miten te jaksatte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Väsyttää :( Miten pienten vauvojen äidit jaksaa hoitaa vauvaa, tehdä ruokaa, imuroida, pestä pyykkiä, siivota keittiöö ja ulkoiluttaa koiraa. Sitten kun pääsisi nukkumaan, on pakko viettää netissä se pieni hetki.. ihan kuin saisi oman tuokion ja lepohetken :)

niinpä. olen miettinyt että kumpi parempi: lyhyemmät yöunet ja oma hetki illalla vai pitemmät yöunet ja ei omaa aikaa tarpeeksi. tosin lyhyeksi jääneistä unista alan oireilemaan.

Kannattaa alkaa sietämään ympärillä sekasotkua. Ei asunnon tarvitse olla kuin Avotakan aukeamasta. Kotityöt voivat odottaa.

Se voi olla shokki miten pieni vauva sitoo aikaa vaikka siihen kuinka odotusaikana varautuu. Kyllä sitä omaa aikaa vielä siunaantuu, koittakaa levätä ja nautiskella vauva-ajasta pienten kanssa :)

mielestä se on tosi paljo omasta voinnista sekä vauvan ns. vaativuudesta kiinni. Meillä kävi valitettavasti niin, että vauva kun oli reilun viikon keskolassa, niin imetys ei onnistunut toivotulla tavalla. Osittaisimetin vaan vajaan kuukauden verran, maitoa ei yksinkertasesti tullut. Keskolassa vauvalle oli tullut ihan säännöllinen ruokailurytmi, mikä jatkui kotona samanlaisena. Vauva oli ja on (nyt 10kk) edelleen tosi helppo tapaus. Itse oon aina ollu koti-ihminen ja nauttinut kotitöistä. Vauva-aikana aika riitti tosi hyvin eikä ollut ongelmia jaksamisen kanssa.
Mulle on vaikeeta tinkiä siisteydestä jne, koska olen tottunut aina puuhaamaan jotain. Nykyään onkin sitten jo vaikeempi tehdä kaikkee, kun vauva nukkuu vähemmän ja on kova menemään hereillä ollessaan. :D

Sanosin, että turha ottaa stressiä siisteydestä, mutta ite ainaki otan. Jokanen tekee sen minkä jaksaa ja pystyy, omien voimiensa mukaan. Oma aika pitää ottaa ja muistaa levätä kanssa.

Ei kait sitä aina jaksaiskaan :) Minun mielestäs se pikku vauva aika on helppoa aikaa tai sitten itellä ollut niin helpot lapset.Itelle paljon raskaampaa on,kun taapero ikä alkaa,sillon kyllä alkaa työtkin,joten voi tuo raskuus johtua siitä... Eli minä olen päivät ensin lasten kanssa,kun mies on töissä ja sitten illat töissä....
Joten aina ei oo kämppä niin tiptop,jos meinaa väsyttää...Mut yritän kuitenkin pittää kämppää siistinä,sillä minulla ainakin sotku ja epäjärjestys lisää ärsytystä ja väsymystä...

Yksi vauva menee hyvin kun on niitä vapaahetkiä. Mutta kun on lapsia eri ikäeroilla, 'vapaahetkinä' isommat tarvitsevat huomionsa, ruokansa, kyytinsä ja milloin mitäkin.