Miten jaksatte olla kotona?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Marjatta
Ei aina viihdy kotona ja joskus väsyttää kotityöt. Mutta lapsen kasvaessa on ihanaa mennä puistoon missä voi tavata muita äitejä. Myös lapsi alkaa antamaan enemmän seuraa kun kasvaa.
 
Mä kans menin töihin hermoja lepuuttamaan. Kyllä jaksaa olla kotona ja siitä osaa nauttia, kun ei tarvi joka päivä katella kotinurkkia aamusta iltaan. Tänään vietettiin pojan kanssa vapaapäivää. Käytiin pojan kummin hänen lapsiensa luona kylässä ja sen jälkeen kaupassa.
Mä oisin varmaan seonnu kotona. Mieluummin käyn töissä ja voin hyvin, kun oisin kotona masentuneena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Mä en jaksais kotona, ellei meillä oli säännölistä päivärytmiä. Ulos pitää päästä joka päivä 2 kertaa, muuten poika hyppii seinille. Meidän päivät menee suunnilleen näin:

6.30 Herätys, pesukone päälle, aamupalan laitto
7.30 Esikoisen herätys, aamupala
8.00. Vaatteet päälle, sänkyjen petaus, keittiön siivous jne.
9.00 Ulos (pyykit kuivumaan)
11.00 Lounas
11.30 Lukuhetki esikoisen kanssa
12.00. Leikkiaikaa, mä siivoilen, teen iltaruokaa valmiiksi, pesen pyykkiä, istun netissä tms.
14.00 Välipala
14.30 Keittiön siivous
14.45 Ulos (pyykit taas)
16.00 Ruoanlaittoa, pojalla taas leikkiaikaa
17.00 Iltaruoka
17.30 Lastenohjelmat/leikkiminen, mä siivoon keittiötä
18.00 Leikkimistä tms.
18.30 Pojan huoneen siivous, kylpy/suihku
19.00 Iltapala
19.30 Hammaspesu, yöpuku, lukeminen
20.30 Sammuu viimeistään valot
No tata aikataulua olisin tarvinu silloin kun vasta opettelin kotiaidin alkeita ja kaikki tuntu kaatuvan paalle.
Olet tosi jarjestelmallinen, heraatkin niin aikasin! (hattu nousee)
 
:0(
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olen parhaillaan lomalla, ja voisin ihan hyvin mennä jo töihin. Tympii todella paljon tämä kotona oleilu. Siivoa, laita ruokaa, pese pyykkiä... aargh!
En todellakaan viihdy. Miten te äidit, jotka olette kotona, jaksatte? Kun kaikki päivät on sitä samaa, aamusta iltaan.

Kateeksi käy. Tuohan olisikin helppoa, kun ei pahemmin lomia kaipaisi. Minä voisin puolestani ihmetellä, että miten sitä jaksaa, kun pitää lähteä töihin :0(
 
vieras
kyllä olisin kotona ennemmin kuin töissä,koska ei jaksa siivota kotia,tehdä ruokaa ym.mutta minulla on aika kuluttava työ ja vielä raskaana niin johtuu suurin syin siitä.mutta nyt olen töissä että tienaan veroeuroja että saa sitten hyvin mielin hoitaa vauvaa kotona.kun töihin lähtö on ajankohtainen kun vauva on vuoden niin vaihdan työpaikkaa,vuorotyö on perseestä
 
Miili
Alkuperäinen kirjoittaja familia:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Mä en jaksais kotona, ellei meillä oli säännölistä päivärytmiä. Ulos pitää päästä joka päivä 2 kertaa, muuten poika hyppii seinille. Meidän päivät menee suunnilleen näin:

6.30 Herätys, pesukone päälle, aamupalan laitto
7.30 Esikoisen herätys, aamupala
8.00. Vaatteet päälle, sänkyjen petaus, keittiön siivous jne.
9.00 Ulos (pyykit kuivumaan)
11.00 Lounas
11.30 Lukuhetki esikoisen kanssa
12.00. Leikkiaikaa, mä siivoilen, teen iltaruokaa valmiiksi, pesen pyykkiä, istun netissä tms.
14.00 Välipala
14.30 Keittiön siivous
14.45 Ulos (pyykit taas)
16.00 Ruoanlaittoa, pojalla taas leikkiaikaa
17.00 Iltaruoka
17.30 Lastenohjelmat/leikkiminen, mä siivoon keittiötä
18.00 Leikkimistä tms.
18.30 Pojan huoneen siivous, kylpy/suihku
19.00 Iltapala
19.30 Hammaspesu, yöpuku, lukeminen
20.30 Sammuu viimeistään valot
No tata aikataulua olisin tarvinu silloin kun vasta opettelin kotiaidin alkeita ja kaikki tuntu kaatuvan paalle.
Olet tosi jarjestelmallinen, heraatkin niin aikasin! (hattu nousee)
Peesi! Voi kun mullekin ois annettu neuvolasta edes jonkinlainen päivän runko, edes ruoka-ajat. Monelta murheelta ja valvotulta yöltä ois säästytty. Mut ei, vaikka valitin et en oikein tiedä mitä pitäis milloinkin tehdä ja mitä vauva itkee.
 
Itseasiassa jaksan nyt aika kivasti, toisin kun esikoisen ollessa pieni.
Nyt kun on noi kaksi (5v ja 1v3kk) niin ohjelmaa riittää, mutta kotitöitä ei kuitenkaan esim. pyykkiä kerry tolkuttomasti.
En ota stressiä kotitöistä...tai oikeastaan mistään:D

Ei olla laadittu mitään aikatauluja, mä en kestä sellaista elämää- sitten pitäs päästä jo pois kotoa.
Miehellä on aika paljon arkisin vapaata ja silloin puuhataan jotain yhdessä koko porukka ja kesällä käydään mökillä.

Mulla on paljon ystäviä, joilla on samanikäisiä lapsia ja muutakin seuraa löytyy esim. leikkipuistoista.
Kaupungissa on se hyvä puoli, että aktiviteetteja riittää kun vaan viitsii käydä niissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olen parhaillaan lomalla, ja voisin ihan hyvin mennä jo töihin. Tympii todella paljon tämä kotona oleilu. Siivoa, laita ruokaa, pese pyykkiä... aargh!
En todellakaan viihdy. Miten te äidit, jotka olette kotona, jaksatte? Kun kaikki päivät on sitä samaa, aamusta iltaan.
:LOL:
 
Olen ollut jo 7 vuotta kotona ja hyvin olen jaksanut. Toki on päiviä, jolloin olen
"tätä myöten täynnä"-kaikkea tätä, mutta pääosin olen nauttinut kotona olosta.

Tuleva töihinpaluu hirvittää.. :/ luulen että minun on vaikea yhdistää työtä ja lastenhoitoa ja kodinhoitoa toimivaksi kokonaisuudeksi.

Täällä kotona olen kuitenkin aikalailla itse itseni pomo, toisaalta valtaosa töistä myös lankeaa minulle.
 
en edes jaksa kirjautua
En minä jaksakaan olla... Kaksi pientä alle kaksvee lasta, pää tuntuu hajoavan. Eipä tämä kyllä mikään yllätys ole ollutkaan, mutta kuitenkin. Pienemmästä äippäloma kestää vielä vuodenvaihteeseen, olispa edes työpaikka minne mennä, mutta kotona pitää olla. Ja meillä tilanne on vielä niin hullunkurinen että minun pitäisi olla myös se rahan tuoja kotiin sekä lapsenvahti ja se ei nyt tällä hetkellä oikein onnistu...
 

Yhteistyössä