosta "talkkia" ? Tosin ei sekään varmaan auta jos on kosteat kädet. Ite olen elintarviketeollisuudessa töissä ja kertakäyttöhanskoissa on semmonen jännä "talkki" sisällä.[/QUOTE]

Meillä sairaalassa ei ole moneen vuoteen saanut käyttää talkittuja käsineitä. Niissä oleva talkki on allergisoivaa. Vaikka omat kädet sen vielä kestäisi, niin potilas saattaa saada oireita, jos on herkkä.

Eikä niitä käsiä saisi löyhytellä ja kuivatella niin, vaan hieroa niin kauan käsiä että se desi haihtuu siitä. Kosteisiin käsiin ei hanskoja saisi laittaa. Miten ne kädet ehtii niin kovasti hiota siinä pienessä hetkessä?

Yhteistyössä