miten te keitätte kaurapuuron?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ussavuton kai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ussavuton kai

Vieras
siis ihan oikeesti :) miten te teette sen? Kun joskus tulee niin sairaan hyvää, mutta joskus ihan kökköstä. en ole vielä päässyt sen saloihin vaikka aamua-iltaa olen sitä jo keitellyt reilun parin vuoden ajan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ussavuton kai:
siis ihan oikeesti :) miten te teette sen? Kun joskus tulee niin sairaan hyvää, mutta joskus ihan kökköstä. en ole vielä päässyt sen saloihin vaikka aamua-iltaa olen sitä jo keitellyt reilun parin vuoden ajan ;)

Käsituntumalla :whistle: Vettä sunnilleen ja hiutaleita kunnes tulee sopivaa.

mä teen sen mikrossa :D nojoo, jos tulee keiteltyä koko perheelle niin sit kattilassa ja teen sen teflonkattilassa, mittaan aineet sinne paketin ohjeen mukasesti ja levy neloselle ja siinä sit sekottelen sitä pikkuhiljaa ja haudutan

Kiehuvaan veteen sopiva määrä hiutaleita vähän vatkaten, jos ei sekota kunnolla kun laittaa ryynit ni ne paakkuuntuu klönteiksi :x , sitte vaan sekotusta silloin tällöin kunnes valmista - riippuu hiutaleista. :D

parasta puuroa tulee, kun teet kaurahiutaleista, joissa pitempi keittoaika (10 min.).
itse keitän ekaksi veden vedenkeittimellä. mittaan hiutaleet (4 dl) kattilaan ja litra kiehuvaa vettä päälle. sekoitus. annan kiehua tarvittavan ajan, lisään puuroon nokareen voita, vaniljasokeria ja suolaa. joskus lisään myös maitoa ja lämmitän puuron uudelleen kiehuvaksi. muutaman minuutin haudutus ja puuro on valmista nautittavaksi.

Minä keitän aina kaikki puurot haudekattilassa! Mulla on Opan 3 litran haudekattila, maailman paras keksintö! Vettä vaan ulommaiseen kattilaan ja sisä kattilaan maitoa tai vettä. Puuro ei koskaan kiehu vaan hautuu. Eikä kestä juurikaan kauemmin kun tavallisessa kattilassa. Mikään ei pala pohjaan.
Kaurapuuron mä teen ihan ohjeen mukaan mutta laita hiukan vähemmän hiutaleita. Silloin siitä ei tuu sellaista kökköä. Haudekattilaan laitan veden ja hiutaleet yhtaikaa ja käyn vaan välillä sekoittamassa. Kansi päälle ja se tulee kuin itsekseen. Ja on pehmeetä ja hyvää!

Uunissa.
Kolme desiä hiutaleita, vettä reilusti ja uuniin 200 asteeseen noin 45 minuutin ajaksi. Kyllä sen näkee, onko kypsää vai ei.
Annoksia riittää noin kolmeksi päiväksi, ei tarvitse joka aamu keittää. Eikä tarvitse suolaa, jostain syystä ei porise yli kun tekeytyy hitaasti uunissa. Nyt kun mukula vuoden ikäinen, käytän nesteenä myös pari desiä maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Keitätte? :snotty:
Mä kuumennan veden vedenkeittimessä, repäisen pikakaura-annospussin auki, kaadan hiutaleet lautaselle, vettä päälle, ja sekoitan :xmas:

noin mäkin teen joskus töissä, mutta kun isolle katraalle keittää puuroa, tulee yli 10 kertaa halvemmaksi keittää puuro kattilassa hiutaleista, joiden kilohinta jää reilusti alle euron. =)

Meillä tehdään puuro joka aamu ja ilta muksuille. Nyt on tykästynyt ruis ja riisipuuroon. Nam nam ja mummon tekemää mansikkahilloo lusikallinen sekaan :p
Keittää muutaman minuutin sekotellen ja vähän suolaa ja sokeria sekaan :flower:

Yhteistyössä