Miten te jaksatte hoitaa lapsenne jos sinä sekä mies molemmat olette kipeänä?

  • Viestiketjun aloittaja vivi
  • Ensimmäinen viesti
vivi
Minulla on 39kuumetta ja flunssa, miehellä sama. Meillä vaan yksi lapsi 10kk. Silti tuntuu, ettei oo vetoa ollenkaan lapsen hoitoon :( nyt otin lääkkeen josko vähän helppais, onneks tyty nyt päiväunilla
 
Mulla mies on töissä ja itse oon kuumeessa. Ei ole oikein normaalia vetoa lapsen kanssa leikkimiseen, onneks viihtyy myös omissa oloissaan. Hölmö kun olin, pahensin tilannetta käymällä lenkillä päivällä :headwall:
 
ap
Ei meilläkään asuu täällä paikkakunnalla ketään sellaista joita vois pyytää apuun. Ja joo pakkohan se on jaksaa, mut koko ajan pelkään, että pyörryn kun nousen ylös. Onneks meillä tyytyväinen vauva, äiti lepäilee leikkihuoneen lattialla samalla kun tyty leikkii. Ja onneks vauva ei ainakaan vielä toistaiseksi ole kipeänä. Se tästä nyt vielä puutuiskin :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
soitan naapurilta apua jos on tiukka paikka, varmaan joku heistä on paikalla tai kavereille. miksi sen aina pitää mummo olla joka auttais?
Monilla isovanhemmat auttavat. Ei meillä oikein ole sellaisia ystäviäkään lähellä joita voisi pyytää.
 
äiti x 4
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
soitan naapurilta apua jos on tiukka paikka, varmaan joku heistä on paikalla tai kavereille. miksi sen aina pitää mummo olla joka auttais?
Monilla isovanhemmat auttavat. Ei meillä oikein ole sellaisia ystäviäkään lähellä joita voisi pyytää.
No ei sen varmaan tarvikkaan AINA mummu olla..Mun ystävät on suurin osa töissä tai heillä on omat pienet lapset,en minä ainakaan halua toisia/heidän lapsiaan tartuttaa :/ Eri asia on pyytää apua esim:apteekissa/kaupassa käyntiin..
 
en tiedä
miten selvitttiin yhdestä joulusta vauva puolivuotias, mies ja minä ja kaikki 3 oltiin influennssassa, kuume 39-40 kaikilla kolmella 2 viikkoa sen jälkeen vielä 3 viikkoa toivuttiin. ei ollut ketään joka olisi auttanut. aivan kauheata oli. pakko jaksaa. vuoron perään toinen oli vauvan kanssa 2tuntia ja sit vaihto ja toinen meni lepäämään.
 
hemi
se on tosiaan vaan pakko jaksaa. Ja se olen minä, kuka hoitaa sekä lapset että miehen. Meillä mies on ainakin aina niin kipeä, ettei ole avuksi...
Ja isovanhempia ei ole käytettävissä, eikä ystävätkään aina ehdi.
 
Millipidetär
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Huonosti jaksetaan. Se hoitaa kumpi on edes vähän paremmassa kunnossa ja sitten dvd:t pyörii ja lopulta lapset menee pitkin seiniä kun ovat tosi tylsistyneitä... Rankkaa se on.
meillä yksi lapsi ja peesi tähän, onneksi ollaan oltu korkeintaan 1 päivä päällekkäin kipeänä mutta on se aina aikamoista helvettiä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pieru:
Huonosti. :( eipä siinä auta muu kuin vetää pitkää tikkua siitä kumpi on terveempi hoitamaan lapsia.
meillä se "terveempi" tuppaan olemaan aina,vaikka olisinkin melki kuolemaa tekemässä ja miehel vaan pientä nuhaa ja lämpöä.
Miehil ei sit yhtään ole kipukynnystä.
Pakkohan se vaan jaksaa,lapselle piirretyt ym pyörimään ja kaupasta valmis ruoat ym,sillon on lupa päästä helpoimmalla.
 
Keittiönoita
Pyrkimällä minimoimaan kaiken tekemisen. Eli sairaana ollessani en pese pyykkiä, imuroi, tiskaa tms. Pienen lapsen kanssa olen järjestänyt itselleni lastenhuoneen lattialle pedin, josta käsin voin valvoa lapsen puuhasteluja. Likan ollessa 6 kk ikäinen sairastuin vatsatautiin ja silloin tein meille pedin kylpyhuoneen lattialle. Vauva siis oli lähelläni, vaikka välillä olinkin pää pöntössä.

Ruuanlaiton olen myös pyrkinyt tekemään sairaana ollessani mahdollisimman helpoksi. Ja pitsataksin on aivan varmasti keksinyt yh-äiti, joka oli 40 asteen kuumeessa :D
 
elämä kantaa
Voi kuule, pakko se on ollut useampikin lapsi hoitaa. Yleensä sitä mennään Buranan voimalla, jopa kaupassa joutuu käymään. Meillä onneksi toisella jo jyllännyt pari päivää kun toinen pahimmillaan niin silleen vaan.
Ei kaikilla ole mummot sun muut sukulaiset jelppimässä vieraalla paikkakunnalla.
Vatsataudissakin kerran makoilin vauvan kanssa lattialla jo oksennin sankoon. Isommat hääräili omiaan, heillä jo ohi menneenä.
 

Yhteistyössä