Miten te juotte konjakkia/rommia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis hä? Nyt en tajua :D :snotty:

Mä juon konjakin konjakkina ja sit rommia tulee juotua vaan ihan joskus satunnaisesti talvella totina tms. Mut en ole koskaan edes ajatellut, et niiden makua pitäis piilottaa?
Juo jotain muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja Kjä;28472124:
Eli siis missä muodossa konjakkia ja rommia kannattaisi juoda, jotta niissä ei maistuisi niin paljon alkoholi?

Vinkkejä? :)

Tee viskistä ja kondensoidusta maidosta "baileysia".

No höh, ethän puhunutkaan ollenkaan viskistä :D No menköön vinkki silti.

Miksi ihmeessä et halua, että alkoholi maistuu? Oletko 16-vuotias? Konjakki ja rommi ovat hienoja juomia. Turha niitä on blaandiksella tuhota. Drinkkejä voi toki tehdä, mutta kyllä niissäkin kuuluu pohja-alkoholin maistua.

Kiitos vastauksista!

[QUOTE="...";28472289]Miksi ihmeessä et halua, että alkoholi maistuu? Oletko 16-vuotias? Konjakki ja rommi ovat hienoja juomia. Turha niitä on blaandiksella tuhota. Drinkkejä voi toki tehdä, mutta kyllä niissäkin kuuluu pohja-alkoholin maistua.[/QUOTE]

En tarkoittanut, että alkoholin maku kokonaan katoaisi, vähenisi vain. 40-prosenttisen alkoholin maku on vähän turhan vahva ainakin minun makuuni.

Alkuperäinen kirjoittaja Kjä;28472455:
Kiitos vastauksista!

En tarkoittanut, että alkoholin maku kokonaan katoaisi, vähenisi vain. 40-prosenttisen alkoholin maku on vähän turhan vahva ainakin minun makuuni.

ei pidääkkään juoda noin vahvana, se hyvä aromi ei tunnu 40% läpi

pitää ehottomasti laimentaa jotenkin

Alkuperäinen kirjoittaja Kjä;28472546:
Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta juovatko ihmiset siis ylipäätään tavallisesti konjakkia, rommia, viskiä, tequilaa ja vastaavia laimentamattomina, vai tapaako siinä olla vähintään vettä seassa?

veikkaan että suurin osa suomalaisista on niin juntteja että vetää viinat raakana

Alkuperäinen kirjoittaja Kjä;28472546:
Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta juovatko ihmiset siis ylipäätään tavallisesti konjakkia, rommia, viskiä, tequilaa ja vastaavia laimentamattomina, vai tapaako siinä olla vähintään vettä seassa?

En mä nyt mitään kunnon viskejä tai konjakkeja tai tequilaa lähde latraamaan :O

Mutta käytän mä niitä drinksuihinkin. Tosin ne aineet joutuu ostamaan erikseen. Mies harrastelee noita, viskiä mm ja noi on sen tyylisiä, että menevät ihan hyvin tuollaisenakin.

veikkaan että suurin osa suomalaisista on niin juntteja että vetää viinat raakana

Minä taas väitän, että suomalaiset ovat niin juntteja, että esim. Viskiin pudotetaan pari kolme jääpalaa joukkoon, ravintolassakin. Muualla maailmassa vesi tarjoillaan pikkulusikan kanssa, josta voi muutaman tipan laittaa joukkoon avaamaan makua. Olen törmännyt viskitarjoilussa pipettiinkin maailmalla.

Vanhat rommit on kylläkin tarkoitettu juotavaksi siemaillen. Drinkkeihin sitten tyypillisesti vaaleampia, enintään kolmevuotiaita rommeja. Konjakkia nyt ei todellakaan ole tarkoitettu laimennettavaksi. Kannattaa juoda olutta tai viiniä, jos ei kestä väkeviä.

Yhteistyössä