Miten te jaksatte hoitaa lapsenne jos sinä sekä mies molemmat olette kipeänä?

  • Viestiketjun aloittaja vivi
  • Ensimmäinen viesti
Kun sairastimme miehen kanssa yhtäaikaa, teimme olohuoneen lattialle "sairastuvan" eli veimme patjat olohuoneeseen ja annoimme telkkarin hoitaa lapsia. Ja sitten kun telkka ei enää kiinnostanut, ei ollut muuta mahdollisuutta kuin jaksaa hoitaa lapset vaikka itsestä tuntui tosi kauhealta.
 
Kerran on ollut niin, että koko perhe oli sairaana. Mies makasi sängyssä ja minä lastenhuoneen lattialla. Onneksi isovanhemmat tulivat leikkittämään lasta useampana päivänä...

Tottakai sitä pärjää, mutta jos on mahdollisuus apuun, niin tottakai kannattaa käyttää. Ei siitä mitään rahapalkintoja tai kunniakirjoja anneta, vaikka ilmankin selviäisi.
 
se on pakko vaan jaksaa,mutta yleensä mä autan itteeni silolä että otetaan oikee filmi päivä,tilataan ruokaa kotiin tai jotain muuta helppoo,annan lasten tehää olkkarrin vaikka majan(siinä ovat kaikki mun silmien alla ja on tekemistä kaikille)näin me yleensä mennää iltaan asti ja ootan et saan en nukkuu
 
Vieras
Se on vaan pakko. Ja kyllähän joku kuume on vielä suht pientä verrattuna vaikka oksennustautiin. Ja se ei ole todellakaan kivaa vauvan kanssa vaikka kuumekin vie voimat.
 
Åboriginaali
Lapset jaksan kyllä hoitaa. Jaksoin, vaikka olin 40 c kuumeessa rintatulehduksen takia, tai noroviruksenkin aikana.
Mutta jos mies on samaan aikaan sairaana, niin sen rutinaa en kyllä jaksa :D
 
vieras
En oo koskaan ollut niin kipeä, että olis ollut vaikeuksia lasten hoidossa... Sillon kun odotin toista lasta ja oksensin kuukauden putkeen niin oli kamala käydä ruokakaupassa ja tehdä esikoiselle ruokaa... Silloin luulin kuolevani, mutta niin vaan siitäkin yli päästiin :)

Ja yksin olen aina ollut, siis ilman miestä eli pärjättävä se vaan on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pyrkimällä minimoimaan kaiken tekemisen. Eli sairaana ollessani en pese pyykkiä, imuroi, tiskaa tms. Pienen lapsen kanssa olen järjestänyt itselleni lastenhuoneen lattialle pedin, josta käsin voin valvoa lapsen puuhasteluja. Likan ollessa 6 kk ikäinen sairastuin vatsatautiin ja silloin tein meille pedin kylpyhuoneen lattialle. Vauva siis oli lähelläni, vaikka välillä olinkin pää pöntössä.

Ruuanlaiton olen myös pyrkinyt tekemään sairaana ollessani mahdollisimman helpoksi. Ja pitsataksin on aivan varmasti keksinyt yh-äiti, joka oli 40 asteen kuumeessa :D
:D meillä on aina sairaspeti olkkarissa kun tauti iskee.. ja ruoka mielellään aina jotain valmista. meillä piirretyt on kova sana niinä päivinä :D
 
aa
pakko on ollu jaksaa. muistan kun poika oli 1v, miehellä mahatauti, minulla oli haimatulehdus (jota en vielä siinä vaiheessa tienny). vaipan vaihto onnistu niin et vaippa pois sit makaa lattialla hetki uus vaippa tilalle makaa taas lattialla hetki pue lapselle päälle. ja kun lapsella mahatauti myös niin sama kohta uudestaan.
itellä niin kova kuume ettei enää pystyssä pysyny ja karmeet vatsa kivut. mies oksenti koko ajan eikä pystyssä pysyny.....pakko oli selvitä....
no loppu arvattavissa. minä ja lapsi jouduttiin sairaalaan mies sai sairastaa kotona.
 
vieras
samaa täällä pohdittu... :) minä (raskaana), mies ja esikoinen (5v) influenssassa (kaikki mahdolliset oireet) ja kaksi pienempää 3v ja 1,5 v terveinä (ainakin vielä).. ovat vielä jotenkin yli-ylipirteinä ;-) tukiverkostoa ei ole, ystävillä työt ja omat lapset hoidettavinaan iltaisin, tervein vaihtaa vaippoja ja laittaa ruokaa pienille.. ajateltiin, että esim. MLL:stä voisi kysyä jonkun tunnin hoitoapua jos oikein pahaksi menee.
 

Yhteistyössä