te joilla aina siistiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ooooooooooooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ooooooooooooo

Vieras
Miten jaksatte. Oletteko aina imuroimassa ja pyyhkimässä. Meillä kun tulee nyt hirveästi eteiseen hiekkaa lasten jaloista. saisi koko ajan imuroida. Ja yleensä siivotaan tavarat paikoilleen mutta silti koko ajan saisi olla järjestelemässä ja siivoamassa. Saati silittämistä ja pyykkäämistä olisi koko ajan ja autokin pitäisi siivota ja pestä. Miten jaksatte? Ja paljon mies auttaa? Meillä mies käy pikiä työmatkoja joten ei paljoa ole apuna. Tosin aamulla vie lapset tarhaan ja joskus järjestelee kodin aamulla mutta silti.

Vanhemmat on päivän töissä, lapset hoidossa. Illalla paljon ulkona ja suoraan nukkumaan. Siinä, mikä toimii viikolla ja juuri nyt. Eipä toimi viikonloppuna, silloin meillä ei oo enää siistiä :D

minä imuroin joka ilta ja laitan tavarat paikoilleen, päivisin meillä onkin kaaos ja oon toivonut et vieraat vois ilmottaa ennenku tulevat et kerkeen keittiön siivota. mies on arkipäivät töissä matkahommissa, vkoloput kotona eikä auta.

[QUOTE="moi";23626329]Mä en oo silittäny sen jälkeen kun esikoinen syntyi muuta kuin juhlavaatteet. Arkivaatteiden silitys on täysin ajan hukkaa.[/QUOTE]

Luitko sä aloituksen näin: te joilla aina sileää :D

Kaikki siivoo ja vähän aina siivoo. Jää ns. aina siistiksi, mutta välissä tietty on aina kaaos. Sama se jos sukat on lampussa roikkumassa, kuhan paskaa ei oo missään. Siistissä kodissa viihtyy kaikki ja lapset kasvaa siisteyteen ja noudattaa sitä itse, jos mukaan otetaan alusta asti. Kuinka helppoa kävelemään oppinut lapsi on innostaa viemään roskiin roskan? Helppoa. Kuinka itsestäänselvää roskan vieminen roskiin on leikki-iässä kun on totuttu siihen alusta alkaen positiivisenä toimena? Niin se siisteys syntyy.

Hah, mä EN USKO et kellään on AINA siistiä! Meillä on kyllä keskivertoa siistimpi asunto kun monilla muilla, mut ei meilläkään aina oo siistiä! Välillä on päiviä et eletään enempikin kaaoksessa, mut ei se tarkoita sitä et eletään rojun keskellä.Muutama päivä saattaa olla imuroimatta ja vähän vaatteita siellä täällä, mut sit sitä taas jaksaa laittaa. On meillä AINA siistiä kun kaverit tulee kylään (ja kaverit aina ihmettelee miten ihmeessä meillä voi olla niin siistiä aina). Oon sanonut ihan suoraan ettei meillä AINA ole näin siistiä, mut jos oppii pitämään asunnon SUHT siistinä (ei mitää 2 viikon kaaoksen jäljiltä), ei siivoamiseen/siistimiseen tarvita ku tovi joka toinen päivä ja se on siinä.

uskallan väittää, että meillä on aina siistiä. poika siivoo oman huoneen, mie loput :) teen vuorotyötä, joten miulla on aikaa siivota. joka toinen pv imuroin ja samalla luuttuan lattiat. astiat sitä mukaa koneeseen, kun on käytetty. samoin vaatteet likapyykkikoriin. kun joka pv tekee jotain, ei pääse kertymään skeidaa ;)

Kyllä meillä aikalailla siistiä on, aina ohi kulkeissa järjestelen tavaroita. Tätä ns. järjestyksenpitoa varmaan helpottaa se, että lasten kaikki lelut on yläkerrassa, joten tämä alakerta on kohtuu siistinä lähes aina. Pyykkiä pesen päivittäin ja rummusta suoraan laskutan ne kaappiin. Likavaatteet lapset vie suoraa saunalle koreihin, joten niitä ei jää lojumaan minnekään.
Imuroin noin 2-3 kertaa viikossa.

No paljon riippuu muustakin, esim. meillä on 5 lasta ja monta lemmikkiä, on täysin mahdotonta että olis aina (tai oikein koskaan täysin) siistiä.
Jos asuu vaikka kerrostalossa ja on yksi lapsi niin voi helpostikin olla aina siistiä.

Kannattaa korjata tavarat paikoilleen joka päivä, opettaa lapsille että lelut kerätään leikkien jälkeen jne. meilläkin iso berni ja katti jotka tuo kuraa ja hiekkaa sisälle, siihen ei auta kuin imurointi ja hyvä tassujen puhdistus, sekä tassukarvojen lyhyeks leikkaus helpottaa elämää kummasti =)

en tajuu kans:O enkä kyl edes jaksais pitää yllä aina siistiä olkkari yms eikä meitä ole ko minä ja 2v :D jos siivoon ni kaaos on jo illalla... entie kumpi enemmän sotkee

Meillä myös aina siistiä, jos ei lasketa sitä että lasten lelut on päivän pitkin kämppää, mutta en silti laskis sitä sotkuksi. Tiskejä ja pyykkejä ei meillä ole pitkin poikin vaan kaikki laitetaan aina paikalleen. Mies on töissä jokatoinen päivä kellon ympäri, auttaa silloin kun pyydän mutta koska hän on se joka tienaa ja elättää mut ja mun lapset niin mä hoidan kodin enemmän ku mielelläni, ja oikeesti...mä tykkään siivota ja järkätä. Ainoo mistä mä en tykkää on pyykkien kuivumaan laittaminen ja viikkaaminen, mutta teen senkin. Lasten kanssa keräillään pitkin päivää paikoilleen leluja joilla ei sillä hetkellä leikitä. Imuroin 3-6 kertaa viikossa, roskista riippuen. Sit ku aulan matossa on näkyviä roskia niin on imurin aika. :) Kaikki aina kehuu kuinka meillä on siistiä ja kodikasta, se on mulle sitä tunnustusta hyvästä työstä. Oon kuitenkin kotiäiti ja kotini on linnani joten se miltä koti näyttää on mulle "kunnia" kysymys. :) Ja just toi et kun joka päivä tekee jotain pientä ja opetetaan lapsiakin laittaan roskat roskiin, tiskit koneeseen, lelut paikalleen ja likapyykit koriin, niin ei tuu sellaista sekaannusta että tarvis koko päivä puunata.

eiköhän riipuu kodin ja perheen koostakin paljon, kun meillä oli vaan kaksi lasta ja koira ja pieni omakotitalo niin voin sanoa, että oli aina siistiä, nyt on lapsia viisi ja talo tuplasti isompi ja koira, niin en kyllä saa tätä koko ajan tiptoppina pysymään, älytöntähän se oiskin vaan jatkuvasti siivota, ehkä elämänasennekkin on perhekoon myötä muuttunut rennommaksi, koti on koti ja eläminen saa näkyä!

Yhteistyössä